Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Passo Stelvio - Helmikuu 08, 2015, 10:30:16 ap

Otsikko: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Helmikuu 08, 2015, 10:30:16 ap
Nyt kun Guzzin huolto on tullut vaikeammaksi (hankalammasi viedä huoltoon) niin kai sitä täytyy taas itse alkaa huoltamaan.
Mitäs Stelvion vuosihuoltoon kuuluu ?
-öljy/ suodatin, pitääkö suodattimelle olla oma avain ?
-vaihdelaatikon öljy
-perän öljy , vieläkö näihin uusiin periin molykotea ?
-tulpat
-ilmanputsari
-polttoaine suodatin
mitä muuta nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen
Tietysti normaalit tarkistukset

 Timppa
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Ikkala - Helmikuu 08, 2015, 11:30:53 ap

-öljy/ suodatin, pitääkö suodattimelle olla oma avain ?


Hae motonetistä esim tuommonen: http://www.motonet.fi/fi/product/381499   



-perän öljy , vieläkö näihin uusiin periin molykotea ?


Ei siitä haittaakaan ole.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: kaide - Helmikuu 08, 2015, 13:45:04 ip
Ennen kuin alat huoltaa, niin hanki korjaamokäsikirja. Latauslinkkejä on tälläkin foorumilla. Käytä hakua yläoikealla.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 08, 2015, 14:19:41 ip
Lainaus
-perän öljy , vieläkö näihin uusiin periin molykotea ?

Omakohtainen kokemus: Ostin 1100 Brevan uutukaisena. Päätin tehdä itse huollot ja tuhannen kilometrin kohdalla päästin öljyt ulos keulasta, mottorista, vaihteistosta ja perästä. Peräöljy oli yllätys. Siellä ei ollut Molykotea. En sitten sinne sitä laittanyt. Kohta tuli tehtaan alulle laittama takaisinkutsu ja perävaihde kokonaisuudessaan koteloineen vaihdettiin ilmaiseksi merkkihuollossa odottaessa. Kysyin tätä Molykoteasiaa silloin. Sain tietää että Molykotea pitää ehdottomasti laittaa tähän vaihdettuun perään joka öljynvaihdon yhteydessä. Tämä tieto riitti. Siksi olenkin laittanut perään Molykotea jokaisen öljynvaihdon yhteydessä. Toki en voi tietää että olisiko perään tullut jotain vikaa ilman sitä sillä ajokilometrejä on vasta takana noin 90.000.

Se miksi täysin toimiva perävaihde vaihdettiin uuteen ei selvinnyt. Ei sitä tiennyt asentajakaan. Ainoa mieleen tullut epäilys oli että perävaihteella oli ajettu ilman Molykotea ja siksi se oli vaihdettava ennen hajoamistaan. Tämä on kuitenkin spekulointia. Saattoihan siellä olla piilevä rakenne- tai materiaalivirhe.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 08, 2015, 16:56:15 ip
Minullakin on Stelvion huolto edessä eli käyn kaikki huoltokohteet läpi ja sovellan siihen pitkälti Norgesta saamiani oppeja. Hommat on tosin helpommat ainakin ilman- ja polttoainesuodattimien kohdalta kuten tulppien vaihtokin. Vaikuttaa suorastaan viihdyttävältä hommalta. Ohjekirjankin mukaan kohteet hommat on vastaavat kuin Norgessakin tai missä muussa tahansa.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Helmikuu 08, 2015, 18:33:19 ip
No vielä pitää vanhan kontata ja ostaa uusia työkaluja, taidan ensin ostaa asennus oluet.
Katselin vanhoja kuitteja näkyy Guitsu laittaneen tähänkin molykotea. Täytyy tarkastella löytyykö Galifornia kaudelta molyä.
Mistäköhän sitä nykyään saa ?
Huolto taulukosta näkee ette vuosihuoltoon kuulu oikei muuta kuin öljyn vaihtoa.

