Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GuzGuz - Marraskuu 06, 2014, 13:42:54 ip

Otsikko: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 06, 2014, 13:42:54 ip
Tuli ihan toisaalla vastaan, mutta uudeksi aiheeksi ainesta näin talvilevon ajamiseen alettua..
Mitä on Guzzit nähneet kilometrejä pisimmillään?
Varmaan kiinnostaa monia kun luotettavuudesta tavallaan kyse.
Varsinkin merkkiä harkitsevat kohottanee kulmakarvojaan.
Periaatteessa ei kai kattoa ole jos vain osia saa, mutta vähän näppituntumaa mitä matkoja oikeasti kestävät.
T3:sta luin että 500tkm maantietä.?
Tässä on tietysti vahvoilla -70-80 pyörät kun jotain 10000km/vuosi lienee keskiverto käyttö.
Olisi myös mukava kuulla jos historiikki tiedossa pitkään jolkotelleista, että mitä isompaa on tehty.
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: NorgeGTL - Marraskuu 06, 2014, 18:23:44 ip
Entisellä Norgellani on nyt mittarissa 110 tkm. Omilta jäljiltä siinä oli 103 tm syyskuussa ´12. Ecu on vaihdettu ´08. 
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 06, 2014, 18:27:08 ip
Vanha poliisiGuzzi GT850oli hallussani -88 - -99. Poliisin kilometreistä en tiedä paljonko niitä oli kertynyt välillä -73 - -79. Seuraava omistaja oli ajanut noin 50.000 km. Itse ajoin sillä 160.000 km. Tein hetikohta ensitöikseni koneremontin jossa laakerit vaihdettiin ja muutenkin entisöin. Petilaakerit sorvasin itse vanhoihin pesiin. Kiertokangen laakerit ja venttiilit vaihdoin myös. Uudet männänrenkaat laitoin myös. Vaihteiston laakeroin ja käänsin kardaanin ristinivelen sekä perävaihteen säätö. Myin pyörän Archie69:lle joka myi sen parin vuoden jälkeen eteenpäin. Sittemmin en tiedä omistussuhteista. Viimeksi olen nähnyt pyörän erinomaisessa kunnossa Ruovedellä 2007.
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 06, 2014, 18:50:12 ip
Sehän näissä on pulmallista tietää oikeita kmetrejä kun mittarit pyörähtää 100.000:ssa ja omistajat vaihtuneet yleensä matkalla.
Jos on oikeasti ajettu 250thkm, niin aika helposti katsotaan myydessä ajetun 150tkm..? Sitäkin on nähty kulkimissa.
Eikö kukaan uskalla heittää vaikka varmana tietona että 2-300.000?
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: egon - Marraskuu 06, 2014, 18:53:13 ip
Mille tuli meille -97 noin 50 k mittarissa ja nyt muutamaa vuotta myöhemmin mittari menee neljättä kierrosta jossain 20 k kohdalla. Vaijeri on ollut välillä aikoja poikki joten tarkkaa lukemaa ei ole. Jakoketju ja venttiilinostimet on kerran vahdettu moottoriin, toiset katkojan kärjet on menossa ja nekin vielä kunnossa, vaihteistoon on laitettu yksi laakeri ja viitosratas ja perään on vaihdettu hammaspyörät kertaalleen.  Nyt olisi aika kai laittaa venttiilit ja ohjuriholkit ja viitosvaihde kollotaa taas. Koneessa on ihan hyvät puristukset eikä se juo pahasti öljyäkään. Yksi kardaanin nivel tosiaankin laitettiin heti tuoreeltaan kun oli edellisten omistajien käytössä vetänyt itsensä tönkköruosteeseen. Samaten etuvanne piti vaihtaa uuteen kun alkuperäiseen oli vaunun veto tehnyt väsymismurtumia pinnojen kuppeihin.  

