Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: herrapii - Elokuu 23, 2006, 22:39:00 ip

Otsikko: öljyä ja hydrauliikkaa
Kirjoitti: herrapii - Elokuu 23, 2006, 22:39:00 ip
tarkastetaanko californian moottoriöljyt tikku "huulilla" vai kierrettynä pohjaan?

pitääkö venttiilejä säätää  ?

kysyy nimimerkki mukavahelinä           

                                                             :prof:
Otsikko: öljyä ja hydrauliikkaa
Kirjoitti: GeeTee - Elokuu 27, 2006, 04:12:31 ap

Omassa GT:ssäni mittatikku näyttää oikein pohjaan kierrettynä. Tikun nåyttämä on hyvä tsekata öljyn vaihdon jälkeen kun koneessa on tarkasti ohjekirjan mukainen öljymäärä.

Öljyn ylitäyttö aiheuttaa varmemmin ongelmia kuin lievä öljyn vajaus. Ylitäytön johdosta kampikammion paine voi nousta korkealle ja öljyt pyrkii ulos väkivalloin…
Otsikko: öljyä ja hydrauliikkaa
Kirjoitti: Summu - Lokakuu 04, 2006, 06:56:32 ap
Ohjekirjan mukaan uusissa Californioissa tarkistetaan öljymäärä tikku ulos kierrettynä eli "huulilla".  Huoltoliikkeen heppu sanoi tänään että tämä koskee uusia malleja eli systeemi on vaihtunut aikaisemmasta. Sitä en huomannut kysyä että mistä vuosimallista alkaen, mutta ainakin koskee siis vuoden 2006 mallia.
Otsikko: öljyä ja hydrauliikkaa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 05, 2006, 11:43:34 ap
Uusien mallien öljytikku on erillainen. Vanhenpi tikku, joka kierretään pohjaan, on hoikka kierteeseen saakka. Uusi stidi paksunee kierteeseen päin mennessä.

mm