Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Machiavelli - Heinäkuu 21, 2015, 23:52:50 ip
-
No niin, asiat tapahtuvat joskus nopeammin kuin eturauhasvaivainen guzzimies ehtii vessaan... ;) no joo, huono vitsi varsinkin kun olen itsekin kerhon keski-iän edustaja... mutta asiaan! Tänään koin uuden virstanpylvään lyhyellä Guzzitaipaleellani, menin ja vaihdoin pikkuBrevani Cali Stoneen! Sen tarkemmin en halua kertoa rekkareita, vuosimalleja tms. juttuja tai missä kaupat tein mutta kylläpä on vempele! Tällainen erektiohäiriöinen sohvaperunakin tunsi jotain liikettä nivusissa, loistavaa! Brevan myötä opin sisäistämään koko Guzzifilosofian enkä moiti Brevaa millään muotoa, hieno pyörä kaikenkaikkiaan, äärettömän mukava ajaa, näppärä ja ketterä!
Tuli vaan tunne että nyt tsekataan tämä guzzijuttu oikeasti, nyt parisataa kilometriä Calilla ajaneena totean että nyt minäkin, riisikeppi ja basisti, tiedän jotakin "äijäfiiliksestä"... sanon lopullisesti hyvästit japanialaisille... :D P.S. Lafranconi rulettaa... ;)
-
Onneksi olkoon! Löytyy se aina jostakin kun vain hakee. Kävikö kalliimmaksi kuin Titanium? Ihan komiahan tuo Breva olisi ollut.
-
Eipä tuossa isoa eroa Titaniumiin ollut, pääsinpä kaupoille samantien ja kivuttomasti... tämä on vähän tällaista kun se kuume iskee, siinä ei järjen sana paljoa paina ;) Juu, niinkuin kerroin ei moitittavaa Brevassa, komea peli muttakun pitää olla isommat vehkeet... ;D
-
Onnitus uuden kulkineen hankinnasta. Soon aina kotijappäin ku meininki paranee. Fiilikseen tämä homma perustuu. Toimitahan Calistin Koljonvirralle tsekattavaksi.
-
Onneksi olkoon! Varoitus: Isolohko-Tonti aiheuttaa kiihtynyttä karvoituksen kasvua! ;D
-
Jaa sellaista vaikutusta... sittenhän mä olen pulassa, tukka on jo nyt yli puoleen selkään :D Koljonvirralle ei taida pystyä venymään, tässä on niin paljon kaikenlaista... Calin kiilloitusta ym. ym. ;D
-
Minä kun joskus vaihdoin Nevadan Stoneen, niin rintapielet oli hunajasta tahmeat viikkoja. Koskisen Jussikin kirjoitti, että "olisittepa nähneet Timon ilmeen"...
No, nyt näyttää siltä, että tuo Cali pitää pistää myyntiin tulevana keväänä, jos ei oma olotila tästä kovasti paremmaksi muutu... Omaan "ECUun" tarttis saadaa uusi kartta... :-\
-
Jos "ECU" röpöttää niin sinne on hankalampi "karttoja" syöttää mutta jos on kysymys vain ajoituksesta niin siihenhän on kipinätäsmäyslaitteita ja jos putkisto on ahdas niin siihenkin on olemassa "huollossa" värkit valmiina. Kunhan yhteiskunta, vakuutusyhtiö tai pankki vain hoitaa rahoituksen.
-
Isällä ajoitusta ensin korjattiin ajoitusta sillä huoltamolaitteella. Kävi useammankin kerran. Aina säätyi itsekseen pieleen. Lopulta antoivat jonkun "voiteluaineen" jolla sytytys pysyy alueella.
-
Hauska lukea näistä hormoonitoiminnoista.
On näissä "poikien" jutuissa tavallaan perää.
Hymyilyttäähän se vieläkin ei niin nuorta miestä välillä päräyttää Lafranconit soimaan sopivalla teatraalisuudella.
Vielä enemmän tuttujen mutkateiden päässä huoltoasemalla/ levähdyskahvilla kun pari ohitettua nakupyöräilijää ihmettelee "matkacustomin" kanttausripeyttä.
Tykkään että parhaimmillaan on Cali kun alla nopeat mutkapolut joissa koko ajan kallellaan.
