Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: kaide - Syyskuu 24, 2014, 20:59:15 ip
-
V10 johdinsarja uusittiin myyjäliikkeen oman takuun perusteella. Syynä huono maakontaktin aiheuttama sulaminen. LM IV:ssä vika paljastui liikkeestä pois vietäessä, että työntötanko oli hypännyt pois kupistaan ja työnsi venttiilin raolleen. Siksi kävi suht vaivattomasti yhdellä pytyllä. Hiko vei pyörän Pro Bikeen, jossa Keijo Ruuskanen laittoi sen kuntoon.
-
Sporttiin tuli takuuaikana takavalo (vettä sisällä) , pensapumppu/anturihässäkkä (turhaan) ja bensaputki tankilta ruiskuille. Viimeksi mainittu hinkkasi ittensä puhki ilmanputsarikoteloon. Samaan takuukorjaukseen kuului puhelimitse pyörän purku tanskalaisen moottoritien varteen. Kiitos siitä Makelle.
-
Kirjoittakaan lyhyt tarina viasta tähän, niin ei painu heti unholaan.
-
Cali II, toisen etuteleskoopin (yläputki) pinnoite irtosi "Stefan hankausalueelta" uusi putki tuli Piikkiöstä ,vaihdoin itse.
-
NTX 750 pakoventtiilien seetit eivät olleet koneistettu oikein. Tyyppivika. Korjaus merkkihuollossa odottaessa. Saman pyörän sytytysanturi vaihdettiin takuuseen kun toinen tulppa ei aika-ajoin kipinöinyt. Kuulemma tyyppivika myös. Osa vaihdettu merkkihuollossa odottaessa. Sen jälkeen ei vikoja takuuaikana.
Breva 1100 vasen etulevy nypytti. Vaihdoin maahantuojan toimittaman uuden paikalleen itse. Takasinkutsu perävaihteen vaihdon vuoksi. Tehty merkkihuollossa odottaessa.
Yhdenkään takuuaikaisen vian vuoksi ei ole mennyt ajopäivääkään hukkaan pientä odottelua lukuun ottamatta. Kumpikaan pyörä ei ollut vikaantunut niin paljoa etteikö ajamaan olisi pystynyt.
-
Etujarrulevyt kieroiksi heti alkuun. Samoin takuuaikana toinen sylinteri vuoti öljyä lahkeelle. Syynä joku kannen öljykanava, joka korjattiin merkkihuollossa. Seuraavana kautena vika uusiutui, jolloin Piikkiössä vaihdettiin ko. kavana uuteen. Korjautui sillä. Bensamittari näyttää 3/4 vaikka tankki on täynnä. Ei kuulemma kannattanut korjata (takuuaikana), koska on anturin tyyppivika (Ikkalalla anturi tai koko hässäkkä vaihdettiin mutta vika säilyi?). (Takuuajan jälkeen kuluvana kautena kardaanin ristinivel meni uusiksi, joskin vika oli alusta alkaen, mutta kun ei tajua kaikkia ääniä vioiksi niin sitten ei tajua). Siis aika paljon häikkää näin vähillä (42 tkm) kilometreillä. Guzzia ennen oli 22 vuoden aikana 7 muun maalaista välillä aika vanhaakin pyörää, joissa yhdessäkään ei ollut yhtään vikaa. En halua aloittaa tästä keskustelua, kunhan vaan mainitsen. Silti pidän tätä nykyistä parhaana eikä tule heti vaihtumaan.
-
Huoltokirjassa merkintä, että Nevadan (-04) mittaristo on vaihdettu takuuseen melko uutena.
-
Huoltokirjassa merkintä, että Nevadan (-04) mittaristo on vaihdettu takuuseen melko uutena.
Sama juttu mulla aikoinaan: matkamittarissa oli jokin langanpätkä. ???
Vaihdettiin liikoja kyselemättä.
-
Siis joku roska sisällä?
-
Stoneen vaihdettiin moottorin lohko takuuseen maalipinnan kuplimisen takia. Uusi ei ollut yhtään parempi. Ilmeisesti niiden vaihtaminen sitten lopetettiin. Viime talvena maalasin moottorin itse. Ainakin kesän ajelut on kestänyt.
Grisoon vaihdoin yhden anturin takuuseen, oliskohan ollut öljyn paine.
-
Bensamittari näyttää 3/4 vaikka tankki on täynnä. Ei kuulemma kannattanut korjata (takuuaikana), koska on anturin tyyppivika (Ikkalalla anturi tai koko hässäkkä vaihdettiin mutta vika säilyi?).
Se mun bensamittarin anturi ( samassa paketissa pumppu+filtteri) uusittiin 30tkm kohdalla samasta 3/4 syystä. Viikon taisi näyttää oikein sen jälkeen. Eli on ominaisuus eikä vika ;D.
Samoin takuuaikana toinen sylinteri vuoti öljyä lahkeelle. Syynä joku kannen öljykanava, joka korjattiin merkkihuollossa. Seuraavana kautena vika uusiutui, jolloin Piikkiössä vaihdettiin ko. kavana uuteen. Korjautui sillä.
Mikähän tuo oikeen oli? Äkkiää en keksi tuommosta paikkaa mistä voisi noin vuotaa mikään öljykanavaa. Vai eihän se ollu juuri tämä mikä kuvassa...?
-
Cali vm. 2010, takuu 4 v, ajettu n. 45tkm; Vaihdelaatikon stefa (kardaani) vaihdettu n. 20tkm, ohjausiskari (ei säädettävä) samoilla tienoilla, hikoilee taas. Asentotunnistimen anturin liitos tiivistetty (hikoilee taas).
Keväällä paloi ö-paineen valo huollon jälkeen, painetta oli (mitattu), alko toimimaan n. 50kmn ajon jälkeen - eilen (n 3kk jälkeen) kertoivat, että menee takuuseen. Sen sijaan pahasti pykinyt huohotusletku (siellä tankin alla) ei kuulema kuulu takuun piiriin (maahantuoja tarkistanut asian tehtaalta).
KL
-
Siis joku roska sisällä?
Joo, paksu valkoinen langanpätkä, joka sekoitti numeroita. Outo juttu sinänsä.
-
Jotenkin jäin käsitykseen, että kanava oli kannen sisällä. Jäähdytysrivat oli aivan öljystä märät. Make sanoi, että metallinen putki oli littaantunut, joten vaihtoi sen uuteen. Mutta toisekseen, mistä öljy olisi ulos päässyt, jos vika kannen sisällä... Tuo osoittamasi paikka kyllä selittäisi vuodon.
Samoin takuuaikana toinen sylinteri vuoti öljyä lahkeelle. Syynä joku kannen öljykanava, joka korjattiin merkkihuollossa. Seuraavana kautena vika uusiutui, jolloin Piikkiössä vaihdettiin ko. kavana uuteen. Korjautui sillä.
Mikähän tuo oikeen oli? Äkkiää en keksi tuommosta paikkaa mistä voisi noin vuotaa mikään öljykanavaa. Vai eihän se ollu juuri tämä mikä kuvassa...?
[/quote]
-
Huohotuksen mukana tullutta öljyä? Eli huohotusputki irti? Siinä ilmassa oleva öljy sotkee kyllä tehokkaasti.
-
Vm. 2011 Grisoon piti vaihtaa vilkkukytkin takuuna. Syystä, että painallus keskiasentoon vaihtoikin vilkun toiselle puolelle.