Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Borzoi - Kesäkuu 09, 2014, 09:44:17 ap
-
Kyseinen pyörä hommattiin ensi pyöräksi naiselle muutama päivä sitten. Makea pyörä ajaa ja muoviluodin jälkeen tykkään itsekin pyörästä todella paljon. Pyörä ollut liikkeen varastossa n. 2 vuotta, ja mittarissa 81tkm. Löytyykö itä-suomesta pätevää remonttihenkilöä huoltoja ajatellen? Ainakin kaikki öljyt ja suodattimet olisi vaihto-ohjelmassa.
-
Ainakin kaikki öljyt ja suodattimet olisi vaihto-ohjelmassa
.
Jos on perustyökalut niin homman voi hoitaa itsekin kunhan noudattaa korjaamokäsikirjan ohjeita.
Löytyy valikoimasta: http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm
-
Onneksi olkoon. Nyt on niin helppohuoltoinen pyörä käsissä, että on hyvä tekosyy harjoitella huoltaminen itse.
-
Jussin Guzzi vihdoin myyty ;D
-
750 Brevassa riittää pyörää pitemmillekin reisuille, eikä nuo huollot tosiaankaan ole vaikeita. Jos vaan aikaa ja tykaluja on kohtuullisesti, niin perushuollot on helppoja. Esim. http://motoguzzimaintenance.wikifoundry.com/-linkistä löytyy alkuopastusta aiheeseen. Service manuaalitkin löytyvätten netistä videoiden kera samoin varaosaluettelot. Hyvä valinta.
-
Mikä sulla on Borzoi itäsuomea?
Ainakin Imatralla, Saareksiinmäellä toimii Jee Jee Moto Oy jonka vetäjä on ollut hyvin jyvällä myös Guzzien sielunelämästä.
Olikohan Moto-Italian loppuaikoina jopa merkkihuollon statuksella? Tässä muistikuvassa saattaa olla sitä kuuluisaa emmentaalia mukana ...
Jee Jeen puh. on 0400 582 217
Jotkut Fonectan yms. tiedostot tarjoaa osoitteeksi Ruokolahtea, mutta paja löytyy Imatralta.
-
Moi !!
Se on Moto Imatra. Virallinen Moto Guzzi huoltopiste.
Toiminimi: Moto-Imatra Oy
Y-tunnus: 22097851
Käyntiosoite: Anssinkatu 3 B IMATRA
Postiosoite: Anssinkatu 3 B 55100 IMATRA
Puhelin: 050-4324212
- Mika
-
Kiitos vastauksista. Näin mukavalla pyörällä ajellessa saattaa itä-suomen käsite levitä aika laajalle, mutta Savonlinnasta operoin. Imatran reissun voi vaikka yhdistää työreissuun. Oletteko saaneet Motonetistä kaikki suodattimet ja peräöljyn lisäaineen, vai mikä on ollut varma valinta?
-
Eipä tuo ole ranttu öljyjen suhteen. Oikeaa viskositeettiä vaihtelevilla merkeillä ite laitoin ja perävaihteeseen luraus (0.2 dl muistaakseni) Molykotea.
-
Juu, pikkulohkolle taitaa kelvata lähes kaikki merkit. Mobilin ykköstä en käytä kun ruohonleikkurissa. Peräöljystä löytyy haulla kokemuksia ja kokeiluja.
-
Lienee sama pikkulohko kuin Nevadassa. Kun paremman puutteessa laitettiin moottoriin 15W50 öljyä, alkoi moottori päästellä ilkeitä resonanssiääniä isommalta pienemmälle vaihdettaessa, kun kierrokset ovat hetken isolla. Pikkulohkon ajokierroksethan ovat "laulavalla alueella" muutenkin, jotta kone vastaa kaasuun ja moottorijarrutukseen, kuten on neuvottu. Myös ölynpainevalo kuumana käynnistettäessä sammui sydäntäsärkevän myöhään, mutta sammui kuitenkin. Kun sitten pidin tukiopetustuokion itselleni ja mekaanikolleni, joka on mukava mies, pyyhin häneltä usein takapuolenkin, ja aloimme käyttää käsikirjan mukaista öljyä 10W60 loppuivat mokomat oireet. Ihan piti erikseen tilata se öljy kun ei huoltsikan hyllyssä ole. Tilasin sitten koko laatikon niin riittää useammaksi vaihtokerraksi, 2 litraa kerralla. Käsikirjan mukaan vaihtoväli on, ainakin 2011 Nevadalla, 7500 km.
Pienistä asioista on joskus kiinni ajomukavuus. Koko reissusta on maku pois, jos joku metallin kulumisääni kuuluu vähänkin.
Myös sen öljysuodattimen kannen kiinnityksessä pitää olla tarkka. Sen saa menemään väärään asentoon. Onneksi Motomatti muistutti asiasta juuri ajoissa. :) Samoin öljynpaineanturin vaihdossa, jos on tarpeen, pitää olla tarkka, ettei poista sen asennusholkkia, joka pitelee nokka-akselin päätä oikeassa asennossa. Senkin luin täältä juuri ajoissa. :) Öljyä ei saa laittaa mihinkään öljytilaan liikaa, ei varsinkaan moottoriin, siitä tulee vaikeuksia. Perävaihdekin alkaa kuumeta enemmän, jos sinne laittaa liikaa öljyä, siis yli sen tarkastusaukon alareunan, kun pyörä on vaaterissa. Tosin, tästä on muitakin mielipiteitä.
Kun huollossa tarvitaan aina osia, kuten öljypropun tiivisteet kaikkiin proppuihin, venttiilikopan tiivisteet, öljynsuodatin ja sen tiiviste, molykote lisäainepurkki, josta riittää moneksi kerraksi se lusikallinen ja ilmansuodatin, kannattaa ne tilata etukäteen joko maahantuojalta tai Piikkiöstä. Postikulujen takia kannattaa tilata useammaksi huolloksi kerralla.