Mutta rennon ripeästi, muistaen että ominaisuudet loppuu kuskilta ennen pyörää on hyvä yhtälö.
Kaikessa ajossa hyvä, paitsi kaupunkien ruuhkassa.
-
Huomasin kyllä että Cali on yllättävän ketterä käänteissään, jotenkin oli sellainen ennakkoasenne että se on se viimeinen pyörä ennen palvelutaloon siirtymistä... onneksi olin tuhannen väärässä! Itse en voi sietää hunajaa mutta jokin vastaava tuote varmasti sotkee ajovarusteeni, toivottavasti vielä vuosienkin päästä... ja Lafranconien soundi, sehän saa naapurin urpon kurkkimaan verhojen raosta ja mutisemaan itsekseen jotta "jaahas, naapurin hampuusi vaihtoi sitten tuollaiseen... helvetin lättähattu!" ;D
-
Sitä naapurin kurkkimista saa ja jos liika äänekkyys häiritsee kuskia jatkossa, niin hälvennettyä laittamalla kivivillaa Lafroihin.
Ei juuri vaikuta voiman ulostuloon jos ei överiksi, mutta säätövaraa on ääneen.
Sais varmaan ky konstilla myös lailliseksi rekisteröityä suht suorat putket? Ainakin melumittauksista sutjakkaasti.
Ecut ja muut systeemit tuntuu hyvin pysyvän mukana ilman sen kummempia.
Kerran tosin kun ihan kokeilin täyteen kivivastukseen pakarit, niin kuulosti nuhaiselta ompelukoneelta, rajansa kaikella.
Itse tykännyt kuitenkin hieman hillitä välillä, korvat kun on vähän tapetilla soitinrakennuksessa.
Villavaimennuksissa on myös se että aina väliaikainen.
Palaa se kivikin Guzzilla, kestää heiketen noin ajokauden..
-
California on vähän semmonen juttu, että sen tajuaa tai sitten ei. Muutamalle antanut tyypit omalla ja reaktioita on tasan kahteen suuntaan. Semmosta vähän tykkää tai vähän ei tykkää -tilannetta ei ole tullut vastaan.
...Ja kun se näyttää niin hyvältä 8)
-
Jos mä hommaan GuzGuzille suosaarnia, vaahteraa ja ruusupuuta niin teetkö mulle uniikin Precision -tyyppisen basson? Mulla on neljästä bassosta yhden body suosaarnia ja hitto mikä sustain! Amerikasta ei mun mielestä ole tullut muuta hyvää kuin soittimet, em. kampe on Californiassa tehty, miten sattuikin... :) Sorry, tämähän on motukkapalsta eikä mikään pitkätukkien huurukanava ;) Yhtä kaikki, nyt on kalusto kohdillaan ja vielä rutosti ajokautta jäljellä, vehkeet tulille ja baanalle! Tai no jos sentään nukutaan yön yli...
-
Sustaini kuulostaa hyvältä avaukselta.
En tee kuin uniikkeja tekoja..sanoi Calisti, mutta myös soittimissa.
Guzzistit on aika yksilöitä.
Kuten TT mainitsee, niin ne tajuaa ymmärtää ainakin hyvistä kulkimista ja jos ei niin tajukaan niin sekin on jo hieno lähtö.
Jos vielä purjeveneen mitallisen Hondurasmahonkia, niin vois taivuttaa hieman muotoja muuhunkin kuin kuin umpilankkuun.
Nyt kanssa mun osalta nää öiset..
-
No hyvä että on erilaisia näkemyksiä asioista... hetken kävi mielessä että pitäisikö laittaa Eros Ramazzottia soimaan... no okei, emännällä on duunipäivä huomenna... ja minä lomalla... parisuhteen harmonian jatkuvuuden vuoksi laitan luureihin Ozzy Osbournen tuotantoa... ja mylvin täysillä, vaikka parkkipaikalla... ja jos sattuu ulkoruokinta kohdalle, siellähän ollaan Calin kaa pressun alla... hyvällä fiiliksellä! Hienoa olla Guzzimies! :D
-
Niin siitä Calin ajettavuudesta, kyllä sillä suht vinhasti pääsee..
-
suht vinhasti pääsee
Mutta vakiolla ei noin vinhasti. Alusta, etujarrut, mitä niitä olikaan...
