Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: paavopaavali - Syyskuu 22, 2014, 14:20:07 ip
-
moi kaikille. ;D olen uusi jasen ja otsikon mukainen kulkine olisi harkinnassa. olisiko taalla neuvoja tai ylipaataan kannattaako tuoda suomeen vai ostaa ihan suomesta liikkeesta. olisi mukava saada tietoa kayttomukavuuksista yms.. itse olen noin 15v ajanut mopolla tai siita isommalla.. viimeisin oli ducati ss. tiedan mita olen ostamassa mutta kayttokokemuksia ei juuri ole..paitsi etta mp 13 ihastuin moto guzziin ja sen jalkeen se on ollut menoa.. pyora tulisi tyomatka ajoihin ja yleiseen parrailyyn. kulutuksesta ja kestavyydesta olisi mukava saada tietoa. myos kuvia olisi mukava nahda siis ihan kaytto kuvia ..
ps pahoittelen kirjoitus asua kun toi nappaimisto sanoi itsensa irti. kiitos jo etukateen :)
-
Laite on ihan asiallinen ja ainakin Guzzin mitassa ihan viimeisintä tekniikkaa.
Ulkomailta tuonti kannattaa vain jos veroton ostohinta on hyvin alhainen. Veroa joutuu maksamaan kuitenkin täällä rekisteröintimaassa. Mutta vuoden ajettu, valtionkin mielestä, käytetty voi olla jo kannattava sijoitus. Autoveroa siitäkin menee mutta eri perusteilla.
Suosittelen kuitenkin että hankit kotimaasta niin mahdolliset takaisinkutsut ja takuut seuraavat pyörän mukana.
Tämän uudemman "pikkulohkosarjan" aloittaja oli 750 Breva joka on osoittautunut toimivaksi laitteeksi jo vuosituhannen alkupuolella. Suurimpana uutuutena on tullut sittemin moottorinohjausjärjestelmä jossa on yksi läppärunko ja koko moottorinohjaus samassa paketissa. Se ainakin yksinkertaistaa ja helpottaa huoltoa sekä siihen sisältyviä mahdollisia säätöjä.
Runko- ja moottori-voimansiirtorakenne periytyy 70-luvulta joten sen suhteen ei lastenatuteja ilmene.
Vanhaan hyväsi havaittuun rakenteeseen on laitettu uudet kuoret ja uutta tekniikkaa.
Joissain yhteyksissä on moitittu jousitusominaisuuksia. Se riippuu kylläkin millaiseen on tottunut tai millaiset ovat odotukset. Ehkä ei sovellu kaksi päällä matkailuun kovin hyvin.
-
Ilmeisesti hankinnassa on uudempaa mallia oleva (?) ja hyvää on se, että olet oikeaan vuodenaikaan liikkeellä.
Syksyllä voi saada edullisen tarjouksen ja jos esim.Saksasta aikoo tuoda, niin siellä ovat tarkkoja noista runkonumeroon merkityistä valmistusajoista. Ei muuten huonompina, mutta ylivuotisina merkkiliikkeet myyvät niitä alennetulla hinnalla.
Varsinaisia tyyppivikoja ei näissä 2004-> 750cc "pikkulohko" Guzzeissa taida olla.
(lukuunottamatta -03-04 mittaristoja, jotka on jo aikanaan takuuseen vaihdettukin)
Eli siinä mielessä Guzzi hankinnan voi tehdä aivan luottavaisin mielin.
Tuollainen uudemman polven (kts.liitekuva vasemmalla 2012 oikealla 2013) V7 vääntöä parantavalla yhdellä läppärungolla ja Y mallisella imuputkistolla löytyy esim. http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/moto-guzzi-v7-racer-deisenhofen/195768214.html?lang=en
(Veroa tullin mukaan (esim. V7, 2/2012, 8tkm, vero = 1423,18 €) noin 2000 euroa, kun 750cc veroprosentti on 22.)
p.s. Tässä (linkki) (http://www.limbaecher.de/index.cfm?contentid=560&lang=fi) on yksi Saksalainen Moto Guzzi (ja Ducati, Kawasaki, Honda) jälleenmyyjä, jonka kanssa voi asioida suomenkielellä.
-
Ameriikan foorumeilla on moitittu takajousitusta. Sinne saa vaihtaa paremmat iskarit. Etupäätä voi parantaa eri öljyillä.
-
Mitähän ominaisuutta ameriikan kermaperseet mahtavat moittia. Varmaankin jousitus on kivikova, etujarru vaarallisen tehokas ja takajarru vaatii äärimmäistä voimaa lukittuakseen.
