Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: aj@ - Heinäkuu 10, 2014, 16:04:11 ip
-
Keväällä hain kotiin v:sta 2006 unelmoimani Vintagen. Tänään palasin sillä kolmen viikon euroopantourneelta. Oli melkoisen kammottavaa havaita, ettei enää ole edes tässä asiassa nuori ja vahva. Uudet unelmat on syytä unohtaa ja keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen mahdollisiman käytännöllisesti ja helposti. Melko monta merkkiä on ollut, mutta Guzzin rauhoittava rallatus tulee jatkossakin olemaan korvissani. Panin V:n tänään Nettimotoon myyntiin, katsokaa, jos kiinnostaa.
-
Mistä on hankittu kuvissa näkyvät solosatula ja "takaritsi" ??? Olis tarvis hankkia moiset.
mosa
-
Satula Oulusta ja " tavarateline " eBaysta. Niitä on monenlaisia ihan Moto Guzzi California solo rack-haulla.
-
enää ole edes tässä asiassa nuori ja vahva
Toisaalta on hauska sanonta että "on oikein koiralle että luut on kovia". Itse pidän siitä että kun tulee ajolenkiltä, on paikat vähän kipeinä ja että ajon aikana on menty mutkateitä ratvakkaasti (mutta turvallisesti). Pääteillä pitkästyn ja työläännyn lisäksi kahvojen tärinään. Se kyllä harmittaa että kun on +50v köntys ja ylipainoa, ei pärjää kyykynoloisten pyörien puikoissa niin kuin on tarkoitettu. Liian kömpelöä on meno kaikella tapaa. Mutta tässä asiassa on lohdullista että "koskaan ei ole liian myöhäistä", tehdä asialle jotain (salille jne.) :).
ettei tarvitse sortua poikamaiseen hätäilyyn
Mahtaako kaikki miehenpuolet päästä tästä koskaan täysin eroon, jotenkin sisäänrakennettua.
-
Luovutko kokonaan hommasta, vai auttaisko pyörän tahi asennon vaihto?
Otse tuossa maanantaina ajelin appiukon muovipyörällä ja totesin sen olevan muiden kuin mun juttu. Vaikka en olekaan vanha ja lihava, ei silti kroppa moista sietänyt. Seuraavien päivien Guzzailu sai suun messingille. Jotenkin tänä kesänä joka ajorwissubon vaan ollut ihan parasta.
-
Luovutko kokonaan hommasta
Ei koske minua eikä nimimerkkiä "aj@", ymmärrän? ("Guzzin rauhoittava rallatus tulee jatkossakin olemaan korvissani - nettimoto: voisin vaihdossa ottaa Brevan"). Kohta joku näpsäkän Brevan omistaja intoutuu suunniltaan... Cali Vintage on sentään hieno peli, tuon lajin Calin kehityksen huippu?
-
Ketjun aloittajalle oli juu kohdistettu. Itsekin meinasin Brevaa tarjota vaihtoehdoksi.
-
Näinhän siinä kävi juuri äsken, että Tapolan Jaken ( RM.Heino, Espoo ) pääsimme ilmeisesti molempia osapuolia tyydyttävään sopimukseen vm. 2012 Bellagiosta, eli semmonen on tulossa kotiin, kunhan matkan aiheuttamilta vasemman puolen krampeilta yms. selviän. Konsulttina toimi Nurmen Make, joka on aina huoltanut pyöräni ja tehnee sen jatkossakin. Tarjoukset olivat hyviä, kiitos niistä. Nurmen sanoin: olet kuitenkin isojen pyörien mies, niin eiköhän tämä ole jotain siltä väliltä, ainaki jalat yltävät maahan ja sivutukea ei tarvitse haahuilla. Tähän Mistralit ilman PC:a, niin eiköhän se aluksi ole siinä. Niin, tavarankuljetusmahdollisuuksia voi tarjota, jos nurkissa pyörii. ::)
-
Onnellinen loppu siis :) :) :)
-
Enemmän kuin jees, varsinkin kun keskustelin juuri äsken edellisen omistajan kanssa.
-
Kateus hiipii tännepäin. Bellagio on mun listalla todella korkealla. Onneks olkoon!
-
Onnea Bellaggion johdosta, hieno peli. Niiden mökäputkien tarpeellisuudesta voi olla monenlaista mielipidettä. Itse koeajoin Moto Italian Bellaggion, jossa oli kyllä muhkeat äänet. Itse mielessäni kuitenkin mietin, että kun tuota reissun päällä koko päivän kuuntelisi, voisi olla jo saanut 'kystä kyllin'.
Ei tuo kramppaus mikään ihme ole, kun Keski-Euroopan helteessä ajokamat päällä päiviä viettää maantiellä. Ehkä iän myötä toipuminen on tullut hitaammaksi. Pitäis olla vichyä koppa mukana, suola auttaa kuulemma.
