Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: V2 - Heinäkuu 28, 2006, 03:02:46 ap
-
Tervehdys kaikille !
Muilla palstoilla näkyy kehuttavan, että Mobil Delvac ja Neste turbo LXE -dieselmoottoriöljyt sopivat hyvin tai peräti erinomaisesti moottoripyöräkäyttöön, ja varsinkin vanhempiin ilmajäähdytteisiin.
Onko kokemuksia ko. öljyjen käytöstä Guzzin vanhaa (ikinuorta) tekniikkaa olevassa koneessa ? Viskositeetti näissä on 15 W-40. Ajatuksena oli, että vaihtaisi öljyt usein, esim 3000 km välein, ja pidentäisi suodattimen vaihtoväliä, ettei tarvitse aina availla öljypohjaa.
-
Ei oo kokemusta, mut jos ajaisin rauhallisesti vakiolla pyörällä ja saisin kyseistä liukastetta halvalla niin saattaisin hyvinkin käyttää.
Tarkkaan kun katsoo ohjekirjaa, niin siellähän nuo öljyn luokitusvaatimukset kerrotaan. Tehtaan puolesta ne riittävät ja voisin hyvinkin kuvitella että melkein mitä tahansa käyneistä banaaneista lähtien riittää.
Itse käytän Valvoline Racing 20w-50 (tai jotain sinnepäin) mineraaliöljyä nykyään. Maksaa kuin fan, mutta maksakoon. Käännän toisinaan kaasukapulan yli puolenvälin ja pyörässä on puoli baaria ahtopainetta. Vaihteistossa on RedLinen mansikkakiisselit ja perässä jotain geneeristä peräöljyä moly-liemen kanssa.
Hyvin on toiminut, vaikka nyt pari päivää sitten hieman säikäyttikin.. Ajoin Helsinkistä Tampereelle ja ihmettelin kun lambada näytti vasemmalle sylinterille hassuja arvoja. Perillä mitattiin puristukset: Vasen 8.5 ja oikea 10.5. Syykin löytyi kun avattiin, karstaa pakoventtiilin ja seetin välissä. Melkein jo säikähdin että olisi ollut jotain oikeaa vikaa-vikaa (männänrenkaita, venttiilejä tai muuta hassua hauskaa).
MotoJussi & California K
-
Selailin noita Alexandrian arkistoja, ja siellähän olikin joku ajellut Guzzilla yli 200 tkm öljynä Mobil super 10 W-40. Tämä Delvac on käsitykseni mukaan parempaa, API-luokitus on SJ/SL, jos se jollekulle jotain sanoo.