Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Matias - Kesäkuu 11, 2014, 18:16:31 ip

Otsikko: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 11, 2014, 18:16:31 ip
Missähän mahtaa olla vika kun jarruvalo ei syty , ei taka-eikä etujarrulla jarruttaessa muuten takavalo palaa,
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 11, 2014, 18:52:05 ip
Sieltä on lamppu palanut. Vähän erikoisempi lamppu, kahdella hehkulla.

Lainaus
Specification
Rear tail light /stop lights 12 V - 5 / 21 W

Tuo 21W hehkulanka on poikki, 5W takavalon lanka vielä pelaa. Sen voi vaikka varmuuden vuoksi yleismittarilla tai koelampulla tarkistaa, että lampun liittimeen tulee 12V kun jarrua painaa (virta avaimesta päällä). Ja lampunkin hehkulangat voi vastusmittarilla kokeilla. Kolme kontaktia samassa lampussa, yksi yhteinen maa ja kaksi eri hehkulangan päätä. Molempiin hehkuihin pitäisi olla muutamia ohmeja vastusta, ei ääretöntä.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 11, 2014, 19:31:52 ip
uudesta  pakkauksesta otettu lamppu 5/21 W
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 11, 2014, 21:04:18 ip
Voi se uusikin lamppu olla risa. Koesta se. Jos ei ole mittaria, voi koestaa akkusähköllä ja apujohtimilla. Älä polta koko pyörää oikosuluilla.

Onko lampun kannan koskettimet ehjät ja puhtaat?

Onko lampulle tulevat johtimet ehjät siitä ihan litteän liittimen juuresta? Heiluttele ja rassaa jne. Laita jarru pysyvästi päälle tiukalla kumilenkillä kammesta niin on helpompi.

Seuraa kaapelia ja etsi kohtaa, jossa se on litistynyt esim. satulaa paikalleen laittaessa.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 11, 2014, 21:14:35 ip
Se on jo toinen uusi lamppu, mutta täytyy huomenna alkaa mittailee ja seurailee johtojen kulkua.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 11, 2014, 21:40:14 ip
Se on luultavasti keltavihreä johdin. Jarruvalon sähkö tulee luultavasti samalta sulakkeelta kuin ajovalo. Molemmat mikrokytkimet antavat sähköt jarruvalolle rinnakkain ja ilman releitä välissä. Luultavasti siksi, että katsoin 2009 ja 2011 mallien kytkentäkaavioista jotka ovat näiltä osin yhtäläiset, mutta voi joku malli niistä poiketakin.

Kuuluuko mikrokytkimen naksahdus kummastakin jarrukammesta? Tuskin ne samalla kertaa molemmat rikkoutuu... Mittarilla tai koestuslampulla voi testata mikrokytkimeltä, että 12V tulee toiseen nastaan ja jarruttaessa molempiin, jos niihin pääsee käsiksi, alempaan ehkä pääsee helpommin*, niin sähköt ovat molemmissa rinnakkain, joten lähes sama kummasta mittaa.


EDIT: *Tarkemmin katsoen, kyllä molempiin mikrokytkimiin pääsee mittarilla tai koelampulla kiinni. Samalla voi puhdistaa niiden litteät kontaktit.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 12, 2014, 12:14:44 ip
Joo, siihen jarruvalon kantaan ei virtaa, nyt pittää vaan ettiä että misä vika.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 17, 2014, 10:38:15 ap
Saatta olla taas sarjassamme " tyhymä kysymys " mutta kysyn silti, missä nämä mikrokytkimet sijaitsee, mitään naksahduksia tms. ei kuulu painaa kumpaa kampea tahansa.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 17, 2014, 10:44:05 ap
Onko saman lainen, kuin vanhemmassa, eli jarrusylinterin päässä nipassa paineanturi? Tämä siis takana. Näkee siitä, että jarrusylinteristä lähtee johto.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 17, 2014, 10:48:40 ap
Eihän etujarrukahva ole ollut irti? Silloin nimittäin sen kahvarungossa oleva kuula tipahtaa ja kahvarungon alla oleva mikrokytkin ei saa tietoa kahvan liikkeestä. Takajarruvalo voi olla myös painekatkaisijalla varustettu. Kannattaa katsoa varaosakuvastosta eli ns räjäytyskuvista mallikohtaiset osien tyypit ja paikat ja verrata myös ko mallin kytkentäkaavioon. Niitä on netissä tarjolla ihan ilmaiseksi.

