Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: tipi - Toukokuu 11, 2015, 20:29:07 ip
-
Olisi toimimaton lambda anturi jonka laittaisin uä-altaaseen pesuun, jos vaikka lähtisi sillä toimimaan. Mitä pesuainetta tuohon hommaan voisi kokeilla?
-
Ööö... Tota noin, miksi se pitäisi pestä?
Mitä pestävää siinä on?
Jos se on rikki niin laitat uuden. Huomioi että teet johtoliitoksen asennusohjeiden mukaan.
Esimerkiksi tämä jos on kyse 4-johtoisesta: http://www.motonet.fi/fi/tuote/283422/Lambda-anturi-4-johdolla
-
Ihan testimielessä liikkeellä. Jostain vain jäännyt mieleen, että olisi joskus saatu anturi pesulla toimimaan.
-
Kone kuumaksi ja paljon rannetta niin lambda puhdistuu ihan itsestään.
Jos lambda on nokinen ja sen takia "puhdistuksen tarpeessa" on vikaa muualla kuin lambda-anturissa. Väärällä seoksella saa anturin rikki tai niin karstaiseksi että se kannattaa vaihtaa ihmettelemättä uuteen ja laittaa seokset kohdalleen. Hinta ei liene esteenä.
Onko kyse Guzzista olevasta jäännöshappianturista?
-
Anturi on Bosch lsu 4.2 laajakaista-anturi joka todellakin nokeentunut väärän seoksen seurauksena. Säästäminen ei ole tässä mielessä, kokeilemisen halu ennemminkin. Uusi anturi hankittu ja seoksien säätäminen kohdilleen jatkuu...
-
Että projekti menossa.
Osa ohjeistani pätee kyllä laakaistaiseenkin mutta se on kyllä vaikeampi saada karstaiseksi koska se pystyy ainakin jonkin aikaa näyttämään rikkaitakin seoksia että säätötietoa saa kyllä sen verran että on aikaa melko helposti saada edes sinnepäin että ollaan likimain normiseoksilla.
Vain melko harvalla on pyörässään laajakaistalambda.
Ne on kalliimpia nuo laajakaistaiset ja toiminta eri periaatteella: samaa on vain että haistelevat hapen määrää pakokaasusta.
Kun saat uudella lambdalla säädöt kohdalleen niin laita vanha vähäksi aikaa sen tilalle ja katso jos putsaantuu.