Timppa
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 08, 2015, 19:11:11 ip
http://www.tlm.nl/webshop/en/molykote-a-125ml-000570990032-moto-guzzi

Varmaan muualtakin. Suomessakin on maahantuoja mutten nyt muista nimeä. Heiltä vain pitäisi se tilata ja saa vain isossa astiassa. Kimppatilaus olisi varmaan paikallaan niin hinta tarvitsijaa kohti olisi kohtuullinen.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 08, 2015, 19:40:29 ip
Liquimolyn, samat aineet sisällään pitävää, ainetta saa Motonetista.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: TimoEv - Helmikuu 08, 2015, 19:41:00 ip
En tunne Stelvion asioita, mutta eikös kaikissa pyörissä jarruneste olisi vaihdettava 2v välein?
Entäs etupään teleskooppien öljyt? Minulla toinen ( Calissa ) "vikisi" hitaissa kuopissa tai esim. katukiveltä alas mennessä, kunnes vaihdoin öljyt.
Ne moottorin huohotinletkut kai joka pyörässä on puhdistettava aika-ajoin?
Vaijerien voitelutkin vois olla hyvä juttu...
Jarrusatuloiden tarkistus, että jokainen mäntä liikkuu hyvin. ÄLÄ pullauta mäntiä irti.
Takapään vetohampaiden vaselinointi, siis murikka-pyörä -väli. Tässä tehtaan Luigilla on ollut ruokatunti...
Virta- ja tankkilukon voitelu. Kannattaa tehdä keväällä, ettei käy kuin minulla joskus...

 
 
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 08, 2015, 21:37:22 ip
Lainaus
Vaijerien voitelutkin vois olla hyvä juttu...
Ihan asiaa mutta riippuu vaijereista. Nykyvaijereita, joissa on sisällä liukas "liner" ei edes tykkää öljystä vaan ryhtyy päinvastoin takkuamaan. Riippuu siis vaijerityypistä voitelutarve. Mutta kaiketi kaikki tietävät millaiset vaijerit pyörissään ovat.

Muutenkin kun laitetaan öljyä tai vaseliinia niin sitä ennen on oltava pinnat putipuhtaat. Likainen vaseliini tai öljymöhnä on huonohkoa hiomatahnaa mutta aikansa kun vaikuttaa.....
Vaihdevivut ja muut vipstaakit niveliltään puhdistamatta muutama vuosi nii käyttövälystä alkaa löytyä.

Kardaaniakselin takapään puslan puhtaus ja voitelu auttaa myös. Samalla koko kardaanitunnelin puhtaudesta ja ruosteettomuudesta voi huolehtia. Sieltä lika pääsee helposti perävaihteen suojaamattomiin laakereihin. Ulkoa päin sinne ei likaa pääse mutta kosteutta kyllä ja se tekee raudan kanssa ruostetta jota voi tässä kontekstissa liaksikin kutsua. Ja ruoste eli rautaoksidi on ihan oikeaa hioma-ainetta.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 09, 2015, 20:16:33 ip
Paljonko Stelviolla on ajettu? 20 tkm väleinhän on ns. iso huolto eli katsotaan kaikki paikat. 10 tkm välein moottoriöljy ja suodatin sekä muistaakseni myös venttiilit ja tulpat. heolppoa. Mielestäni myös jarrujen ja palojen puhdistus palat irrroitettuna kuuluu viimeistään kahden vuoden välein. Kuluvat näin tehden tasaisesti.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Helmikuu 10, 2015, 07:29:38 ap
Huolto taulukossa on vuosihuollon mahdollisuus, öljyjen ja suodattimien vaihto. Loppukesästä jos saisi vietyä 30.000km huoltoon.
Jarruja yms tulee seurattua muutenkin.
Muovinen pohjapanssari pitää irroittaa kaatumarautoineen, täytyisi hankkia katuuskottavuuden nimissä hankkia järeämpi (alumiini).
Niistähän on reikä öljynsuodattimen poistoa varten.
Äkkiseltään kun olen katsellut näyttää siltä että Calin öljypohjan sisällä olevan öljy suodattimen saa vaihdettua nopeemmin.
Vaikka eihän meillä kiire asennus oluetkin ostamatta.