Muunmuassa: http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi:::1.html
Tai: http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm
Vielä täälläkin: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/Moto-Guzzi.html
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 17, 2014, 17:15:19 ip
Jos ei muu auta niin voin laitta valokuvia kun tuo sade vaan loppuisi  >:(

Sitä odotellessa:
Kun kurkistaa oikean sarven alapuolta juuri siitä kohdasta, jossa jarrukampi on saranoitu, siinä näkyy pieni kantikas muovinen, tavallisesti musta kytkin, jossa on kaksi lituskaista johtimen liitintä törröttäen vasemmalle. Niihin on työnnetty litteät kosketinholkit, abikon näköiset mutta muun merkkiset. Niiden päällä on musta kutistemuoviletku molemmissa. Vähän jää kuparia pilkistämään niiden ihan tyvestä. Siihen kun painaa (halpahallin pienen keltaisen) yleismittarin punaisen johtimen, ja mustan johtimen hyvään metalliseen paikkaan runkoon, johonkin kiiltävään ruuvinkantaan tms, ja volttialueella katsoo mittarista kun pannaan pyörään virta päälle, pitäisi näkyä akun 12V jommassa kummassa liittimessä. Kun jarrukampea vedetään vähänkin, pitää 12V näkyä molemmissa liittimissä, koska mikrokytkin silloin sulkeutuu. Koska takajarrun mikrokytkin on etujarrun mikrokytkimen kanssa rinnan kytketty, pitää sama ilmiö näkyä aivan samassa paikassa myös takajarrun poljinta vähänkin painettaessa. Jos ei näin käy, on vikaa etsittävä mikrokytkimestä tai sen paininkuulasta ym. mekaniikasta, kuten edellä sanottiin. Jos ei kumpaankaan liittimeen tule 12V on vikaa etsittävä johdotuksesta. Jos etulamppuun tulee valo on ao. sulake ehjä.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 17, 2014, 21:14:38 ip
No sen verran on selvinnyt että se mikrokytkin toimii ja luultavasti johdin on vain poikki tai irti sieltä lampun kannasta.
Kiitos taas kaikille hyvistä ohjeista. Käsitykseni siitä että tässä foorumissa on saatavilla tosi hyviä neuvoja sai taas vahvistuksen.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 22, 2014, 14:18:39 ip
VOI PE..... !!!
Jarruvalo ongelma jatkuu. olihan se liitin siitä takalampun kannalta irti/irrotettu, no melkeimpä hypin riemusta, mutta hymy hyytyi melko äkkiä.
nimittäin niihin molempiin napoihin tuli yhtä aikaa 12v elikkä lampussa palo molemmat valot, jarru vivut ei reakoineet mitenkään. Herää kysymys, onko kuitenkin jokin mikro-tms. kytkin rikki. Siitä istuimen alla olevasta valk. liitimestä josta lähtee myös taka vilkut lähti se jatjuva jännite takavlojen mol. kantoihin. En Ymmärrä, meina pinna pallaa.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 22, 2014, 14:50:37 ip
Testasitko kuten edellä neuvoin? Koelampulla tai vastaavalla jarrukammen alta litteistä liittimistä. Tuleeko molempiin liittimiin jatkuva 12V kun avaimesta laitetaan virta päälle? Pitää tulla vain toiseen ja jarruttaessa molempiin.

Myös voit koittaa niin, että vedät irti molemmista (etu ja taka) jarrujen mikrokytkimestä toisen johtimen liittimen. Sammuuko tällöin jarruvalo/häviääkö 12V lampun kannasta jarruvalon kontaktista? Jos sammuu, irrota koko mikrokytkin, tai löysää sen kiinnitysruuveja (niiden reiät on soikeat) ja etsi asentoa muuttamalla kohta jossa se naksuu kammesta/polkimesta. Jos otat koko mikrokytkimen irti ja pöydällä katsot yleismittarilla sen kontaktien välistä vastusta, *sen pitäisi olla ääretön ja pientä uloketta painamalla pitäisi naksahtaa ja vastuksen mennä nollaksi. Jos on pysyvästi nolla, se polttaa jarruvaloa pysyvästi ja on siis rikki. Riittää jos vain toinen on rikki.

EDIT: Korjaan omaa tekstiäni: *Siis tämä kytkin on mallia, joka avautuu kun painetaan pientä ulokenasturaa. Vastus on siis nolla kun kytkimen nastaa ei paineta ja muuttuu äärettömäksi kun painetaan. Kun kytkin on pöydällä sitä ei tietenkään mikään paina, mutta pyörässä pikkunasturaa pitää lepotilassa sisäänpainettuna jarrukammen pieni uloke.