-
Kyllä vettä meni puoli litraa satasella, magnesiumia ym illalla. Niistä Mistraleista: erinomaisen yksinkertainen ja halpa konsti saada oikeaa lisätehoa Bellaan. Tutkittu juttu. Ääni seuraa mukana, en minäkään metelistä suuremmin matka-ajossa pidä, mutta...
-
Näin on. Mulla on jossain linkki aiheeseen. Pelkällä putkimuutoksella 15 konia.
-
Onnea murisevan uutukaisen johtosta. Hymy vaan levenee.
-
Bellaggio tuntui jotenkin helpolta ajettavalta, ei ollut mitenkään kankea kääntymään kuten MilleGT joskus tuntuu olevan. Jos pelkällä putkimuutoksella saa noin paljon tehoa lisää, niin se kannattanee ilman muuta.
-
http://www.motorradonline.de/einzeltest/test-dynotec-moto-guzzi-bellagio/264152 (http://www.motorradonline.de/einzeltest/test-dynotec-moto-guzzi-bellagio/264152)
8)
Bellassa on tuo geometria selvästi notkeampi, kuin sstereoperä-Tontissa. Radalle tekisi sellaisella mieli..
-
Onnittelut "nuorennusleikkauksesta" !
Ballagio täälläkin on vaihtolistan kärkipaikkaa kauan jo pitänyt.
Keveyden/tehon sekä kaupunki- ja matkapyörän kompromissi silmää miellyttävässä muodossa.
p.s. Saadaanko tuon artikkelin teho- ja vääntö vain avartamalla ilmansuodattimen sekä "änkkärin" läpivirtausta vai tehdäänkö siinä myös ecu-kartoille päivitystä ?
-
Karttoja ei ole muutettu.
Itse koeajoi silloin Motoitalian Bellagion Mistraleilla ja pakko myöntää, että ei nykinyt tai nyhtänyt.
-
No sieltä Dynotecin sivuiltahan se oli: ”ainut malli jossa Tonti runko, uusi 6 vaihteen laatikko ja ”yksikätinen” swingi. Dynotec 89hv/95Nm, eikä kuoppia väännössä. Mutta ei pelkällä pakoputkella, myös ”Dynotec-Motorkit”, lukee ainakin siellä kotisivulla? Ja 24 kg vähentävät painoa, 16 kg vähenee pelkästään pakoputkistosta. Motorrad vihjailee että mitään osia ei vaihdeta eikä karttoihin puututa, mutta materiaalia otetaan pois suunnitelmallisesti ("vuollaan lastuja sieltä täältä"). Toisaalta mainitaan K&N suodattimet (”mitään ei vaihdeta”?).
-
Tätä on aprikoitu aiemminkin. Mutta filsu ja putkimuutoksella saatavat heposet ovat kyllä halpoja, jos niitä tuossa mittakaavassa tulee. Esimerkin Bella on liian karsitun näköinen minun silmään, mutta tässähän olikin puhe pannuhuoneen jutuista.
-
Pannaanpa piste tälle asialle. Kävin aamusella hakemassa Bellan kotiin semmoisella pikkasen yli sadan kilsan siirtoajolla - 30 km olisi ollut suorin tie. Neljännestonnin mötikkä tuntui mopolta, jalat ylsivät maahan, liikennevaloissa ei ongelmia, vaihteet kytkeytyivät kuin jaappanilaisissa ja vapaakin oli siellä, missä sen pitää ollakin. Ei tämä kuitenkaan mikään cruiseri ole. Käyttäytyy ja menee kuin vartavasten rakennettu retrosporttipyörä. Ihan pisti eläkeläisen mykäksi. Toisaalta se vanha vihulainen kuiskutti korvanjuuressa: tätä sinä oikeasti olet halunnutkin. Kai se on sitten niin. Haikein mielin jätin Vintagen Heinolle, kehtasi aamuauringossa vielä näytää ne puolensa, minkä takia sen ostin. Ihan oikea ikävä tuli, mutta rajoitteensa pitää muistaa ja menneet ovat menneitä. Joku saa siitä oivan pelin, jos ymmärtää sitä arvostaa. Kiitokset kaikille myötätunnosta ja uuden alun opastamisessa
-
Ruuvasin MilleGT:stä pois katteen ja olen nyt ajellut "nakuna". Hienoa hommaa muutteesta.
Tulee harrastuksen alkuajat eli 70-luku mieleen, ja tuntuu siltä, että tätä se oikea moottoripyöräily on.
No Lapin reissuun laitoin katteen, ei tarvinnut sitä proteiinikerrosta takista ja kypärästä kaapia.