 Timppa
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: kaide - Helmikuu 10, 2015, 15:02:13 ip
Korjaamokäsikirjaa kun lukee, niin siellä on pitkä lista joka huollon yhteyteen kuuluvista toimenpiteistä ja tarkistuskohteista. Tosin en usko, että listaa missään maksullisessa huollossa käydään orjallisesti läpi. Hinnoitellaan kyllä. Omatoimihuoltaja voi tietenkin käydä kaikki kohteet läpi.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 10, 2015, 15:51:28 ip
Stelvion huolto-ohjelmaa tuntematta laitan kuitenkin tämä tiedon: Kardaanitunneli kerää sisäänsä silkkaa vettä. Se ei pääse perävaihteeseen mutta hapettaa muutoin ympäristöään sekä ruostuttaa perävaihteen paljetiivisteen pannan. Omalla (Breva) ja Ikkalan (Sport) kohdalla ainakin on näin käynyt niin esitän tarkastuskohteena myös tätä.

Laaja tarina aiheesta: http://www.motomatti.fi/2013/05/arkipyoran-huoltoa-kardaanin-ja.html

Samoin takajousituksen alapään progressiovivuston puhdistus ja voitelu on asiaa vaikka ei sitä huoltokirja mahda mainitakaan. Sielläkin kosteus tekee temppujaan helposti jos voitelua ei ole tehtaalta lähtöisin kuten oli meikäläisen kohdalla: ihan kuivat olivat neulalaakerit siellä.

Käy siinä samalla mukavasti kun takapyörä ja perävaihde on irrotettuna. Huoltosillasta tai pyöränosturista on apua näissä alapäänasioissa.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 11, 2015, 23:20:04 ip
Mulla on Stelvio hoitopöydällä odottamassa kaiken läpikäyntiä kun on nyt 17 tkm ajettu eli iso huolto edessä.  Huollon alan kunhan Talvirallista selvitään... Quotalla muuten mennään ja reilu 1400 km edestakaisin. Tuleeepahan tuokin koeponnistettua nastarenkailla.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Helmikuu 15, 2015, 19:31:30 ip
Moi
Perän kardaanitunnelissa ei oikein ollut kuin pintaruostetta, kosteutta eikä mitään muutakaan ylimääräistä.
Laitoin nippuun ja sain rikottua yhden perän neljästä pultista. Mistä uusi niinkuin motomatti kirjoitti ei tavallinen rautakauppa pultti.
Jarru kiinnitys "kehikosta" jengat lähti mukaan, mistäs Brempron osia ?
Pitääkö oikein tilata ulkomaan pelleiltä. Mitäköhän seuraavaksi hajoitan.

 Timppa
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 15, 2015, 20:17:22 ip
Oireista päätellen sulla on rannemomentin käytön optimoinnissa sanomista. Nuo kierteet ovat sen verran järeitä että on tarvinnut, nyt tai aiemmin, vääntää huomattavasti yli sopivan momentin. Suosittelen hankkimaan ison ja pienen momenttiavaimen vastaisen varalle.

Pultteja saanee alkuperäisvaraosana maahantuojalta. Voi olla tilaustavaraa tai jos oikein ruinaat niin voit saada käytetyn pultin heti vaihtopyörästä tai uudestakin. Näin toimi ainakin edellinen maahantuoja jos oli ajokausi ja tilaus olisi ottanut useita päiviä.

Eikös ne perän pultit olleet keskilujalla kierreliimalla kiinni?

Kierrereikiä voi kunnostaa: Ylivoimaisesti paras kierteenkorjausmenetelmä on Helicoil. Niitä pitäisi saada asentaa vain koulutettu asentaja. Harrasteasentajalta käy usein niin että on tullut tehdyksi yksi tai useampia virheitä asennuksessa ja kirotaan koko korjausmenetelmä manalan alimpaan paikkaan. Samalla on rikottu korjattava kohde korjauskelvottomaksi.

Osa Helicoil-jäljitelmistä on kelvottomia. Useimmilla niistäkin saa korjattua mutta pitää osata vielä enemmän koska asennusvälineet ovat puutteellisia.