Joku lienee irroittanut johtimen kun ei ole jaksanut korjata vikaa. Kannattaa myös tarkistaa mikrokytkimien malli: onko niissä kaksi vai kolme kontaktia. Voi näet olla, että kytkentää on roplattu ja liitin on vahingossa laitettu **avautuvaan eikä sulkeutuvaan kontaktiin. Kolmen kontaktin mikrokytkimessä on yksi yhteinen napa ja kaksi muuta ovat toinen sulkeutuva ja toinen avautuva.

EDIT: Korjaan omaa tekstiäni: **Liittimien pitää olla avautuvassa kontaktissa, ei sulkeutuvassa.

Voi tietysti olla, että johdotustakin on roplattu ja tehty tämä vika siinä, mutta kokeile nyt ensin nämä jutut.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 22, 2014, 16:34:07 ip
Täsmennän vähän väitteitäni: Etujarrun mikrokytkin on ainakin 2011 mallissa kuvan mukainen, eikä asento ole säädettävissä. Sen saa kuitenkin testattua kuten edellä esitin, ja vaihdettua helposti jos on rikki.

Tässä Nevadassa takajarrun mikrokytkin on nestepaineella toimiva, kuten kuvassa jarrusylinterin päässä. Joissakin malleissa on mekaaninen mikrokytkin jarrusylinterin alla vivustossa. Painekytkimenkin vaihtaminen käy kyllä helposti, mutta jarruneste kannattaa vaihtaa samalla, jos edellisestä vaihdosta on aikaa, ja jarrun ilmaus on tehtävä kuitenkin.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 22, 2014, 16:42:33 ip
Vielä uusi viesti kun tiedostokoko on muuten liian iso kuvineen.  >:(

Siis takajarrun painekytkimen testaus käy liittimestä, joka löytyy helposti satulan alta kun johtoa seuraa. Siihen tulee 12V toiseen nastaan jatkuvasti ja toiseen, keltavihreään, jota koetinkynä osoittaa kuvassa, vain jarrupoljinta painaessa. Kun liittimen irrottaa voi vastusmittarilla koestaa, onko painekytkimen suuntaan mitatessa johtimien välillä ääretön (tai ainakin hyvin suuri) vastus ja jarrupoljinta painaessa nolla ohmia.

Tietysti takajarrun vaikutus jarruvaloon eliminoituu kun liitin on avattu.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 22, 2014, 19:34:16 ip
Kiitos kuvista, niistä on mulle suuri apu. Tuo taka kytkin on eri nökönen mutta luulen tietäväni mistä on kysymys.
PS: Noista liittimistä tuli molemmista navoista 12v yhtäaikaa.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 23, 2014, 10:55:41 ap
Lainaus
PS: Noista liittimistä tuli molemmista navoista 12v yhtäaikaa.

Jos tarkoitat tuota satulan alla olevaa valkoista plukia, kuinkas käy jos sen avaa? Kytkimen suuntaan tietysti kylmenee, mutta onko sinne johdotuksen suuntaan edelleen molemmissa johtimissa 12V?

Jos on, niin muuttuuko tilanne kun vedät irti myös etujarrun mikrokytkimen toisen (ei väliä kumpi) johtimen? Vähän on tiukka, mutta pienillä nokkapihdeillä lähtee. Älä vedä johtimesta vaan siitä liittimen kapeasta kaulasta.

Ole varovainen irrallaan olevan johdonpään kanssa. Sulake on 15A ja sähkökipinä polttelee rumia jälkiä jos osuu rungon metalleihin, ennen kun sulake palaa.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 23, 2014, 12:23:29 ip
Joopa joo !
Se etujarrun mikrokytkin antaa läpi, elikkä mol. napoihin tulee 12V, se on ilmeisesti viallinen. Nyt herää kysymys että mistä sellaisen mikrokytkimen voisi hommata,
onko se yleismallinen vai merkkikohtanen ? Näyttäs olevan samanlainen kuin kuvassa.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 23, 2014, 13:36:11 ip
Lainaus
etujarrun mikrokytkin antaa läpi, elikkä mol. napoihin tulee 12V

Ei se vielä aukottomasti todista, että se on viallinen.

-Pyörän johdotuksen kautta voi tulla molempiin napoihin 12V.

-Mikrokytkimen pieni painin muovinökö voi olla pysyvästi *"painettuna" kammen ulokkeen väärän asennon, tai muun mekaanisen syyn, jopa lian takia.

EDIT: Korjaan omaa tekstiäni: *Pieni muovinappi voi olla pysyvästi ulkona ja mikrokytkimen koskettimet kiinni.

