Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Tommy - Syyskuu 16, 2006, 04:26:12 ap

Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Tommy - Syyskuu 16, 2006, 04:26:12 ap
Haluaisin vaihtaa Le Mans MK III jarruletkut teräspunosletkuiksi. Vaihdon yhteydessä ajattelin luopua yhdistelmäjarrusta (takajarru ja vasen etulevy toimivat jarrupolkimesta) ja laittaa molemmat etulevyt jarruttamaan jarrukahvasta. Kysymys kuuluu: mistä letkut + liittimet? Saako metrikamana? Sikälimikäli en sattuisi luottamaan itseeni tekijänä, niin olisiko jollain vinkata em. kaltaiselle muutokselle tekijä?

Tommy Wee

Tampere
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Mynysport - Syyskuu 16, 2006, 06:49:21 ap
Tuolla kawa-foorumissa kehuivat että HIFLEX Kouvolasta tekee teräspunos letkuja edullisesti ja ovat kuulemma hyvin tehty.
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: BMW - Syyskuu 16, 2006, 08:03:04 ap
Joo. Lipanonilaisiin teetettiin teräspunosletkut Hiflexissä. On hyvät eikä maksanu kauheesti.
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: herrapii - Syyskuu 16, 2006, 13:03:21 ip
Samanlaista kokemusta Hiflexistä hyvä palvelu ja hinta oli jotain 30€ Helsingissä.

Samanlaista jarruremppaa on minullakin suunnitteilla 06 Classic iin talvella ajelin just hiekkatietä Siuntioon ja en ole kesänmittaan saanut oikeen tuntumaa yhd.jarruihin joten vaihtoon menee.

                                                      :prof:
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Tommy - Syyskuu 26, 2006, 08:19:45 ap
Kiitos vastauksista. Pähkäilen vielä muutosta. Stainless letkusarjojahan saa maailmalta, Agostinilla 102 euroa+postikulut. Tällöin jäisi integraalijarru käyttöön. Saas kattoo.

Jarrusatulatkin kaipaisivat huoltoa ja toinen etulevy on kiero, en taida selvitä etupäästä kovin pienillä kustannuksilla. Kovasti kiehtoisi laittaa koko jarrupuoli uusiksi, tyyliin nelimäntäpuristimet+stainless-levyt...

Tommy Wee

 
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Ekku - Syyskuu 26, 2006, 13:15:44 ip
Netissä myydään adaptereita noille 4-mäntäsatuloille useammassakin paikassa.

Jos nuo laitat ja luovut integraalisysteemistä, niin ainakin yläpään  jarrusylinteri menee uusiksi, koska männän koko ei riitä tuplalevyille.

Tuota lyvyasiaa olen hieman pohtinut itsekin ja näyttää siltä, että  koska nuo alkuperäiset etulevyt on pultattu kiinni siihen keskiöön,  niin näyttää todennäköiseltä se mahdollisuus että levyt voisi teettää  jossain firmassa joka tekee laserleikkausta.

Minulla ei ole syynä se, että levyt olisivat kierot, vaan tarkoitus  olisi teettää ohuemmat levyt , jolloin painosta saisi puolet pois.

Olisi vaan mielenkiintoista tietää, lisääkö se ohentaminen sitä kieroontumisen todennäköisyyttä?
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Tommy - Syyskuu 27, 2006, 01:34:29 ap
Taidan sittenkin pitäytyä orgissysteemissä. Tilasin teräspunotut jarruletkut Agostinilta, vanhat jarrusatulat joko aukaisen ja varustan korjaussatsilla TAI tilaan jostain uudet satulat (Stein Dinsen katalookissa ainakin löytyi, tosin sielläkin heikko saatavuus). En viitsi alkaa vaihtelemaan muita systeemeitä, en ole nääs tämän(kään) alan ekspertti.

Soininen täältä Tampereelta tilasi tuollaiset laserleikatut Magni-Guzziinsa, sai valmiiksi kieron levyn paluupostissa. Toimittajan voin kysäistä Villeltä, niin tiedät ketä varoa. Laitoin eilen kyselyn PFM nimiseen firmaan, Guzziology-kirjan mukaan ovat ainakin joskus tehneet vanhoihinkin Guzzeihin jarrulevyjä. Nettisivuilta ( http://www.pfmbrakes.com (http://www.pfmbrakes.com) ) ei sellaisia löydy. Stein Dinsellä 149 euroa kipale, alkuperäistyyliset pultattavat levyn kappaleet. Brembon tuotteita. Stein Dinsellä myös hauskemman näköisiä kelluvia levyjä, n. tuplahinta edellisiin! Sopivuudesta Lemu Anssiin en tiedä.