http://www.motomatti.fi/2011/12/kierteen-korjausmenetelma.html
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 26, 2015, 09:36:25 ap
Eilen illalla aloitin Stelvion huoltoa ja onhan helppoa hommaa verrattuna muihin hämmentämiini Guzzeihin. Ei tarvitse kaivaa pa-, ilmansuodatinta tai eikä Norgen pikkutulppia tankin alta. Satulan alla on heti ilmansuodatin ja tulpat sekä parin ruuvin irroituksella tulee näkyviin tankin takaosa ja siitä löytyy pa-systeemi suodattiminen. Jotakin silti on hankalammin. Peräöljyn poisturopun vieressä on muovinen jarruletkun kiinnike ja se ahdistaa ja vaikeuttaa ruuvin irrroitusta. Joo, en yritä irroittaa kiinnikettä kun on muovia. Vaihteiston pohjaproppu on kans hieman hankalasti pakoputken päällä mutta kun löytää oikeat ottee niin ok. Öljynsuodattimen irrottaminen vaatii pohjapanssarin poistamisen ja se lähtee ilman poskirautojen poistoa. Tosin ne etummaiset ruuvit olivat aika tiukassa ja erittäin kuivina. Itse asiassa oikeanpuoleinen katkesi. Onneksi jäin vajaan sentin tynkä niin ei pitäisi olla ongelma irrottaa. Sain jo liikkeelle mutta on siis tiukka. Pitäisi antaa koneen kulmaan kai hieman lämpöä.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Helmikuu 26, 2015, 11:25:07 ap
Minusta vaikeampaa kuin muiden huoltamieni Guzzien. Kaatumaraudat pitää ottaa pois mikä on iso homma. Kuusiokoloja ainakin seitsemän ja eri kokoja. Pari erikokosta mutteria ja tööttikin piti ottaa pois. Sitten saa pohjapanssarin pois. Olen hankkimassa Stucchin tekemää alumiini panssari siinä on reikä öljynsuodattimelle. Toista mallia ei tahdo saada enään (sitä paremman näköistä) mutta toista on vielä tyrkyllä.
Muovikiinnikkeet perästä lähtivät nätisti.
Polttoaine suodatinta tuskin uskallan vaihtaa tulpista nyt puhumattakaan.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 26, 2015, 15:43:23 ip
Jos Stelvio on vain reilusti katukäytössä niin siinähän voisi käyttää sitä pientä skooppia, jollainen on mm. 1200 Sportissa ja Norgen malleissa ilman alimmaista katetta. On siro eikä haittaa huoltoja.
http://www.wendelmotorraeder.de/bugspoiler-norge-1200-06-08-ex-30_3007_300702_30070201_3007020110_300702011009.html
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Helmikuu 26, 2015, 20:03:01 ip
Ei kai rohjaketta voi kovin pahoihin paikkoihin viedä. Olen kyllä katsellut tuota samaa katteen osaa sillä silmällä.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Ikkala - Helmikuu 26, 2015, 20:59:36 ip
Jos tuommonen "pohjapanssari" kun tuossa lamerssin stelviossa on, http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-stelvio-1200-8v-abs/   ,olisi jäämässä jouten niin voisin vaikka vaihtaa tuohon sportin lärpäkkeeseen....
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 26, 2015, 22:45:32 ip
Perään sain mahtumaan vain 3 desiä tavaraa ilmoitetun 3,8 desin sijaan. Vaihteistoon öljy meni että heilahti erikoisratin avulla. Moottoriöljy pitää ujuttaa kuten muihinkin kun ei kunnon rattia voi käyttää. On mulla sellainen mutkaputkikin rattiin mutta nokka on liian iso. Venttiilikopatkin ja tulpat irroitin samoin kuin laturinhihnankopan. Helppoa. Ja katkennut panssarin ruuvi on saatu irti.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Helmikuu 26, 2015, 22:49:33 ip
Jos tuommonen "pohjapanssari" kun tuossa lamerssin stelviossa on, http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-stelvio-1200-8v-abs/   ,olisi jäämässä jouten niin voisin vaikka vaihtaa tuohon sportin lärpäkkeeseen....

http://www.wendelmotorraeder.de/schutzblech-vorne-bugspoiler-stelvio-1200-08-ex-30_3007_300704_30070401_3007040110_300704011008.html

Tuollaistako olet kuolannut? ´08:ssani on sellainen hopianharmaaana. Pitääkö tehdä kevväämmällä P-joella reffit ja verrata osia...
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Ikkala - Helmikuu 26, 2015, 23:20:47 ip
Jos tuommonen "pohjapanssari" kun tuossa lamerssin stelviossa on, http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-stelvio-1200-8v-abs/   ,olisi jäämässä jouten niin voisin vaikka vaihtaa tuohon sportin lärpäkkeeseen....

http://www.wendelmotorraeder.de/schutzblech-vorne-bugspoiler-stelvio-1200-08-ex-30_3007_300704_30070401_3007040110_300704011008.html

Tuollaistako olet kuolannut? ´08:ssani on sellainen hopianharmaaana. Pitääkö tehdä kevväämmällä P-joella reffit ja verrata osia...

