Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: riku - Toukokuu 13, 2015, 16:57:57 ip
-
Ostin syksyllä käytetyn Calin jossa Hepcon laukut Guzzin logolla.Siistit ja muuten hyvät
mutta lukot eivät suostu toimimaan talven yli kestäneestä oljyämisoperaatiosta huolimatta.
Onko tietoa saako vaihdettua uusia lukkoja, vai liekkö tuo avain jo loppuun kulunut.
-riku
-
Hepcon laukkuihin myydään lukkoja varaosina.
https://www.louis.de/artikel/hepco-becker-schloss-schliesszyl-schluessel/10024035?list=77202345
-
Olisiko käynyt samoin kuin mulla kerrostalon kellarikopissa säilytetyn laukun: lukon messinkiosat vihertävää muhjua. Hyvä laukku mutta enää sillä ei tee mitään. Kellarissa on ilmeisesti kostea sää.
-
Avaimen teettäminen on hyvä aloituspoitti, pari saman tie.
H&B laukkujen lukot ja avaimet ei kyllä kehuja kerää.
Ihan toimivia laukkuja kunhan niitä ei rasita avaamalla ja sulkemalla.
Abloy jos tekisi samaa laatua oltaisiin kadulla kohta kaikki.
Laukkujen asennusvuosi nykyisessä pyörässäni on 2005.
Vuoden sisään katkennut avain sisään pikku pakkasessa ja yksi lukko ei suostunut aukeamaan kuin poraten vaikka tarjosin uutta ja vanhaa avainta.
Uusi lukko tilalle löytyi jonkun rikkomasta keissistä, mutta ihan samaa kuraa, ei sekään toimi normaalisti, joutuu etsimään avausasentoa.
Kuluvat jotenkin ylinopeasti vaikka mullakin aseöljyvoitelussa, metalliseoskohan on varsinainen pulma noissa vai toleranssit.
Jotain niiden laadussa on tapahtunut kun kuitenkin aiemmassa pyörässäni johon oli asennuttu laukut 2003 kaikki pelasi moitteetta.
Ens talven huollossa rassataan taas ja koitetaan jos PTFE voitelulla kestäisivät vähän pidempään.
Vai mitä noille keksisi, keittää tervassa ja höyhenissä, viedä sitten kaatopaikalle ongelmajätteisiin ja ostaa muun merkkiset.
Mutta tekeekö Guzzin telineisiin sopivia laukkuja muut?
-
Kiitti vinkeistä. Eiköhän näillä taas pärjätä.
-riku
-
HepcoBeckerin telineisiin kun laittaa saatavana olevat sovitteet uusimman mallin Traxin tyylikkäille alu-laukuille, alun- mustanvärisinä, niin on hyvät. Kaikissa omissani Guzzissa on ja on ollut ko. laukut ynnä Pegasossakin on.
-
;D (vanha keskustelu mutta ei pysty olemaan aukomatta päätään...) Oiskohan noissa h&b laukuissa sitten jotain maanantaikappaleita liikkeellä kun itellä on tietojeni mukaan rippikouluikäiset ja lukot toimii loistavasti. Tosin koskaan en oo lukkojen öljyämiseen syyllistynyt ja talvetkin säilytellyt ulkoilman oloja mukailevassa varastossa.... Kuitenkin jonkun pätkän joka kesä ajellut joten on niitä availtukin... Toisaalta omissani on joskus pientä taipumusta halukkuuteen akvaarioksi muuntautumiseen, mutta se on korjaantunu joka karkausvuonna vaihdettavien rautakaupasta saatavien ikkunanpokan tiivisteiden avulla....
-
Näppituntuma että aiemmin laatu oli parempaa.
Tai olisko ollut pidempi maanantai jossain just 2005 huitteilla. Uudemmista ei kokemusta.
Noi versiot mitkä on kahdella salvalla, niin en ole kuullut ongelmista ja nehän toimii pelkällä salvallakin, lukkoon vain tarvittaessa.
No nyt kun tuli lukot manattua, niin vaihteeksi pelanneet tän ajokauden availut.
Ne pari mitä purin oli karkeaa työtä ja meltoa metallia, taitaa H&B:n globalisaatiossa ruvennut teettämään osat halpismaissa.
Mikä ei sinänsä kerro mitään, tuleehan laadukastakin edullisen työvoiman maista.
Ihmetyttää kyllä säästäminen väärissä asioissa, laukkujen lukoissa ei kannattaisi.
Tiivisteet on omissa keisseissä venyneet ja kovettuneet, repsottaa hieman mutta vedenpitävyys vielä ok.