En ole koskaan pitänyt kirjaa miten on, mutta todennäköisesti ihan kaikki sähkölaitteet ei ole toimineet samanaikaisesti milloinkaan, aina on joku tuikku ollut pimeenä. Peräkäryssä on tultu kerran kotiin, silloin kun kardaan nivel sanoi työsuhteen irti. Muutoin on aina nilkutettu omin voimin perille saakka.

Nuo paljon puhetta aiheuttavat jarruvehkeetkin on etujarrun pääsylinteriä, jarrupaloja ja nesteitä lukuunottamatta alkuperäiset.

Asiantuntijat sano, etti NiCaSil -pytyt oikeastaan juurikaan kulu käytössä, yksi kaunis päivä vaan pinnoite puhkee ja hilseilee pois ja sitten pääsee pyttykauppaan asiakkaaksi.
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: Ikkala - Marraskuu 06, 2014, 22:09:28 ip
http://www.sport-touring.net/forums/index.php?topic=71924.0#.VFvPPMkvw4w

Mun -95 calissa, tulevassa cafeforniassa, oli ostaessa noin 75k mittarissa. Nyt jotain 300k. Tarkasti ei tiedä kun taitaa olla kolmas tai neljäs mittari menossa. On siinä jotain vikaakin joskus ollu, mutta moottorissa alkuperäiset pytyt ja männät, samoin kaikki laakerit. Kannet tehty kertaalleen. Laatikko laakeroitu ja 5-rattaat vaihdettu. Perä alkuperäinen ja huonossa hapessa.

-86 cali mulle myytiin 100k ajettuna ja pitää varmaan paikkansa. Nyt mittarissa vasta 135k. Heti oston jälkeen hajotin paloiksi mutta ei sieltä mitään kummaa löytyny. Menee silleensä vielä pitkästi.

1200cc 8-venttiilinen sportti, 2010. Uutena ostin ja nyt noin 95k. 80k meni hyvinkin helposti. Siitä edespäin vähemmän helposti...
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 07, 2014, 11:45:07 ap
Hieno tuo Cafefornia projekti.300.000km?
Sportti 80k meni hyvinkin helposti. Siitä edespäin vähemmän helposti...
Tarkoittaa mitä?
Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 07, 2014, 12:02:21 ip
Katsot vaikka tästä:

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4585.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4585.0)

Otsikko: Vs: Guzzit ja kilometrit
Kirjoitti: Ikkala - Marraskuu 07, 2014, 15:01:15 ip
Hieno tuo Cafefornia projekti.300.000km?
Sportti 80k meni hyvinkin helposti. Siitä edespäin vähemmän helposti...
Tarkoittaa mitä?

300.000 km. Ei sentäs mailia. Yllättävän helposti kun muistelee vuosia taapäin. Moottorikaan ole ollu irti rungosta kun kaksi kertaa, nyt menossa se toinen kerta. Niin ja kaasarikone. Nekin on vielä samat dellortot mitkä tehtaalla on kiinni laitettu.

Osa sportin tarinaa tuon TT:n linkin lisäksi:

Tämä on päällä paraikaa, en ole jaksanu sen enempää vielä perehtyä:   http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5192.msg41013#new

CARC- perä oireili mutta huomasin sattumalta ajoissa:   http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3956.0

Niin ja olihan siinä tämäkin: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3785.0

Plus muut pienemmät viat. Johtosarjaa on korjailtu ja reititetty uudestaan yms. Mutta se sanottakoon että mitään kallista remppaa ei ole tarvittu, vielä. Tuon kanssa olis jo hermot menny aikaa mutta se vaan on niin mukava pyörä ajaa ettei malta hävittääkkään. Ja kulkeekin melkein kun oikea moottoripyörä ;).  Varsinkin nyt kun on säädöt apaut kohillaan. Vakiolla ecun sisällöllä veto hyytyi jo 7000rpm jälkeen, nyt laulaa iloosesti rajottajalle 8500 rpm. (Sitä pitää kyllä kokeilla nostaa..)