Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Junkers - Huhtikuu 02, 2015, 23:53:44 ip
-
Kävin tuossa ihmettelemässä antiikin aikaisia kivirakennelmia Ateenassa. Historian ohella kiinnitti huomiotani kaupungin liikenne. Jalankulkijoita ja pyöräilijöitä ei tuo kylä suosi. Jalkakäytävät ovat aivan kelvottomia kunnoltaan, kapeita ja päättyvät milloin tahansa aivan yllättäen. Pyöräteitä en havainnut lainkaan. Moottoripyöriä ja skoottereita on aivan tuhottomasti. Enimmäkseen pyörät olivat japanilaisia 2-sylinterisiä katuenduroja, Honda Varadero / Africa Twin, Yamaha TDM, Suzuki V-Storm, myös BMW:n GS:ää ja KTM:ää oli melko runsaasti. Muutama Ducati ja Harrikka sekä neljän päivän havaintoina tasan 2 !! Guzzia. Meno oli hurjannäköistä, kaikki ajoivat kaistojen välissä, joten usein oli 3 kaistallista autoja ja joka välissä kaksipyöräisiä. Tuolla jos vuoden selviää hengissä niin käsittelytaito rupeaa olemaan kohdillaan, sen verran usein joutuivat tekemään äkkipysäyksiä ja väistöjä. Kypärää käytettäneen lähinnä päätä lämmittämään, siksi paljon oli paljaspäin ajelijoita. Jos vaikka kuskilla kypärä olikin, vähintäänkin tarakalla istuja oli paljain päin. Aika usein oli kypärä käsivarressa kyynärpään kohdilla. No, onhan se hyvä suojata edes kyynärpäätä. :D
-
joskus käynyt töissä pireuksessa ja siellä liikuttiin paikallisen kaverin 100cc pyörällä 2 päällä kun käytiin satamassa, paljon nopeempi kun autolla, ikänä en ole niin paljoa pelännyt, sitä moottoritien pätkää autojen välissä urku auki
-
Ateenassa liikenne pelasi mielestäni hyvin, kunhan ensin alkuasukas opasti että ei noin, tälleen ;D
Ei kauan viivytty iltaruuhkassa kun keskustasta lähtevän kadun, mitä ajettiin, liikenne kulki 90 km/h.
Moottoripyörällä sai ajaa ihan luvan kanssa bussikaistaa.
Joskus mediassa on esitetty Ateenaan sopivassa säätilassa muodostuvan smogin tulevan liikenteestä.
Varmaan näinkin mutta kukaan ei ole "huomannut" kaupungin länsireunalla olevaa hiilivoimaloiden keskittymää.