Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Temmi - Marraskuu 22, 2014, 10:25:13 ap
-
Ajattelin vaan jos joku ei ole huomannut... http://www.millepercento.it/wordpress/?page_id=2435&lang=it#mg_ld_2513
Tarjolla mm. 1500cc osat Grisoon :o
-
SuoraSuorastaan halpakin satsi.
-
CARATTERISTICHE: il kit è composto da cilindri-pistoni Mahle-serie fasce dedicate-spinotti-guarnizioni testa, studiato per un montaggio in plug&play, il kit permette di aumentare la cilindrata del 1200 8v Moto Guzzi (1151cc) a 1500cc (1440cc) ottenendo un incremento di coppia pari al 29%, è necessario successivamente rimappare la centralina per ottenere il massimo beneficio dalla modifica.
Caratteristiche = luonnehdinta
Mahle = laatua
Plug&Play = kytke ja käytä
Necessario = välttämätön
Massimo beneficio = massiivista hyötyä
Mukava kieli tuo Italia. Nuo kun Bella Donna kuiskaa korvaasi, niin olet myyty ! ;D
-
Onhan tuo kyllä houkutteleva juttu. Iltapäivähommina mäntien ja pyttyjen vaihto. Se onkin homman helpoin osa. Sen jälkeen pitää saada sytytys ja ruiskutus ajan tasalle. Ilmoituksessa tieto että "sinun täytyy säätää moottorinohjaus saadaksesi parhaan hyödyn". Kannattaa ottaa selvää tuleeko mukana samaan rahaan uudet kartat jotka voi syöttää esimerkiksi GD:llä moottorinohjaukseen vai pitääkö säätää itse. Vai pitääkö säätö tehdä merkkiliikkeen toimesta?
-
Tuo Motomatin ajatus tuli minunkin mieleeni... Entäs pidemmät välitykset sitten lisäväännön ansiosta. Kiehtova juttu kuitenkin.
-
Miten käy puristussuhteen kun mäntä suurenee?
Onko kitin mäntä yhtä "korkea" kuin alkuperäinen?
-
Todennäköisesti puristus pysyy aika mietona, jottei kanteen tarvi tehdä muutoksia.
-
Kyllä Millepercentolta kartat löytyy, mutta en tiedä onko kaupan.
Käytin oman pyöräni Millepercentolla säädettävänä, käsittääkseni säätäjä oli eräs Ghezzi.
-
Tuo Motomatin ajatus tuli minunkin mieleeni... Entäs pidemmät välitykset sitten lisäväännön ansiosta. Kiehtova juttu kuitenkin.
Tämä on hyvä huomio. Kun Grisossa on jo alkujaa aika lyhyet välitykset, väännön lisääntyessä välitysten pidentäminen olisi hyvä. Omassa BB1:ssä on nykyisin jerkkua sen verran runsaasti, jotta välysten pidentäminen on hyvinkin ajankohtainen asia. Miten se muuten onnistuisi?
-
Vuoteen 2007 asti perävaihteen välityssuhde kaikissa CARC-pyörissä on ollut 12/44. Nykyisistä en tiedä. Löytynee kunkin pyörän spekseistä tämä tieto. Perävaihteen vaihdolla, jos niitä olisi erilaisia, käy kokonaisvälityksen muuttaminen kivuttomasti.
Ensiovedon välityksistä on pisin on Breva 1100:ssa: 26/35, Grisossa ja Sportissa: 24/35, 850-versioissa: 23/36.
On vain työläämpi homma vaihtaa ensiövälitystä.
-
Vuoteen 2007 asti perävaihteen välityssuhde kaikissa CARC-pyörissä on ollut 12/44. Nykyisistä en tiedä. Löytynee kunkin pyörän spekseistä tämä tieto. Perävaihteen vaihdolla, jos niitä olisi erilaisia, käy kokonaisvälityksen muuttaminen kivuttomasti.
Ensiovedon välityksistä on pisin on Breva 1100:ssa: 26/35, Grisossa ja Sportissa: 24/35, 850-versioissa: 23/36.
On vain työläämpi homma vaihtaa ensiövälitystä.
Kelpaisko Brevan murikka Grisoon? Jos tämän hetkinen huippinopeus on 230kmh, niin paljonko se olisi tuolla murikalla?
Edit. Jaa niin luin tai ymmärsiä alkuun väärin... eli perämurikkaa pitäisi kysellä jostain, jos saisi eri välityksellä.
-
Ensiövedoissa on siis eroja mallien välillä. Perävaihteet samanlaisia ainakin vuoteen 2007 CARC-malleissa. Odottelin tässä että uudempien mallien omistajilta tulisi aiheeseen liittyvää lisätietoa. Josko erilaisia perävälityksiä olisi olemassa nykyisin.
Perävaihteen vaihtaminen yhtenä murkulana on tosiaan helppoa. Harjoiteltuna ei montaa minuuttia varmaan kuluisi kun on perä toiseksi vaihtunut.
Viisivaihteisissa malleissa perävälityksiä on useampia: Neljä perusvälitystä ja pari erikoisempaa erikoistarkoituksiin. Yleisin lienee 7/33. Pisin itse kokoamani välitys, jos en väärin muista, on 12/29. Eli näissä malleissa on suhteellisen helppo pelata välityssuhteiden kanssa.
V11-malleissa kaikissa on perävälitys 11/32
-
Siihen käsitykseen minä olen tullu että kaikki CARC perät olis samanlaisilla rattailla.
-
Siihen käsitykseen minä olen tullu että kaikki CARC perät olis samanlaisilla rattailla.
Vai niin. Sitten ei auta kuin pelata ensiövedon välityksen avulla. On vain paljon työläänpää.
Kuten jo aiemmin kirjoitin löytyy pisin kokonaisvälitys yllättäen 1100 Brevasta.
-
Miksi ei vaan anna koneen kiertää sille tarkoitetulla nopeudella? Aika harvoin tarvitaan sitä viimeistä huippunopeutta.
-
Oikeastaan haluaisin pitemmät vaihteet ettei tarvi olla niin usein vaihtelemassa.
-
´12 Stelviossakin on 12/44 perässä ja 26/35 ensiövedossa. Pidemmät välitykset vähentää melua, parantaa yleensä toimintamatkaa ja kone käy jotensakin perstuntumalta rauhallisemmin. Heikentää sitten mahdollisesti suorituskykyä eli kiihtyvyyttä mutta onhan käytössä kuusi vaihdetta joista valita. Stelvion kuutonenkin voisi olla pidempi jo vakiona kun matkapyörästä kyse on.
-
Pitäiskö MPC:lle vihjaista että täällä tarvitaan pidempää perävälitystä? Mahtuisikohan sinne koteloon pyörimään esimerkiksi 14/41?
-
Voisin kyllä kirjoitella Stefanolle, notta tarttees saada pitempää ratastusta. Saattaahan niillä semmosta ollakin tarjolla. Nekun ei kerro lähellekään kaikkea mitä sieltä pajalta on mahdollista saada.