Asian selvittämiseksi: irrota se etujarrun mikrokytkin avaamalla sen yksi kiinnitysruuvi ja päästä se johtojensa varaan roikkumaan. Kun nyt lipsuttelet sitä pientä muovinököä, joka liikkuu hyvin herkästi, pitäisi jarruvalon totella sitä normaalisti, aivan kuin jarrutellessa. Siitä pitäisi myös kuulua heikko kirkas naksaus kumpaankin suuntaan liikkuessa.**

EDIT: Lisään omaa tekstiäni: **Painettaessa kytkimen nappia jarruvalo sammuu ja päästettäessä vapaaksi syttyy.

Tämän pitäisi jo todistaa se vialliseksi, jos se sitä on. Jos nökö liikkuu ja naksu kuuluu, mutta jarruvalon toiminta ei tule kuntoon, eli molemmissa johtimissa säilyy 12V, irrota kytkin johtimista. Lopullinen tuomio kytkimelle tulee vasta ohmipuntarilla, kuten edellä kerroin. Jos 12V näkyy edelleen molemmissa irrallaan olevissa johtimen päissä, ja jos satulan alla oleva takajarrun kytkimen pluki on avattu, alamme etsiä vikaa johdotuksesta.

Mikrokytkimen saa varmaan Piikkiöstä tai maahantuojalta. Tuskin se maksaa paljoa, muutaman euron arvaisin. Jos lähellä on elektroniikkakomponentteja myyvä liike tai vanha autotarvikeliike, jonka epäjärjestys on jo aikapäiviä sitten täyttänyt sille varatun tilan, voi sen mallikappaleen avulla hyvinkin löytyä ehjä. Netti on tietysti aika varma ostospaikka. Siinä kytkimessä on luultavasti tyyppinimeä ja numeroa, joilla voi hakea.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: seko - Kesäkuu 23, 2014, 14:51:10 ip
Olisiko tästä apua? http://www.dpguzzi.com/switch.htm (http://www.dpguzzi.com/switch.htm)
Ainakin mikrokytkimen mitat saa kuvasta.

- seppo
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 23, 2014, 15:56:52 ip
Eipä ole tuon kuvan näköinen kytkin mun Nevadassa, siinä Timon läh. kuvassa oli samanlainen kuin mulla.

Matti
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 23, 2014, 16:57:58 ip
Kun ottaa mikrokytkimen käteen, vähän putsaa ja tarkkaan katsoo hyvässä valossa siitä löytyy lähes varmasti tyyppinumero.

Lähes samanlainenkin saattaa löytyä ja paikalleenkin sopia, mutta voi silti olla sikäli väärä, ehkä yhden numeron erolla, että tässä tapauksessa kytkin on auki asennossa kun nastura on sisälle painettuna ja sulkeutuu ja sytyttää jarruvalon kun nastura pääsee tulemaan ulos kampea puristettaessa.

Guzzeissakin on käytetty ehkä puolenkymmentä erilaista mikrokytkintä tässä tarkoituksessa. Näitähän on myös kytkinkammessa, sivuseisontatuessa, vapaavaihteessa ja...
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 23, 2014, 17:45:31 ip
Pahoittelen omaa huolimattomuuttani. Korjasin tekstiin kyseiset kohdat. Näin siinä käy kun yrittää sateessa äkkiä hoitaa jotain. :-\

Siis... juuri tuon mikrokytkimen toiminnan: avautuu painettaessa ja sulkeutuu vapautettaessa, vuoksi voi tulla erehdys, että se vuotaa.

Kannattaa tarkastaa mittaamalla, onko kytkin varmasti rikki.

Kannattaa myös tarkistaa mikrokytkintä ohjaava mekaniikka. Onko jarrukammen pienen kevytmetalliolakkeen ja mikrokytkimen välissä jotain, joka estää sen painumasta riittävästi? Tai onko jarrukampi ehkä vaihdettu toiseen malliin, jossa ei ole koko olaketta?

PS: Siirsin kuvan ekalta sivulta tähän ja editoin siihen selostuksen, jos näitä vielä joku vaikka lukee.
PPS: En kokeillut, mutta voi olla, että mikrokytkimen asentoa voi säätää löysäämällä sen kuusiokoloruuvia.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 23, 2014, 21:27:01 ip
Kiitos Timo, ei tuota asiaa voi kyllä enää selvemmin esittää, jopa tämmönen pappakin alkaa jo ymmärtää mistä on kysymys.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 25, 2014, 14:42:16 ip
No niin, sanoisinko että puolittainen voitto on saavutetu. Jarruvalo toimii takajarrulla, koska selvisi että siitä etukahvan välistä puuttuu jokin tappi tms. joka jarrukahvan vapautuessa painaa sitä mikrokytkintä. Irroitin toisen johtimen ja em. tulos saavutettiin. Mitähän nyt sitte pitäs tehhä. Paras vaihto ehto vois olla että ottas päiväkaljan ja päiväunet.