-
Se potentiaali on siellä, pitää vain kaivaa esiin ;)
-
En mä enää Calia ottaisi, olen päässyt ajamaan moottoripyörällä. Tänä vuonna lähes 10 tkm. Viime viikolla tulin Bellagiosta. ::)
-
Missä viipyy kuva "Bellagio Bellagiossa" ? Itse kävin aikanaan ensitöikseni ottamassa kuvan "V11 Ballabiossa". Mutta TT tai Breeze eivät ehkä kävisi ottamassa "Lario Lariossa" kuvaa :D.
-
Saattaisi ainakin olla jännä reissu! Tai sitten pyörä yllättäisi toimimalla moitteetta koko reissun.
-
Ballagiosta puheen ollen. Käväisin siellä laivalla (Mandellosta Bellagioon ja takaisin) viime lauantaina. En suosittele kellekään matkaa tuohon vihoviimeiseen pätsiin, sillä lämpötila ei laskenut alle kolmenkymmenenasteen kuin korkeintaan joskus aamuyöllä, muutoin oli lämpötilat varjossa 34-37 astetta, eikä varjoa missään.
Järvellä toki oli hieman siedettävämpää, ja hotellin sekä ravintoloiden ilmastoinnin äärellä :-\
-
Kas tuossa Bellagio Bellagiossa ;D
-
Ei ole lämpötila laskenut Bellagiossa, keskiviikkona käytiin. Eikä muutenkaan Comolla, kuumaa on. Parina iltana on hieman satanut ja se tuo hetkellisen helpotuksen. Italiassa on kuulemma kuumin kesä 150 vuoteen...
-
Johan tässä on Calisuteltu kilometri poikineen mutta jottei elämä maistuisi ihanalta kävi kyytiläiselle amatöörimäinen kömmähdys... ajokengän kantapäästä suli noin puolet pakoputkeen kiinni! Ja molemmille puolille! Pikkuisen joutui hammasta puremaan kun tilanne paljastui koko kauheudessaan... mitä konsteja/kikkoja suosittelette alueen siivoamiseen? ...ja taas on niin paha mieli...
-
Kostutettu sokeripala. Ensin vaikka mattopuukon terällä vuolee pahimmat kokkareet pinnalta. Sitten hieroo kostutetulla sokeripalalla loput pois.
-
Kiitti vinkistä, täytyy lähteä Esson baariin sokerivarkaisiin... mattoveitsi löytyy, saa varmaan olla aika rauhalliset liikkeet kun niitä isompia roippeita vuolee... tuo sokerihomma muistuikin mieleen heti kun luin vinkkisi, orastavaa dementiaa ;) Muutaman vuoden päästä sitä ollaan Guzzin selässä eikä mitään hajua minne menossa mutta se matka on tärkein, ei päämäärä ;D
-
sporttimiehiä...Calilla vain hätätilassa, paremman puutteessa
No jaa, katsotaan nyt, että mikä on parasta ... ehkä se routa ajaa porsaan takaisin Calin sarviin. (vanha suomalainen sananlasku) ;D
-
Lämpimästä putkesta mössö irtoilee juohevammin. Sokeripala tahi heino Patapata ovat hyviä viimeistelyyn.
-
Nähdäänkös Stone Iisalmessa?
-
Patapata ei sovi kromin puhdistukseen!
Kromia ei kannata puhdistaa millään mikä on hiovaa paitsi siihen tarkoitetut puhdistusvahat kuten Autosol ja vastaavat.
-
On toki olemassa ihan kromin kiilloitukseen tarkoitettua teräsvillaa. On reilusti normaalia patapataa hellävaraisempaa. Käytetään saippuan kanssa. Saanee yhä amerikanauto-osaputkista.
-
Kiitti vinkeistä, sain kuurattua ne pahuksen kumimössöt pois. Kaikista varotoimenpiteistä huolimatta putkista kyllä huomaa että hinkattu on, ajattelin vielä kokeilla jotain muusia niihin jotta palautuisivat entiseen loistoonsa...
Kaiken kukkuraksi harmittaa että jää Guzziralli väliin, kapeille hartioille on lastattu niin paljon kaikenlaista painetta ja säätöä :-\