Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Passo Stelvio - Toukokuu 02, 2015, 19:34:07 ip
-
Lehti tuli vapuksi kiitos tekijöille.
Ajokauden avaus suoritettu tie masentavassa kunnossa.
-
Samoin, komppaan Passo Stelviota molemmissa asioissa, kiitos lehdestä ja tiet ovat luokattomassa kunnossa... jos jopa nelostiellä on n. 30-40 cm "kaivantoja" niin todella skarppina saa olla... be careful out there! ;)
-
onko joku jo ajellut niitä väärän ajosuunnan jyrsintöjä joissa näkyy väärään suuntaan ajokielto ja oikeean ei muuta kun tärinät, huomaako ne ja jos ei nin kuinka tärrää ?
-
Niinpä tupsahti Tuusulan laatikkoonkin Il Falcone juuri Vapun alla. Varsin mallikas esitys. Pilkkijuttu oli mukava. Jospa ensi vuonna uudestaan, ku onnistui nuin hyvin.
Espooseen ei vielä ollu Falcone lehahtanu ainakaan kaikille, mutta se onki vähän syrjässä...
Lahden Classic Motor Showssa kävästessä huomio kiinnittyi menomatkalla Hesa-Lahti-motarin suhteellisen kuoppaiseen ilmiasuun. Paluumatka vanhaa Lahdentietä pitkin oli paljon siloisempi. Pienemmän kuormituksen ansiosta pinta kestää paremmin.
-
Niin se kesä vilahti ohitse ja olemme taas saaneet Il Falconen Joulunumeron. Kiitokset Eskolle ja kaikille muillekin lehden tekemiseen osallistuneille.
Hyvää Joulun aikaa kaikille foorumilaisille.
Toivottelee GMies
-
onko joku jo ajellut niitä väärän ajosuunnan jyrsintöjä joissa näkyy väärään suuntaan ajokielto ja oikeean ei muuta kun tärinät, huomaako ne ja jos ei nin kuinka tärrää ?
Tarkoittanet näitä: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=2157.msg10656#msg10656
Tietääkseni asiaa on testattukin sekä märkänä että kuivana. http://www.smoto.fi/?p=2922
Kyse on pitkälti ajolinjan valinnasta: merkintä on keskellä tietä.
Eiköhän kohtapuoleen tule asiasta tutkittua tietoa julkisuuteen koska yleisölle tarkoitettu raportointimahdollisuus jo päättynyt.
Itse en ole kyseisiin merkintöihin osunut.
Niitä tiessä olevia reuna- ja keskiviivatäristyksiä olen ajellut. Autolla ajajan ne kyllä herättävät mutta moottoripyörään tuntuvat heikosti mutta tuntuvat kuitenkin. Ovat sateen jälkeen pidempään märkänä kuin perinteinen reunaviiva. Ongelma on silloinkin lähinnä edellä menevän ajoneuvon jyrsinnästä nostava vesisumu.
-
Riippuu ajoneuvosta ja rengastuksesta kuinka noihin täristäviin reunaviivoihin reagoi.
Nykyiset tienpinnat ovat niin epätasaisia, ettei Bululla ajaessa huomaa käytännössä eroa jos ajaa tommosen
reunaviivan yli.
NTX nappularenkailla, ei mitään havaintoa mistään epätasaisuuksista ;D
Transitilla kun osuu tuollaiseen jyrsintään, se oikein imaisee kohti ojaa. Takaisinpäin joutuu ohjaamaan
samalla tavalla, kuin olisi jo lipsahtanut päällysteen reunan yli.
-
Rengastuksesta kiinni. Californian vakiopyörät on semmoiset läskit, ettei huomaa juuri mitään pitkittäisiä. Matalemmat on herkemmät.
Sama on meidän perheen autoissa; vaimon autossa on 215mm leveät 16" talviset, vetelee joka suuntaan, ajonhallintajärjestelmä on pakollinen talvella. Omassa 185/65-15", ei tunnu juuri mikään missään. Vaikka on takaveto ilman mitään avusteita, niin pysyy penkkojen välissä.