Reffataan vaan. Voitais muutenkin kehitellä jonkunmoista yleistä viikkotapaamista sinne Nesteelle kun näitä Guzzeja alkaa olla tääläpäin joka toisessa torpassa.

Perään sain mahtumaan vain 3 desiä tavaraa ilmoitetun 3,8 desin sijaan.

Kyllä CARC:iin pitäisi se vajaa 4d mennä. Anna laskettua.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Junkers - Maaliskuu 05, 2015, 19:11:18 ip
Peräöljyt pitäisi vanhaan  (vm. -99) Nevadaankin ajokaudeksi vaihtaa. Tässä ketjussa tuota Molykoten käyttöä suositeltiin, laittoipa Motomatti hyvän linkinkin aineen hankkimiseksi.

Olen tuolta Espoon R.M.Heinolta keväthuoltoa varten muutamia osia kysellyt ja samassa yhteydessä kyselin tuosta Molykotesta, jotta saako sitä heiltä. Vastaukseksi sain ilmoituksen, että Molykotea ei heiltä saa. Lisäksi todettiin valmistajan virallisen kannan asiaan olevan se, että nykyisissä öljyissä on sellaiset lisäaineet, ettei Molykoten käyttö ole tarpeen. Vähän tässä olen kahden vaiheilla. Olisiko kuitenkin vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia ? Helpommalla toki pääsisi, jolle tarvitsisi Molykotea hommailla.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Ikkala - Maaliskuu 05, 2015, 20:23:11 ip
Peräöljyt pitäisi vanhaan  (vm. -99) Nevadaankin ajokaudeksi vaihtaa. Tässä ketjussa tuota Molykoten käyttöä suositeltiin, laittoipa Motomatti hyvän linkinkin aineen hankkimiseksi.

Olen tuolta Espoon R.M.Heinolta keväthuoltoa varten muutamia osia kysellyt ja samassa yhteydessä kyselin tuosta Molykotesta, jotta saako sitä heiltä. Vastaukseksi sain ilmoituksen, että Molykotea ei heiltä saa. Lisäksi todettiin valmistajan virallisen kannan asiaan olevan se, että nykyisissä öljyissä on sellaiset lisäaineet, ettei Molykoten käyttö ole tarpeen. Vähän tässä olen kahden vaiheilla. Olisiko kuitenkin vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia ? Helpommalla toki pääsisi, jolle tarvitsisi Molykotea hommailla.

Ei siitä molysta edelleenkään ainakaan haittaa ole. Eikä se nyt niin kallista litkua ole että hinnasta jäisi kiinni. Lisäksi kun guzzissa ne synteettiset hi-tec öljyt ei pysy sisällä niin ei niitä "kaikista parhaita" kaiken valmiiksi sisältämiä öljyjä voi edes käyttää.

Mulla on tällä hetkellä molykote loppu, korvikkeeksi hain motonetistä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/608051/LiquiMoly-kitkanvahentaja-MOS2
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 05, 2015, 20:23:19 ip
Omassa pikkulohkossa en ole käyttänyt, ei ongelmia.
Mutta Motonetista saa Liquimolyn vastaavaa ainetta. Siinä on hivenen enemmän liuotinta, eli on notkeampaa. On siinä mielessä helpompi laittaa suoraan perään, kun ei tarvi sekoittaa ennen kaatamista öljyniin joukkoon.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Junkers - Maaliskuu 05, 2015, 23:57:43 ip

Laitetaan Molykotea. Ei se hinta niin suolainen ole. Harrastukset maksavat aina. Tuolla TLM:llä (Motomatin linkki) näkyi hinta olevan 17 €/purkki ja jos ulkomaan murretta oikein ymmärsin niin lähetyskulut Suomeen ovat 20 €. Taidanpa tilata tuolta. Samoilla lämpimillä (ja kuluilla) tulisi kaiketi useampikin purkki jos vaikka sattuisi täällä Turun seudulla olemaan muitakin Molykoten tarvitsijoita.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 06, 2015, 07:21:05 ap
Lähinnä siksi tarjosin tuota Liquimolya, kun sitä on helpommin saatavilla. Lähes joka paikassa on Motonet.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Jouko S - Maaliskuu 06, 2015, 12:07:42 ip