Matti
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 25, 2014, 17:59:54 ip
Kuten tuolla aikaisemmin mainitsin, näitä kahva- ja katkaisijamalleja on ainakin paria sorttia. Yksi tyypillinen on sellainen jossa on kuula reiässä jota kahva painaa silloin kun ei jarruteta ja kuula vapautuu kun kahvaa puristetaan. Lika jumittaa rakenteen ja jarruvalo ei toimi ja jos kuula puuttuu niin jarruvalo palaa aina. Muitakin ratkaisuja voi olla. Mikrokytkimiä olen löytänyt elektroniikkaliikkeestä mutta pitää pyytää roiskevesitiivis malli.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 25, 2014, 21:21:20 ip
Ebaysta löytynee suoraan mallin mukaan hakien.
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Hajakenttä - Kesäkuu 25, 2014, 22:50:06 ip
Näyttäisi olevan sellainenkin malli, jossa on samanlainen painekytkin kuin takajarrussa. Jarrusylinterin päässä on sen näköinen palikka, jonka paikalle saattaa sopia painekytkin. Siis saattaa sopia, en tiedä tarkalleen. Sain tällaisen käsityksen selatessani eri mallien rakennepiirustuksia. Tällainen näytti olevan Nevada Clubissa. En ole varma onko oikeasti. Vähän vaikeaselkoisia kuvia.

Lainaus
selvisi että siitä etukahvan välistä puuttuu jokin tappi tms. joka jarrukahvan vapautuessa painaa sitä mikrokytkintä
Se tappi on samaa kevytmetallivalua kammen kanssa. Tai siis kammessa on tuollainen olake alas päin eikä siinä enää ole mitään tappia erikseen. Jos sitä olaketta ei ole, on muutama mahdollisuus:
-1. Olake on murtunut jossain tapaturmassa. (Murtumajälki kai näkyisi.)
-2. Kampi on kaatuessa katkennut ja tilalle laitettu väärän mallinen. (Vasemmalle ja alas suuntautuva jatke puuttuu.)
-3. Mikrokytkin on rikkoutunut ja tilalle laitettu väärän mallinen. (Pitäisi näkyä, että se ei istu kunnolla paikallaan.)

Täytyisi kai selvittää rakenteesta tai pyörän mallin perusteella kirjallisuudesta: millainen kampi ja millainen mikrokytkin pitää olla. Niiden molempien pitää sopia yhteen ja ko. pyörämalliin sarven rakenteeseen.

Jos noita uusitaan, niin kampi taitaa olla kallein osa.

Jos kampi on väärää mallia niin ei ole selvää: sopiiko sen kammen pariksi kuuluva mikrokytkin siihen pyörän sarveen. Vaikkapa sen kuulamallin rakenteessa on runko-osan puolella reikä, jossa kuula liikkuu ja painaa alapuolella olevaa mikrokytkimen ohjainta.

Jos mikrokytkin on oikeaa mallia, siis ainoaa mallia, joka siihen paikkaan mekaanisesti istuu, olisi nyt hyödyllistä testata, onko se ehjä? Se käy näin:

Kun jarruvalo on nyt muuten kunnossa ja takajarrulla toimii, voi laittaa mikrokytkimen johtojen liittimet oikeisiin paikkoihinsa ja painella sen pientä ohjainnipukkaa, joka pilkistää kolmisen milliä näkyviin sen kotelosta. (Minun Annissa mikrokytkin on musta ja se nipukka vaalean sininen.) Jarruvalon pitäisi syttyä ja sammua samaan tahtiin. Jos sammuu painettaessa ja syttyy päästettäessä, ja jos siitä vielä kuuluu terhakas naksaus joka kerta, voidaan sanoa, että se on ehjä.

Vielä voi tarkistaa: Onko todella niin, että kammessa ei ole sitä olaketta, jonka mikrokytkintä pitäisi painaa? Eihän vaan ole niin yksinkertaisesta asiasta kysymys, että mikrokytkin on päässyt kääntymään paikassaan, kiinnityksen löystymisen takia, niin että kammen olake ei osu siihen oikein?
Otsikko: Vs: Nevadan jarruvalo ?
Kirjoitti: Matias - Kesäkuu 26, 2014, 18:59:58 ip
Täytyy alkaa tarkastelemaan näitäkin juttuja.

Matti