-
ameriikan kermaperseet
:D
Eikös siellä ajeta paljonkin niillä kivikovilla HD -malleilla myös... Mutta siltä huomiolta ei mielestäni voi välttyä että rapakon takana kaikenlaiset palvelut mihin liittyy työtä ovat ilmeisesti halvempia mp harrastajan palkkatasoon nähden ja kynnys niiden käyttöön on matalampi. Koska yllättävän usein tulee vastaan se että oman Guzzin jousitus räätälöidään jollain pajalla itselle sopivaksi. Lähinnä jousien jäykkyyksien muuttaminen ja päälle yleishuolto. Kevyet henkilöt ovat kai pitäneet etupäätä hieman kovana. Minusta taas napakka on mukava, kunhan ei lyö käsiin.
Minun silmään tuo vanhempi pytty on "Guzzimpi". Jos tykkää vähän rassata siinä lienee myös se etu että pääsee "säätämään" jos kerran vuosimalliin 2012 asti oli 15RC ecu ja kahden imukurkut. Ehkä uudemmassa on joitakin hieman tyylikkäämpiä pieniä yksityiskohtia ja muuttuiko tankki myös muovista metalliin (uudemmat mallit) samalla?
-
Joo, vaihtui. Vaikkei ilmeisesti kovin paljoa turpoillut viinasta se muovinenkaan.
-
V7lla hyvinki jalakamiestä jätättää ja kiihtyvyyskin saa suupielet korviin. Raceria en ole ajanu vielä, mutta normi V7 tuntui hiukan täristävämmältä kuin vanha Breva 750. Toki välissä oli vuosi isolla Brevalla, mikä saattaa aiheuttaa kermaperse-efektiä ajotuntumaan tasaisuutensa vuoksi. V7 sopii varmaan paremmin keskimittaiselle kuskille, mutta ehottomasti kannattaa käydä koeajolla nuilla eri malleilla, jotta erot ja sopivuus selviää.
Itelleni soppeli pyörä on aina tuntunu hyvin istuvalta heti koeajolla. Ensivaikutelma on aikas tärkeä.
V7 sopinee pitemmillekin reisuille jos matkavauhdin ei tarvi olla yli 150. Mielummin tolla ajelee pitkin 3- ja 4-numeroisia teitä. Eikä tehot lopu motarillakaan. Kevyt ja helppo hallittava.
Näkyy Tampereen R.M. Heinolla olevan Raceri kaupan. Eiku testaamaan.
-
Morot. Olet samassa tilanteessa mitä minä vuosi sitten kun kuume alkoi. Aloitin aiheesta ketjunkin jonka haulla löydät. Siellä olen kirjoitellut asiasta enemmänkin. Ostin omani kesällä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ei sillä nyt kuuhun mennä mutta tykkään silti, enkä mitään huonoa ole moposta löytänyt. Tosin mulla nyt on tavallista huonommat vartauskohdat kun olen aina ajanut vanhoilla tai sitä vanhemmillakin enkä voi verrata mihinkään muuhunkaan moderniin kojeeseen. Se nyt on tärkeää että kovin pitkälle miehelle tuota ei ole tehty.
Jos haluat asiasta anemmän jutskata niin ota yhteys yv:na ja mulle voi soittaa. Autan mielläni. Sain aikanani apua juurikin tältä foorumilta oikein hyvin
-
kiitokset vastanneille ja enpä ollutkaan huomannu että samasta aiheesta on jo juttua
-
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4594.msg33441#msg33441
Se aiempi ketju.
-
jopas vaikka kirjotin pitkän viestin jostain syystä tämä näytti vain ensimmäisen rivin, mutta joo piti vielä laittaa että lemmy pistän sulle privaa jahka kerkiän
-
Tuohon nykyiseen V7:kaan kun laittaisi sylinterien väliin ihan pienen ahtimen niin pääsisi liki alkuperäisen V7:n kulkua....
-
Tuohon nykyiseen V7:kaan kun laittaisi sylinterien väliin ihan pienen ahtimen niin pääsisi liki alkuperäisen V7:n kulkua....
Joo Joo. Vielä kun leivän sais maitumaan leivältä ja naiset näyttämään naisilta. Mutta kun ei
-
Veikkaampa, että olisi vanhan V7:n omistajalle jalat maahan palauttava kokemus, kun vertaisi nyky seiskaan suorituskykyä. Siis sitä oikeata suoristuskykyä, eikä muistojen kultaamia tai myyntiesitteiden lupaamia..
-
Veikkaampa, että olisi vanhan V7:n omistajalle jalat maahan palauttava kokemus, kun vertaisi nyky seiskaan suorituskykyä. Siis sitä oikeata suoristuskykyä, eikä muistojen kultaamia tai myyntiesitteiden lupaamia..
Näistä vuosien kellastamista muistoista olikin Mobilistin toiseksi uusimmassa aviisissa hieman juttua ;D
-
Kyllä vanhanajan jousituksen, iskunvaimennuksen ja jarrujen vaikutus "suorituskykyyn" on melkoinen.
Pyörä voi tuntua hurjan tehokkaalta ja vaaralliselta, jos nuo ominaisuudet ovat sieltä "kultaisilta" vuosilta.