[/quote]
Mulla on tällä hetkellä molykote loppu, korvikkeeksi hain motonetistä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/608051/LiquiMoly-kitkanvahentaja-MOS2
[/quote]

Eikö tuo Motonetin tavara ole moottoriöljyn sekaan suunniteltu? Ainakin näin sanotaan LiquiMolyn tuoteluettelossa:   http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/22E2B566B9BA9143C1257C1B0030C6AF/$file/5614.pdf  .

LiquiMolyllä on kyllä myös jotain vaihteistoihin suunniteltua kitkan vähentäjää, mutta se näyttäisi olevan tuoteluettelon mukaan tuubitavaraa, eikä näy olevan Motonetin valikoimassa.
 
Molykote on ainakin tehtaan suosittelemaa ja sen vuoksi turvallinen valinta. Harmi vaan tuo saatavuus..

Jouko

 
 
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 06, 2015, 12:11:13 ip
Se voiteleva aines on samaa molybdeenia, kuin muissakin. Liuottimen määrä vain eri. Se ei perätervassa haittaa yhtään, se öljy ei niin paljon korkillisella tuota ohene, ettei tiivisteet pitäisi sisällään.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Maaliskuu 13, 2015, 19:05:12 ip
Nyt sitten on Stucchin tekemä pohjapanssari missä on öljynsuodattimelle oma reikä ja panssari on muutenkin purettavissa osina.
Tällä voi lähteä paukuttamaan Porvoon mukula kivikadulle tai Kalajoen hiekkadyyneille, maasto uskottavuus nousi kerta heitolla.

Tulppa keskusteluun lisää tulppia Stelviossa oli Denson IU24 tulpat
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Junkers - Maaliskuu 16, 2015, 18:57:46 ip
Eilisehtoona tilasin tuota Molykotea tuolta Motomatin ilmoittamasta paikasta Hollannista. Tänään tuli TLM:ltä s-postiin ilmoitus, että purkki on laitettu matkaan ja viestissä oli Hollannin postin linkki sekä lähetyksen seurantatunnus. Lähetyskuluineen 37,50 euroa purkki. Helppoa kuin heinänteko. Palvelukin vaikuttaa hyvältä.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Maaliskuu 21, 2015, 21:11:33 ip
Tänään sain sitten vaihdettua teleskoopin öljyn. Lopulta simppeli homma. Tuon takia ei tarvitse purkaa mitään kun van saa yläpään korkin auki ja irrottaa putket. Öljyn voi valuttaa pois kun laske hieman yläpukea alaspäin ja samasta paikaasta laittaa uudet. Mielenkiinnosta irroitin yläpään korkin kokonaan. Putkissa näyttää olevan kummassakin vaimentaja erikseen. Maksavat uusittaessa parinsadan luokkaa kappale. Samalla tarkistelin emäputken laaketi. Rasvaa oli mutta putsasin en pois ja laitoin uudet. Ei tervi ihan heti sitä rassata. Takaiskarin vaihdoin Wilbersiin, joka oli minulle ajelehtinut toisen Stelvion ohessa. Pitäis olla kai hyvä?

Edelli´nen omistaja on tainnut olla melko laiska pesijä kun telekoopin ulkoputkissa on melkoisesti syöpymää. Jynssäsin minkä voin mutta jäi ne siihenkuitenkin. Lisäksi olen joutunut uusimaan muutamia ruosteenalussa olevia ruuveja.

