Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: egon - Toukokuu 04, 2015, 10:27:01 ap
-
Onko piuhan irrotuksessa anturista olemassa jokin erityinen oikea menetelmä? Autossa pitää mahdollisesti laittaa anturi uusiksi, mutta johto on tiukassa metalliholkissa kiinni, eikä sieltä saa kunnon näköyhteyttä, että miten tuo liitos oikeaoppisesti avautuu. Se on niin jämptisti paikallaan, etti huvita ihan ekana käyttää voimakeinoja.
-
Eikös se johto ole kiinni siinä anturissa ja siinä on liitos jossain muualla? Eli anturin mukana tulee johto, jossa liitin.
-
Joo sielä startin takana on liitin piilossa.
Jaa et ollukkaan brevan kimpussa...
-
yleensä tarvike lamdassa (halpa) niin ei ole liitintä mukana vaan pelkät johdonpätkät jotka pitää itse jatkaa vanhalle liittimelle että ei kannata katkoa kovin läheltä johtoja mistään että on helpompi jatkaa, marmoritiskiltä saa liittimen kanssa saman osan mutta tietysti aika paljon kalliimpi
-
http://www.piilix.fi/manuals/VPV-Lambdamanual-FI.pdf
Lukaiseppa tuo dokumentti ja erityisesti sen pari viimeistä sivua joissa puhutaan lambda-anturin liittimistä.
Olennainen asia sieltä : HUOM!! ÄLÄ IKINÄ JUOTA LAMBDA-ANTURIN JOHTOJA, JUOTOSAINEEN JUOKSUTE TUKKII JOHTIMIEN ILMAKANAVAT JA ANTURI EI TOIMI ENÄÄ
TÄMÄN JÄLKEEN
Eli tarvikelambdoissa on ehkä 20 cm pitkät johdonpätkät joihin liitos tehdään, mutta juottaminen ei siis ole sopiva tapa. Joissain tarvikelambdoissa tulee puristettavat liittimet mukana.
Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, niin nuo anturit saavat referenssin johtimien kautta kulkeutuvasta ulkoilmasta. Jos referenssi-ilman pääsy anturille estyy, niin elementin toinen puoli näkee väärän happireferenssin ja anturi näyttää väärin.
-
Kiitos vastauksista. Merkkivalo kyllä sammui kun vikakoodinlukija sen sammutti, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin pian se taas tuikuttaa. Taitaa olla helpointa hakea marmoritiskiltä osat.
-
perskele hyvä ohje lambda eilen ja tänään oonkin ihmetelly miksi niissä on ennen ja jäkeen lamdoja "nykyään"
-
Jaa niin kuin ennen ja jälkeen katin Lambda? Ekan mukaan säädetään seosta ja takimmaisella tarkastetaan. Takimmainen ei autoissa osallistu säätöön, tuskin pyörämaailmassakaan.