Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: rimpjar - Heinäkuu 31, 2014, 21:06:21 ip
-
Niin pitikös Suomessa olla ajoneuvon rekisteri ote mukana ajoneuvossa "kait moottoripyörä on ajoneuvo" siis Guzzikin. :)
-
Ymmärtääkseni pitää olla mukana. Koska käytössä kaksi pyörää ja kaksi ajopukua, on varmuuden vuoksi kopiot relisteriotteista taskuissa. Kai se kopio on tyhjää parempi, vaikka alkuperäinen rekiasteriote pitäisi olla mukana. Ei vaan riitä hermo tarkastamaan joka kerta ennen ajoonlähtöä, että onko mukana. Vielä ei ole hankaluuksia ollut.
-
Tiukkapipoinen poliisi saa antaa rikesakon puuttuvasta otteesta. Tämä suoraan poliisin suusta kuultuna.
-
Mulla on rekisteriote muovitaskussa satulan alla, en oikein ymmärrä miksi sitä pitäisi ajoasun taskussa pitää. Koskaan ei ole otetta kysytty.
-
Kiitoksia täytynee ruveta penkomaan papereita mistä moinen löytyis :-\.
-
Kiitoksia täytynee ruveta penkomaan papereita mistä moinen löytyis :-\.
Jos ei löydy, niin uusi Tekninen osa maksaa katsastusasemalla 10,5 eypoa.
-
Poliisin suusta kuultuna täytyy mainita että "mitä niitä pyöriä pysäyttelemään kun niillä on kaikki aina kunnossa henkensä kaupalla".
Paikallinen vanhempi kostaapeli puhui selvästi kokemuksella. Nykyisin miliisissäkin on intoilijoista joilta tuskin vastaavaa filosofiaa löytyy.
Sinänsä ei taida nykyisin olla virkaa rekotteella kun tarkistavat joka tapauksessa kaiken netitse.
Tuskin sakkoja kirjoittavat jos ei mukana pyörään papereita.
-
Poliisin suusta kuultuna täytyy mainita että "mitä niitä pyöriä pysäyttelemään kun niillä on kaikki aina kunnossa henkensä kaupalla".
Ei kyllä aina. Ja tässä nyt en puhu ns. "mökäputkista" tms. ei liikenneturvallisuuteen vaikuttavista asioista.
Kun tulee monesti tsekkailtua parkissa olevia pyöriä, niin ainakin helvatin huonokuntoisia renkaita näkee usein.
Tämä kommentti ei tokikaan ole kannanotto tiukemman valvonnan puolesta, vaan pieni valistus lienee paikallaan osalle moottoripyöräilijöistä.
-
Rekisteröintitodistuksen tekninen osa on pidettävä ajoneuvossa ajon aikana mukana.
Olen poliisilta kuullut, että jos on sakotustilanne, niin silloin se puuttuva Rekisteröintitodistuksen tekninen osa voi aiheuttaa muutaman kympin lisämenon.
Miula oli aikoinaan moottorikelkassa Rekisteröintitodistuksen tekninen osa teipattuna kuomun sisäpinnassa ja yhdellä kaverin naapurin tutulla se oli motskarin satulan alapinnassa muovipussissa.
-
Kun tulin Montenegroon tulliasemalle tullimies määrännyt/päätti: Nyt teipattu(jeesusteipilla) rekisteriotepussi AUKI - halus nähdä mp,n valm.nr ja verrata
vakuutustodistuspaperin numeroita. Sit. leima passille ja sain jatkaa matkan (toukokuussa).
-
Yhdesti on pyöräni runkonumero katsottu, Sveitsissä 4-5 vuotta sitten. Samalla tarkastettiin passi, ajokortti ja rekisteriote.