Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: ALi - Marraskuu 07, 2014, 21:24:07 ip
-
Moto Guzzi on esitellyt V7 malleihin (2008->) neljä customointisarjaa, jotka koostuvat yli 60:stä tarvikkeesta 100% made in Guzzi, Italy. Ensi vuoden alkupuolella määrän kerrotaan kasvavan yli 90:een (kypäriin, teknisiin varusteisiin, lifestyleen jne jne).
Tarvike-/rakennussarjat on nimetty "Euroopan parhaiden Guzzi customointipajojen tyylien mukaan" ja niille kunnianosoituksena:
Legend = Millepercento - Stefano Perago
Dapper = Radical Guzzi - Stefan Bronold Jr
Dark Rider = Rossopurro - Filippo Barbacane
Scrambler = South Garage - Giuseppe Carucci
Tuotteet tulevat myyntiin vuoden 2015 alusta Moto Guzzi jälleenmyyjien kautta.
Hienot esittelyvideot ja sarjat ovat nähtävillä os. http://www.garagemotoguzzi.com/en/
( Muut Italialiankielisiä engl.tekstein paitsi Stefan Bronold Jr saksaa italia tekstein )
Guzzin EICMA 2014 tiedote kertoo, että "tämä on tärkeä aloite Moto Guzzilta ja ensimmäinen askel uudessa strategiassa mahdollistaa muokata tehtaan vakiopyörästä personallisempi ja omistajalleen "erityinen" niin, että yksityiskohtien design, laatu ja maku ovat "made in italy".
-
Dark rider ja Legend on ihan silmään käypiä. Tuo scrambler putkisto on ehkä vähän hallitseva..
-
Moro!
Minusta on aivan käsittämätöntä, että Guzzi on heräämässä tähän tuunaus maailmaan vasta nyt!
Tämän kaltainen rakentelu luo aivan oman busineksen pyörien myynnin ohelle.
Kaikki eivät ole syntyneet hitsipilli toisessa ja pajavasara toisessa kädessä, joten valmiit tuunailuosat on hyvä juttu!
1400:n myötä tuli jo jotain, mutta se jäi jotenkin lähtökuoppiin.
Toivottavasti vievät tuota pidemmälle ja laajentavat valikoimaa myös muihin malleihin!
Todella tervetullut avaus
-
Tämän kaltainen rakentelu luo aivan oman busineksen pyörien myynnin ohelle.
... Todella tervetullut avaus
Ovat Piaggiolla nähtävästi perehtyneet Guzzisteihin ja ottaneet oppia amerikkalaisesta tuotteistamisesta. Sitä ei varmaan italiassa ole helppo keksiä, kun virittely- ja rakentelupajoja on "vähän joka nurkalla", että niistä saa myös vientituotteen. Eikä mitään teippituunausta ja teiniräpellystä (kaikella kunnioituksella), vaan laatua ja tyyliä tehtaan merkkituotteina. Sillä on oma erityinen painoarvonsa etenkin tuolla ison veden takana. Jälleenmyynti-organisaatio on valmiina ja vastaanottavainen ostajakunta karttuu jokaisen myydyn pyörän myötä.
Jos kyse todella on tulevasta strategiasta, niin se kunnioittaa minusta hienosti perinteistä motorismia harrasteena.
Tarjotaan riisuttu perusmalli, jonka voi rakennella-/varustella mieleisekseen myös ulkonäön ja tyylin osalta.
Moto Guzzille tämä sopii erityisen hyvin, kun se on jo alkujaankin jotenkin "massasta poikkeavien" suosiossa.
p.s. Rakentelusarjoille on näemmä kova kysyntä. Täällä (linkki (http://www.70tre.com/special_parts)) kilpailijan(?) osia hintoineen.
Heidän Scrambler Kit oli jo kk sitten esiteltykin ( http://www.70tre.com/kit_guzzi_scrambler_v70tre ).
*** Taitaa olla garagemotoguzzi.com (http://nibbler.silktide.com/en/reports/www.garagemotoguzzi.com) sivut kaatuneet nyt launataina 8.11.2014 klo 12.22. ***
*** EICMA 2014 messut paraikaa meneillään ja ruuhkaa pukkaa... ***
-
Kirjoitin joskus täälläkin tästä asiasta. Ihmettelin ja edelleenkin miksi MG:lla ei ole mitään jälkimarkkinointia. Olisi ihan varmasti markkinoita tehdastekoisille lisävarusteille. Minäkin ostaisin per heti kuskin selkänojan, jos niitä vain olisi saatavilla. Jos ostaisin Corbinin ao. kapineen, niin saisin ilmeisesti muuttaa sen kanssa tallille asumaan, kun kerran sitä netistä HINNAN kanssa näytin...
Enkä itse viitsi ( lue: osaa ) tehdä nojaa. Ja voishan olla muitakin palikoita ruuvattavaksi, jos vain niitä olisi.
Sikälikin ihmetyttää, kun eimericcalaisiin on jos mitä, niin ei kyse ainakaan ole mistään salatieteestä. American runsaudensarvesta saa tilatuksi vaikkapa magneettikiinnitteisen nahkaisen tankkilaukun, jossa on pistoolille paikka ja remmit...No, ei ehkä Guzziin sellaista...
Tai sitten Calia ei ole tarkoitettukaan tingelirakentajille...Mutta jos edes järjellisiä...
-
Siellä suuressa yhtenäisvaltiossa jo viissiin sata vuotta sitten keksittiin tämä "customointi". Eurooppalaiset ovat mielestään tehneet sellaisia vehkeitä, joita ei ole tarvinnut muutella kuin matkakäyttöön. Siitäpä tämä lisävarustelu alkoikin. Ei täällä valmistusmäärät riitä palikoitten tekoon kuin BMW:llä ja jotkut japsimallit ja HD voidaan " bolt on " rakentaa mieleiseksi. Olisi mulla ideoita Bellagionkin nakertelemiseen, mutta taitavat jo kaikki kaupan olevat kamat sivulaukkuja lukuunottamatta olla siinä kiinni ja eläkekin on turhan pieni teettämiseen. Tämä on mariginaalimerkin huono puoli. Toisaalta ei noita maailmalla pahemmin vastaankaan tule. V7:n Scrambler Vintage-tyylisine kaatumarautakurasuojineen näytti jopa houkuttelevalta. Ei puutu kuin Bellan kone ja siinä olisi eläkeläiselle loppuiäksi matkapyörää.
-
Oli pakko laitta tähän ketjuun. Varsin järkevä muunnos V7:an. Tehtaan soisi tekevän tästä oman "tehokittinsä"..
http://www.guzzitech.com/forums/threads/v7-classic-with-lario-heads.14276/ (http://www.guzzitech.com/forums/threads/v7-classic-with-lario-heads.14276/)