Tommy
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Piippu - Syyskuu 27, 2006, 03:30:53 ap
Moto-Spezial sieltä löytyy myös ruostumattomia levyjä ,laatu ollut hyvä,kokemusta on LE" MANS 2:ssa ollut vuodesta 2001. http//www.moto-spezial.de
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Kari Sairanen - Syyskuu 27, 2006, 15:04:00 ip
Hoi

Jos jolla kulla on vinkkejä mistä saisi LM4:ään jarrulevyjä, niin vinkit ovat tervetulleita. Viime talvena niitä ei ilmeisesti ollut myynnissä kellään.

Tai jos jollakin on käytetyt ylimääräiset levyt, niin nekin käy, imoittanette vaikkapa palstan kautta.
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Peku - Syyskuu 28, 2006, 08:12:37 ap
Lemans V olis kanssa jarruletku tarvetta mikä mahtaa olla nettiosoite agostinin sivuille, mainittu hinta lienee koko letku paketille?Lopuksi vielä toimitusaika ja minkälainen maksukäytäntö. Kyseleepi Peku 
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Kari Sairanen - Syyskuu 28, 2006, 13:56:46 ip
Hoi

Tässä osoitteessa on jotakin Agostiinia.

http://www.guzzirent.it/moto.php (http://www.guzzirent.it/moto.php)
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Mynysport - Syyskuu 28, 2006, 14:56:19 ip
Tässä yksi linkki.

http://www.agostiniduilio.com/negozioflash-ingl.html
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Marko - Syyskuu 29, 2006, 05:41:07 ap
Minä teetin omaani paikallisessa hi-flexissä, hyvät tuli. poistin samalla integraalin. (en poistanut sitä paineentasaaja sieltä välistä).

Kyselin silloin myös Piikkiöstä sitä originaalisatsia, integraaleille, ei ollut todellakaan hinnalla pilattu! En kuolemaksenikaan muista hintaa, siitä on jo pari vuotta. Olisin muuten ostanut, mutta halusin integraalista eroon. Kannattaa kysyä..
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Tommy - Lokakuu 02, 2006, 04:45:16 ap
Lainaus käyttäjältä: Peku
Lemans V olis kanssa jarruletku tarvetta mikä mahtaa olla nettiosoite agostinin sivuille, mainittu hinta lienee koko letku paketille?Lopuksi vielä toimitusaika ja minkälainen maksukäytäntö. Kyseleepi Peku 

 

Nettiosoitteen jo saitkin, agostiniduilio.comin (linkki löytyy myös Gruppon ulkomaan linkeistä). Hinta 102 euroa oli koko letkupaketin hinta, hintaan lisättävä Italian iva = vat 20% + posti. Toimitus UPS, tuli viikossa. Maksoin VISAlla. Letkujen mukana tilasin myös pakoputken juurikiinnikkeet (kiillotettua alumiinia), vanhat oli ruosteista rautaa.

Vaihdan letkut talvella, nyt pitäisi päästä vielä ajelemaan! Jarrulevyt tilannen Stein Dinseltä. Kokeilen vielä etulevyjen vaihtoa puolelta toiselle, jos tärinä siirtyy niin hommahan on sillä selvä.

Tommy Wee 
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: herrapii - Lokakuu 04, 2006, 14:31:16 ip
samaa  olen tekemässä 06 Caliin. miten sinulla riittääkö etujarrusylinterin voima kunnon jarrutukseen vai pitääkö sitä vaihtaa isompaan.
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Tommy - Lokakuu 05, 2006, 03:50:16 ap
Lainaus käyttäjältä: herrapii
samaa  olen tekemässä 06 Caliin. miten sinulla riittääkö etujarrusylinterin voima kunnon jarrutukseen vai pitääkö sitä vaihtaa isompaan.

 

Mä jätän ne integraalijarrut toimintaan, en tee muutoksia. Olisin varmaan joutunut vaihtamaan etujarrusylinterin, jos molemmat etulevyt sillä olisi pitänyt hoitaa.

Tommy
Otsikko: Jarruletkut
Kirjoitti: Pekka - Lokakuu 07, 2006, 09:33:29 ap
Moi. Omassa Lempparissani ei ole ollut integralijarrua vuosikausiin. Teräspunosletkutkin on.  Alkuperäinen pääsylinteri riittää hyvin molemmille etulevyille. Edellytyksenä on että järjestelmässä ei ole yhtään ilmaa, Ei todellakaan ilmaannu helposti! Lisäksi ainakin ennenmuinoin  niihin Brembon satuloihin oli tarjolla kahdenlaisia tiivisteitä. Ero oli siinä että ne toiset pitävät jarrupalan likempänä laikkaa. Lisäksi siihen pääsylinteriin kannatta asentaa korjaussarja. Jos pääsylinterin tiivisteet ovat kuluneita, tulee järjestelmään jatkuvati ilmaa, näin ainakin omassa pyörässäni. Orginaalit jarrupalat, valuraudalle tarkoitetut, tuntuvat myös toimivan paremmin kuin tarvikkeet. Tarvikkeet lienevät sopivampia rosterilaikoille. Ja vaihtakaa jarrunesteet ainakin joskus.