Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: rimpjar - Kesäkuu 27, 2015, 17:59:12 ip
-
Niin rupes Aluminium temppuileen noin vain ilman lupaa kesken ajon. Tipahtaa kierrokset kesken ajon ja välillä jopa sammuu tai sitten sopivasti kytkn pohjaan ja kevyellä kaasulla kiusaa hetken nii taas mentiin vajaat kilometrin matka ja välillä näyttää elonmerkkiä paukauttamalla vasemmassa putkessa terävän paukun Elikkä mistä lähetään hakeen vikaa vai mennäänkö suosiolla mottoripyörä kauppaan hakemaan Stelvio. Olis muuten halvalla myynnissä -02 Aluminium sport special kohta tulee mittariin 17 000km, nuo pikku viat saa kaupanpäälle :)
Ja lisäys vielä kylmänä kone käy hyvin mutta ongelmat alkaa kun kone on lämmennyt. :(
Pitäiskös tämä laittaa niin sanottujen mystisten vikojen kategoriaan. Oli tulpasta ns. hattu irti ja kyseinen hattu kyllä oli tulpanjohdon sisällä
mutta näyttiettä ei se kipinä pitkälle hyppää. Erikoiseksi tuon tekee oska tulpan johto ei ole koskaan ollut irti tulpasta tämän vajaat 17 tuhannen taipaleen aikana, niin miten se voi olla irti :-\
-
Ei Stelvio ole huono vaihtoehto... Sen verran sitä kuolanneena... Huoh! :-\
Eikä Moto Guzzi ketään jätä tienposkeen. "Aina on jääty yhdessä!"
-
Niin eihän se yksin jätä. Oli muuten varaan väärin ilmastu ei tulpan hattu vaan se tulpan päässä oleva pieni alumiinihattu. :)
-
Heh..heh
Ja mies jo pyörää vaihtamassa... Ja heti ekana iskit oikeaan paikkaan ja vikaan :D
Ja kun et tekareita et omista, niin mikä on kustilla päristellä....
Mr
-
Se on joskus pienistä hatunnostoista kiinni kohteliaisuus..
-
Satuin joskus kurkistamaan tulpanhatun sisään vaihdon yhteydessä. Syynä tähän oli hieman löysä ( heiluva ) hattu verrattuna toiseen puoleen. Hatussa oli vihreää mössöä ja syöpymiä. Siitä sitten molemmat hatut vaihtoon yms. reipasta askaretta.
Heinäsen Penan pyörän tulpanjohtoja joskus mittailtiin Ruåtsissa, kun kuulemma "syö tulppia" tjsp. Mittari näytti molemmille puolille ~samaa arvoa. Sitä en enää muista, miksi noita tulppia meni.
Mutta Guzzissa on sellainenKIN hieno ominaisuus, että aina voi tämmösiä verrata toiseen puoleen. Harvoin molemmat tulpanhatut menee rikki yhtäaikaa. Lisää hienoja ominaisuuksia on esim. kardaani, jota ei tarvitse rasvata ja sen jälkeen pestä lahkeita... ;D
Joo...oli ihan pakko... ;)
-
Mitähän hattuja nyt on ollut löysällä?
Sytytystulpan sisältä löytyy tuollaisiakin osia kuin liitekuvassa, oletteko tarkastaneet että tulppien
jousitus on kunnossa? ;D