Nyt olisi huollot tehtry balanssien tarkistusta lukuunottamatta. Varustelua pitää vielä täydentää jokin verran eli vaihtaa perälaukku, viritellä valoja, laittaa hyttiin tarvittavat pistokkeet yms. ja pähkiä sähköisen Bosch-vakkarin asennus.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Junkers - Maaliskuu 24, 2015, 19:01:51 ip

Viikossa tuli Molykote-purkki TLM:ltä Hollannista kotikylän postiin. Toimivan tuntuista palvelua.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Passo Stelvio - Huhtikuu 24, 2015, 09:18:16 ap
No hajoittamani kardaani tunnelin pultti tuli.
Tilasin sen uuden pohjapanssarin kanssa Stein Dinseltä. Pulttia ei ollut lähetyksessä mukana joten kyselimme perään koska laskussa näkyi että se oli jätetty pois. Sitä ei ole saatavilla ilmoittivat kun kysyimme, muuten olisimme vieläkin odottaneen. Tilaus peruutettiin.
No Nakkilan Pyörä ja Mopolla on nettikauppa ja Aprilian skuutterit ja muut vehkeet on niitä pultteja täynnä. ( AP8152318 ).
Minimitilaus 20€ se siitä suomalaisesta kaupasta.
Wendedlin Berliini, sieltä tuli neljässä päivässä, ei mitään ongelmia.
No Stein Dinse ilmoitti myös eilen montako pulttia tarvitsette, mitä ihmettä.....
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: TimoEv - Huhtikuu 24, 2015, 09:35:12 ap
Minkäslainen erikoispultti tuo on, kun ulkomailta pitää tilata?
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Huhtikuu 24, 2015, 11:50:40 ap
Näyttää olevan 10x35 kokoinen pultti kiinteällä prikalla, flangebolt, jota Steviossakin on pilvin pimein. Ei se mikään sen ihmeellisempi taida olla. Olen vaihtanut noita muutamia kuusiokoloihin.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Kaijus - Huhtikuu 24, 2015, 20:53:15 ip
Minimitilaus 20€ se siitä suomalaisesta kaupasta.
Wendedlin Berliini, sieltä tuli neljässä päivässä, ei mitään ongelmia.
No Stein Dinse ilmoitti myös eilen montako pulttia tarvitsette, mitä ihmettä.....

Kuuklasin tuon flangebolt 10x35 ja esim. suomalainen EMC verkkokauppa = 1.50/pultti ja 5€ postitus.... joten se siitä suomalaisesta jne.
Otsikko: Laipparuuvi
Kirjoitti: TimoEv - Huhtikuu 25, 2015, 08:27:50 ap
Siis tällainen: Laipparuuvi DIN 6921 8.8 Zn.
Lisätietoja täältä:  http://tuotteet.pameto.fi/main.html?nodeUid=1133606&catalogUid=440293&parents=|440301|440304|1133605&style=view1

Tää kapistus on ihan tavallinen pultti, joita myydään pulttikaupoissa. Ongelmanahan ruuviasioissa on määrä; Monikaan myymälä ei myy kappaleittain, vaan täysin laatikoin.
Vois tiätysti miettiä, että "joku" ostais kopan ja myis niitä sopivasti muille eri tapahtumissa. Vaan taitaa olla monimutkainen homma... Ja 500kpl kopasta myy vielä lapsenlapsetkin aikuisina...
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: NorgeGTL - Huhtikuu 25, 2015, 11:30:10 ap
Hyvällä tuurilla löytää kaikenlaisia hieman erikoisempiakin pultteja kilohinnalla vaikka Puuilosta. Rosteria ja haponkestävää saa perinteisesti pulttikaupasta kappaleittain ainakin meillä Kainuun Pultista, joka on mp-myönteinen liike. Ei virma sillä kauhiasti tienaa mutta on asiakkaan edun mukaista.   
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: Pekka - Huhtikuu 25, 2015, 12:22:04 ip
Pulttikaupan pultilla ja varaosapultilla saattaa olla ero pinnoituksen kestävyydessä, vaikka ovat
muuten mekaanisilta ominaisuuksiltaan samanlaisia, jos sillä
on jollekin merkitystä.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: GuzGuz - Huhtikuu 25, 2015, 14:19:58 ip
Lahdessa hyvä alan liike on Liukkosen Pultti.
Kaikki kysymäni on toistaiseksi löytynyt hyllystä, noin 15 vuoden ajalta.
Otsikko: Vs: Stelvion huolto
Kirjoitti: I.H. - Huhtikuu 25, 2015, 18:42:22 ip
Täällä Turussa päin on Metaplan niminen pulttiliike, ilmoittavat että myyvät vain tiliasiakkaille, mutta taitaa olla motoristiystävällinen liike kun kuitenkin myyvät kappaleittain. Esim. mistään muualta en ole löytänyt linssikantaisia kuusiokokloruuveja.