Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: I.H. - Helmikuu 11, 2015, 15:06:34 ip
-
Motomarket Turussa julkistaa huomenna uuden italopyörän jälleenmyynnin.
-
Tarkoittaako tuo siis uutta italialaista merkkiä vai heille uutta merkkiä?
-
uskoisin että heille uuden merkin jälleenmyyntiä.
-
Mahtaako ketään kiinnostaa mikään muu kuin Ducati ? Kuitenkin eniten myyty italialainen. Vai liekö miten edustettuna siellä vanhassa pääkaupungissa?
-
Kyllä esimerkiksi Moto Morini on erittäin mielenkiintoinen pyörä. Toki Italiassa valmistetaan monia muitakin merkkejä. Sellaisiakin joita ei täkäläisessä liikenteessä ole näkynyt vuosikymmeniin.
Tuossa muutamia merkkejä joukossa jotka eivät ole kovin yleisiä täällä päin.
Aprilia
Benelli
Beta Motor
Bimota
Borile
Ducati
Fantic Motor
Ghezzi & Brian
Gilera
Italjet
Laverda
Motobi
Moto Guzzi
Moto Morini
MV Agusta
Cagiva
Paton
Piaggio
Terra Modena
TM Racing
Vertemati
Vyrus
Varsinkin tuo viimeinen on hyvin kiinnostava mutta ehkä hieman liian erikoinen ja kallis myydäkseen tavan kansalle.
-
Huomennahan tuo nähdään.
-
Cagiva Elefantin myyminen aikoinaan on ainoa kaupaa, joka syö vieläkin. Huomaahan tuon myös avattarestani.
-
Vyrys.
Jostain lueskelin eilen että tekevät ainakin omasta mielestään tehokkaimman katupyörän Ducatin ahdetulla koneella.
Painoa jotain alle 160kg ja tehoja oliko 211hv on jo hurjia teho/painosuhteita.
Tuossahan tuo artikkeli onkin:http://www.gizmag.com/the-vyrus-987-c3-4vv-the-worlds-most-powerful-production-motorcycle/13975/
Erikoinen ohjaussydeemi.
Helsingin Oulunkylässä oli Moto Morini lapsuudessani joskus 70-luvun alussa.
Olikohan 125cc vai 175cc joku, en muista mallia.
Italiassa 70-luvun lopulla kun kävin niitä liikkui paljonkin.
Muuten jos miettii noita nopeuksia ja kuutioita, niin Moto Morinin 250cc kilpuri kulki aikanaan 225km/h 37:llä hepalla.
Pakko olla erittäin kevyt pyörä ja hoikka kuskikin.
Morini Wikipediaa:http://en.wikipedia.org/wiki/Moto_Morini
-
Eikös tuossa ole se napaohjaus, sellainen joka oli aikoinaan Bimotassa
-
Kun nyt taas on ajauduttu off topiciin, niin Morini 3 1/2 seitkyt luvulta on kuulunut haaveisiin. Nyt on tallissa "vaan" Corsaro.
Voisin vaihtaa Ducati 450 Desmon kolmepuolikkaaseen Moriniin. Samalla vähenisi italialaismerkkin määrä tallissa neljästä kolmeen ;D
-
Eikös tuossa ole se napaohjaus, sellainen joka oli aikoinaan Bimotassa
Kyllä Bimota Tesi on edelleen olemassa. "Prezzo da € 28.490" eli hinnat alkaen... ;)
-
En tuolta Motomarketin sivuilta mitään muuta aiheeseen liittyvää löytänyt kuin 30.1.2015 päivätyn tiedotteen, jonka mukaan Motomarket on 2.2.2015 lukien HM-merkkisten mopojen ja moottoripyörien (125 cc) maahantuoja. Tiedotteen mukaan Motomarket on ollut merkin jälleenmyyjä jo aiemmin.
-
Olisi HM:llä isompiakin pyöriä valikoimassaan.
Tiedä sitten niiden italialaisuudesta....
-
Eikös nämä Hm:t ole italialaisten kasaamia Hondia? Mutta selviskö se jostain se julkistettu merkki?
-
TS-jutun mukaan taitaa tuo Motomarketin uusi italialiasmerkki olla Ducati
-
Ducati on. Tuli tänään Bike-lehden sähköinen uutiskirje.
-
Njaa. Vieläkö noille kannattaa ottaa jälleenmyyntipisteitä? Ei ainakaan täällä Jyväskylässä tunnu tuo ainoa Ducatikauppias tekevän kauppaa merkillä. Lähin saman merkin kauppa tästä lienee Kuopio(?) tai Lahti.
-
Mennäämpä vielä enemmän sivuraiteille, mutta kun saapasmaan ihmeistä nyt tuli puhe, niin en voi olla mainitsematta seuraavaa: Hommasin hetkellisessä mielenhäiriössä 80-luvun lopun Husqvarnan, jotta voisin tällä kertaa ihan tarkoituksellisesti ajaa metsään ja jatkaa ajokautta vaikka vuoden ympäri. Luulin hommanneeni yhden sveamamman suurimmista saavutuksista sitten Wasa-laivan, mutta kotona sitten ostohuuman kääntyessä krapulan puolelle havaitsin siellä täällä sanan mitä ei oppikouluruotsin keskeisestä sanastosta löytynyt: Cagiva. Wikipediasta sitten lueskelin ja lopputulema oli että kyseessä onkin valepukuinen italoherkku. No, huonomminkin voisi olla.