Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Ikkala - Elokuu 13, 2014, 02:37:42 ap
-
Kyllä tälle kesää jaksaa vastustaa!!!!! Sportin suhteen jo luovutin ja tuumasin että vanha tienaricali ei petä mutta joopajoo, ruuvoota piisaa.
Guzzirallin jälkeen tehtiin pikainen juoksuhautakiertoajelu kaakon-itäsuomen suuntaan. Ja takasin kotio vaihtamaan kamppeita ja sitten loppuviikosta pohjoista kohti.
Alkas vaan tämä calikin oireilla tänään kotio tullessa.... Kuuluu nimittäin liiankin tuttua jurnutusta vetopuolelta.
No sepäse, nivelen ja tukilaakerin liitos väljä! Onneksi on tuo -95 "varaosacali" nurkassa, siitäkin siis haarukka irti. Pikaisen mittaamisen jälkeen muuten passeli paitsi takapäästä 1100 calin haarukka on sentin leveempi kun cali kakkosen. Mutta tuntuu että tuon sentin saa hukattua kun tarpeeksi osia sekottaa. Toivottavasti.... Aamulla sen näkee. Nyt ei enää huvita. (En enää muista miten tuon 1100 calin nivel/laakerisysteemin sain kestämään mutta on edelleen hyvässä iskussa, uusittu joskus reilu 100tkm sitten.)
Joku pikkupiru on ollu olkapäällä koko kesän ja käskeny ostamaan kettinkivetoisen pyörän, Ducatin tai ehkä jopa susukin. Ja se ääni vaan voimistuu.
-
No voi h....tti :-\ Toivottavasti tämä ei ole epidemia... Ja jokainen yksittäistapauskin ottaa päähän, kun tuppaavat tulemaan (ilmi) samalla viikolla kuin reissuun lähtö tai kesken reissujen.
-
Jaah, reissulle lähtöön on harvoin esteitä, mutta voi olla hidasteita.
-
Kyllä se tonnisatasen haarukka nivelineen meni tonniseen. Jarrun kanssa oli eniten ähväämistä. Mutta sielä on ja äänettömästi pyörii.
-
heh, tää löyty ja aikanaan 2007 päivä ennen reissua, oli outo olo ja piti kurkkaa kumin alle ja neulat tuli ekana vastaan, onneksi moto itialia on melkeen kävelymatkan päässä
-
Usein hommaan ryhtymisen viivyttely sen suorittamiseen on suurin este. Mutta kun ryhtyy niin ajan kanssa tulee hyvä. Itse siirsin säädettävien T-kappaleiden tekoa viikkoja kunnes sitten vain ryhdyin niin eihän niiden tekoon mennytkään kuin vain yksi viikko! Alimittaisilla manuaalikoneilla.
Mielestäni tuolla tavanomaisesta poikkeavalla desmodromisella vanttiilikoneistolla on peloteltu ja pelotellaan edelleenkin jos ilmaisee muualla kuin ducatikaupassa haluavansa ostaa Ducatin. Itsellä on ollut kolme ducatimoottorista pyörää ja ei niiden venttiiliasioissa kauaa nokka tuhissut kun oli taas välykset kohdillaan.
-
heh, tää löyty ja aikanaan 2007 päivä ennen reissua, oli outo olo ja piti kurkkaa kumin alle ja neulat tuli ekana vastaan, onneksi moto itialia on melkeen kävelymatkan päässä
Jösses. Tuo on mahtanu pitää melkosta meteliä ja tärinää?
Tuo mun nivel oli vielä hyvä. Paitsi tietty tuo laakerikaula. Paremmalla aikaa joku saa koneistaa tuon toisen pään mittoihinsa ja sitten vaan takasin paikalleen mutta toistepäin.
-
Itse välillä harhaisissa ajatuksissa näen itseni harrastamassa rataleikkejä Ducatilla. Tosin sen pitäisi olla ainakin 900, että olisi mitään järkeä. Tosin 750:sta voisi sellaisen tehdä. Ne eivät aihioina olisi kalliita..
..niille joilla on rahaa. >:(
-
Tosin 750:sta voisi sellaisen tehdä
Nyt menee Ikkalan aloittama ketju vähän väärille urille mutta hää hä hää se käyp kans radalla 1200Sportilla. Aprilian Mille R (1999-2003); niitähän saa jo edullisesti. Tuon "Gen I" Aprilian rungon ajo-ominaisuudet lehtien testaajat aina kehuivat kuplille, myös D:llä alkavien saman aikakauden peleihin verrattuna. http://www.visordown.com/road-tests-used/king-of-the-twins---aprilia-rsv-mille/14811.html (http://www.visordown.com/road-tests-used/king-of-the-twins---aprilia-rsv-mille/14811.html)
"
From 1998 to 2003 the Mille was the only comfortable sports V-twin. Where the Honda SP-1/SP-2 and Ducati 998/999 punish in different ways – small and rock-solid in the case of the Hondas, painfully wrist-heavy in the case of the Ducatis – the Aprilia is big and roomy. The tall seat means the high pegs don’t bend your legs double while the vast seat pad, nicely set bars and a huge fairing mean you’re as likely to see a Mille punting through the hot scrublands of Mediterranean France as you are at a Donington trackday.
"
-
Juu, mutta pyörässä pitää olla rautarunko ::)
-
heh, tää löyty ja aikanaan 2007 päivä ennen reissua, oli outo olo ja piti kurkkaa kumin alle ja neulat tuli ekana vastaan, onneksi moto itialia on melkeen kävelymatkan päässä
Jösses. Tuo on mahtanu pitää melkosta meteliä ja tärinää?
Tuo mun nivel oli vielä hyvä. Paitsi tietty tuo laakerikaula. Paremmalla aikaa joku saa koneistaa tuon toisen pään mittoihinsa ja sitten vaan takasin paikalleen mutta toistepäin.
sehän siinä on, ei ravistanut eikä täristänyt yhtään vaikka olen olevinas herkkä häiriöäänille ja tuntemuksille ajoneuvoissa ainakin mamman mielestä, jos oikein muistan siinä tuli semmonen kolahdus tai kilahdus kun meni vedosta moottori jarrulle ja sen takia kukrkkaksin kurttukumin alle ennen reissua
-
Urpon Millessäkin aikoinaan kuului vain kevyt kolahdus moottorijarrutuksessa ja
tästä ensimmäisestä havainnosta n. 300km jätti tielle matkalla Guzziralliin nivelen haarukka revenneenä.
-
Mulla oli pikkulohkossa vastaavan näköinen nivel. Sekään ei oirehtinut muuten, kuin vierestä kuunnellen talliin työntäessä. Kilahti vienosti tietyssä kohtaa.