-
Kiitokset varsin mallikkaasta Il Falconesta. Tuota kehtaa esitellä messuillakin.
-
Kannatetaan !!
Kiitokset hienosta lehdestä tekijöille !!
- Mika
-
Olipa hyvä painos.... ei voi muuta kuin onnitella tekijöitä ja kirjoittajia :D
Mr
-
Nyt kun päivät alkoivat pitenemään tuli mieleen että kun vähäisemmilläkin julkaisuilla (kuten nyt vaikka HS) on oma pilapiirtäjänsä, ehdottaisin Il Falconen toimitukselle Suomen Holger Auen, nimimerkin LeCa värväämistä Il Falconen piirtäjäksi. Eikös niitä numeroita tule pari vuoteen, josko hän sen verran saisi puristettua...
(Kuva=sitaatti uusimmasta Il Falconesta, venttiilikopista ja katteesta päätelleen kuvassa on kaksi Daytonaa)
-
Camn, tämän "pilapiirtäjän" käsi ja kynä on kuin James Bondin drinkki. Ravistettu. Ja jälki sen mukaista ...
Daytonaa en osaa piirtää mutta Le Mans kolmosia yritin. Ja Daytonoilta ne sitten lopulta näytti ... ;D
-
Shaken, but not stirred. Mikä lie hyvä käännös, heilautettu mutta ei sekoitettu? Pilakuvahan voi hyvinkin olla "heilautettu" mutta ei sekavaksi söhelletty. Olen aina ollut heikkona joihinkin sarjakuvahahmoihin. Kiroileva siili, Ressu, kapteeni Haddockin sadatteluryöpyt ja viimepäivinä joulupukin parralla varustettu Wagner... Ja Guzzin kauneus on katsojan silmässä, kun tähän lisätään taiteilijan vapaus erilaisiin näkemyksiin, mitä ei toki katsojalle selitetä... hyvä tulee.
-
Karrikoidusti muotoillut venttiilikopat viittaavat suoraan daytona-cenauro-i1100Sport-mallisarjaan.
-
Enpä noista venttilikopista mallia rupeaisi määrittelemään - karrikoituja tai ei - ne ovat vaan osa isolohkoGuzzin Veetä.
Mutta kate on just eikä melkeen LeMans III
Nimim. oli mullakin joskus..
-
Näinpä, Le Mans kolme tai Lario. Siis katteen mukaan. Hauska kuva.
-
Juu tarkastin, anteeksi kokemattomuuteni Guzzismin alalla. Ei ole Daytona, kate on erilainen ja peilit eri paikassa jne. Parittomat versiot tuntuvat olevan huudossa, I ja III (LeMans).
-
Joo, näyttää moottoripyörän katteelta... ja venttiilit on jonkun kopan alla... ettei vaan olisi katetut venttiilikopat moottoripyörässä... aivan sama, guzzi mikä guzzi! Arvostan taitavia kädentaitoja, oli laji mikä hyvänsä... Hienoa kynänkäyttöä! :D
-
Hei jäbät! Niistä piirroksen Guzzeista puuttuu pakoputket. Outo malli.
Tai sitten on käytetty (käytin) samanlaista "taiteilijan vapautta" kuin Tove Jansson piirtäessään muumit ilman peppureikää. Kuulemma niiden erikoinen ruumiinrakenne johtuu juuri siitä seikasta. ;D
-
Lämpöinen kannatus piirroksille. Kimmolle tahi mulle vaan tuotoksia aina kun jotain syntyy. Helpottaa lehdykäisen ja infojen tekoa kun on reservissä matskua. Piirrokset antavat mukavasti pilkettä julkaisuihin.
-
Kun kirjoitetaan elämänkertaa tai muuta tosiasoihin perustuvaa, niin vanha sääntä on:
Kun fakta ja fiktio on ristiriidassa, painetaan fiktiopainotteisesti....
Piirtämisessä voi oikein hyvin käyttää samaa ohjetta.
Jos faktatarkkaa haluaa, niin sitten käytetään valokuvaa.
-
Pääasia, että tunnistaa Guzziksi. Jokaiselle jotakin.