Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Camn - Marraskuu 16, 2014, 14:03:10 ip
-
[v11lemans.com palstalta]
Kaveri vaihtoi KTM 950 Adventuren Guzziin, vuosimallin 2002 V11 Scuraan, eikä saa hymyä pois enää naamaltaan. Asian tekee hyvin harvinaiseksi se, että kun hän oli kerennyt ajaa ostoksellaan vasta 700 km, tuli jo valitettavasti asiaa huoltoon…
1000 km ensihuolto! Ostettaessa kilometrejä oli ollut 280, ikää 12 vuotta. Pyörä oli ollut keräilijällä näyttelyesineenä eikä kerennyt olla myynnissä täyttä päivääkään. Hinnasta ei näytä olevan mainintaa mutta arvelen sen olleen merkittävästi alhaisempi kuin vaikka mitä Daytonat ja V7 Sportit maksavat, paljon ajettuinakin.
-
Onneton Guzzisti Suomessa.
Kävin minäkin kokeilemassa V11 Sportia silloin kun tuli markkinoille.
Kaksi asiaa on jäänyt mieleen. Oli järkyttävän tehokkaat jarrut. Varmaan siksi että, omana ajokina oli
silloin Norton Commando.
Toinen oli se etten jotenkin mahtunut istumaan pyörän kyytiin, polvet eivät osuneet tankin sivujen syvennyksiin, kun olin hakenut mieleiseni ajoasennon. Samanlaisen tarinan kertoi myöhemmin
ranskalainen Calikuski. Hänkin oli koeajon jälkeen kertonut pyöräkauppiaalle että osuu polvet juuri
tankin kupeissa oleviin patteihin. Myyjän vastaus oli: Mösjöö, pyörässä ei ole mitään vikaa, teillä vain on liian pitkät jalat! ;D
-
Mösjöö, pyörässä ei ole mitään vikaa, teillä vain on liian pitkät jalat!
Samaa lajia kun rättärin lämmityslaite, eihän se huono voi olla kun koskaan ei ole sisällä kylmempi kun ulkona. Eikös tää mitta-asia ole Guzzin vanha "perisynti" ? Ainahan suuri yleisö on pyrkinyt olemaan sitä mieltä että italialaiset autot ja moottoripyörät on tehty pienikokoiselle välimeren kansalle. Harmi kun kerroit, en arvannut ajatella koko asiaa, nyt alkaa varmaan heti haittaamaan kun pituutta on 182 cm. Mutta kyllä sillä 6 tunnin ajopäiviä heittelee jos on tie ja maisema sellaista että aika kuluu. Jos kuka sattuisi tuntemaan yhtään Buell -kuskia, ameritikassa vaihtavat paljonkin V11 malliin jonkin Buellin jalkatappeja. Tekevät "koukkauksen" alaspäin ja asentuvat kohtuuvaivalla, kuulemma.
-
Tässä ei taitaisi ongelma ratketa noin helpolla. XB sarjan S-mallin Buluissa on "lasketut" jalkatapit.
Mutta kun tuo minun R-mallinen on kuitenkin mitoiltaan pienempi kuin V11. Silti mahdun mielestäni sen kyytiin
hyvin, mikään ei juurikaan ahdista (paitsi liian korkealla oleva stonga rata-ajossa) ja pyörästä saa hyvän otteen.
-
Italialainen "ratti sopivasti kaukana, polkimet sopivasti lähellä" ajoasento on kyllä Rooman legioonien sotajoukkojen syytä.
Ajoasentohan tulee suoraan roomalaisista sotavaunuista. Kuskilla on oltava polvet kokoajan sopivasti koukussa kun vaunun
jousittamaton pyörä voi osua pattiin milloin vain. Kädet on suorana edessä pitäen ohjaksia ja pää ja hartiat
vaistomaisesti kyyryssä kun jotain voi läsähtää päähän heti tai kohta.
-
Tämä oli kai se 1" alaspäin (kytkin-/jarruvipu vielä käytettävissä): "lightning xb footpeg kit" ja jossain oli myös sana "Ulysses". Jotakin työstämistä nekin edellyttävät.
-
Ilmeisesti juuri nuo. Twin Motorcyclesiltä saa.
http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=YXHFSC&aid=3933&cid=0&s=footpeg&a=&aname=Buell_XB_Lower_Rider_Footpeg_Kit_L+R_side
-
Aina jostain joskus putkahtaa jokseenkin ajamaton harvinaisuus esille... merkillistä :o.
http://www.v11lemans.com/forums/index.php?s=0cc442614ceace8f4116ed7bf3302236&showtopic=19806&hl= (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?s=0cc442614ceace8f4116ed7bf3302236&showtopic=19806&hl=)
1204 mailia / 7500 USD, ei oo paha hinta, hyvä on.