Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Styry - Heinäkuu 19, 2015, 20:26:42 ip
-
Aiheesta näkyy päivän ongelma. Minkä kokoiset stefat tuonne on istutettu. Mistäs löytyin räjäytyskuva perästä?
-
Tuosta pieni aloituspaketti: http://www.motomatti.fi/2014/10/guzzitietoutta-netista.html
Osia ja räjäytyskuvia: http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi:::1.html
Tietoa mitä täällä ei ole tuskin tarvitset: http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm
Yleensä ottaen nettissä on paljon käyttökelpoista tietoa mallikohtaisesti.
Lisäksi Gruppon Tekniikkapalstalla voit kysellä asioita. Mutta käytä ensin hakutoimintoa sillä useimmat asiat on jo käsitelty: jotkin jo useampaan kertaan.
Jos olisit kertonut pyöräsi mallin tarkemmin niin olisin laittanut mallikohtaiset räjäytyskuvat. Tässä randomina haetut kuvat: http://www.guzzitek.org/parts_list/pb/750/750NevadaClassic_2004-2006_PL%28GB%29.pdf
-
Matin vastausta tässä odottelinkin. Pyörä on Nevada Club vuosimallia 2001.
-
Just vaihdoin pikku Brevan perän laakerit ja stefat.
Stefat löysin tavallisesta laakerikaupasta, mutta
se pienempi laakeri piti hakea Hollannista asti, kun
tuli "tuhottua" laakerin ulkokehä irtiottaessa.
Yllätys oli että kruunuhammaspyörän kuusiokolopultit
oli kaikki löysällä. Onneksi yksi välilevy esti niitä kiertymästä
kokonaan auki.
Kiitos kaikille jotka olivat aihetta aiemmin käsitelleet, monta
juttua ja vinkkiä löytyi, mm pintojen hionta 1000 vesihiomalla
oli ihan uusi juttu.
heimo
-
Tuo kiillottuneiden Stefojen (siis oikeammin huukitiivisteiden) kosketuspintojen "harmaaksi" hiominen on vakiotoimenpide tiivisteitä vaihdettaessa, joskin itse olen sen tehnyt hienolla hiomatahnalla.
-
Luin jostain foorumilta loytyvasta artikkelista, etta laakerit Nevadan perassa on standardikamaa. Tuota laakeria 5. siis rullalaakeria 35 x 50 x 17 ei tunnu loytyvan ainakaan minun katalogeistani. Voisko joku ystavallinen laittaa laakerin numeron, niin voin tilata taalta merelta kamat valmiiksi liikkeeseen siksi kunnes taas paasen maihin harrastusten pariin. Niin, pyora on Nevada Club 2001. Tattis jo etukateen.
-
tuolta
http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/92252235.jpg
-
No niin. Guzzissa evaat levallaan kuin Haminan tytoilla. Eika ollut mikaan Hollywoodilainen elokuvaepisodi, mutta naita on jokunen tehty isommissakin masiinoissa. Vollitihendin, siis isompi akselitiiviste oli jotain muuta kuin kuvissa, mutta Traxilla on seina taynna stefoja. Laakerit ruosteessa, tiivistepinnat kuin kupan syomia. No pyora tosin on seisonut 6 vuotta varastossa ajamatta ja nyt sen uskon. Paivittelen huomisiltana lopputulosta.
-
Laakerit ruosteessa, tiivistepinnat kuin kupan syomia.
Oli siis sopiva aika ottaa perä auki. Toivottavasti hammaspyörät ovat kunnossa?
-
Silmaamaraisesti tiptop. Tsekkaan viela varilla, kunhan kerkean.
Oltiin joskus kun laivat oli puuta ja miehet rautaa pohjaventtiilikeikalla kun Georg Ots oli telakassa Vuosaaren Valmetilla 1985????. Vaativat kaikki venttiilit tarkastettavaksi varilla. Tarkastava nelosmestari oli kokematon pojannulkki, ja mehan laitettiin varia senverran ronskisti, etta varmaan kosketuspintapintaa riitti. En ole moista vaatimusta tavannut ennen, enka jalkeen.