Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: melissia - Toukokuu 20, 2014, 09:56:12 ap
-
Hello!
Onkos Guzzikansalla kokemusta Airhawk "pefletistä"?
Hinta aika reipas - silti kiinnostaa.
http://www.airhawk.net/airhawk-products.aspx
-sami s-
-
Kokemukseni mukaan: ylimainostettu.
Annoin sen kaverille, en tiedä vielä, mitä hän tykkää.
-
No joo. Maku asia sano mummi kun kissalla pöytää pyyhki. Mulla ollut Airhawk viime vuoden ja enkä luovu. Pitkällä matkalla ehdoton. Lyhymmillä en laita/pidä välttämättä. Asia on hyvin henkilökohtainen. Riippuen henkilön fyysisistä mitoista kuinka ajoasento sopii penkkiin nähden. Mulla toimii. Ja käytöstä sen verta että sen pitää olla melki tyhjä ilmasta. Muuten se tuntuu nuljuvan takapuolen alla. Kun asentaa paikalleen niin istuu päälle (jalat tapeilla) ja päästää ylimääräiset ilmat pihalle niin että takapuoli ottaa penkkiin niin Airhawkin reunat tukee reisiä ja näin paino jakaantuu.
T: Mikko
-
Sissyllä on kokemusta. Nevada antaa takapuoleen aika terhakkaat potkut, joten ilmatyyny on verraton apu. Siinä on myös alapinta sellainen nihkeä, joten estää liukumisen penkillä. Kuskille siitä ei minusta ollut juuri apua, mutta lienee makuasia. Komppaan Velipoikaa sen ilman suhteellisen pienestä määrästä. Pitää olla aika lepru. Hinta kyllä on sikamainen. Kokeiltiin myös Bilteman geelilevyä, mitälie pari kymppiä hintaa, ei ollut juurikaan apua.
Huvitti kerran yhdessä kokoontumisessa kun oli HD:n takapenkillä pieni kottikärryn sisäkumi. Sissy kehui hymyillen, että siinä on reikä juuri oikeassa kohdassa tuotantovälinettä suojaamassa :)
-
Ameriikkalaiset vannovat lampaantaljan nimeen. Se ei kuulemma hiosta kuumemmallakaan vrt. muovinen/kuminen ilmarakko.
-
Kyllä on Air Hawk erinomanen värkki mun mielestä. Monta vuotta ollu ja aina vaan on hyvä. Ei puudu perse pitkälläkään rupeemalla. Ilman määrä on tärkee ja kannattaa tosiaan kokeilemalla hakee se sopiva määrä mutta melko tyhjä se saa olla. Toi ny nin kalliskan o.
Meinaan kun aattelee kuinka hyvä se on.
-
Kyllä Airhawk toimii. Mulla on tollainen ollut tuollainen monta vuotta ja aina se pitäisi ottaa pitkille reissuille mukaan. Joka kerta kun en ole ottanut, on jossain vaiheessa alkanut kaduttaa. Mulle ainakin +800 km päivämatkat on muuten tuskaa ;D
Guzzissa en ole vielä kokeillut, mutta kesälomareissuun otan kyllä mukaan. Ja tosiaan sen pitää olla melkein tyhjä, että toimii niin kuin on tarkoitettu.
-
Ameriikkalaiset vannovat lampaantaljan nimeen. Se ei kuulemma hiosta kuumemmallakaan vrt. muovinen/kuminen ilmarakko.
Tytär anto mulle pari vuotta sitten lahjaksi lampaantaljan persiin aluseksi, olen sitä käyttäny jonku kerran helteellä ajellessa ja voin suositella, ei oo tiput kuoriutunu.
-
Kokemusta on. Honda VT1100 - satula ei sopinu mulle, liian pehmeä. Laitoin lampaantaljan, teki istumisesta mukavampaa, mutta ei poistanut pehmeän satulan ongelmaa. Vaihdoin satulaa (Mustang) - kallis, mutta hyvä, päivämatkaa jopa 800km.
BMW R1200CL - satula liian pehmeä ja sama kuin Hontassa, ei pysty muutamaan ajoasentoa, kun istuu ikäänkuin poterossa. Hommasin Airhawkin, toimi mainiosti, taas pääsi pitkiä päiviä. Tarkka ilmamäärästä - ei liikaa.
Cali AN - satula melko hyvä ihan siltään. Vanhan mallisessa pitkässä satulassa se hyvä, että voi muutella ajoasentoa tarvittaessa. Ah paransi tilannetta, mutta koin irrallisen laitoksen vähän hankalaksi. Laitatin alkuperäiseen geelit sisälle. Tuli parempi. Maksoi kumminkin 200. Eli mun mielestä Ah on hintansa väärti ja kilpailukykyinen.
Niin, se mun Ah on kierrätyksessä, Cali Classic 2007 penkin ja kuskin välissä.
Kovasti on myös sellanen perskohtanen asia, sananmukaisesti.
KL
-
Noniin. Nyt sain Airhawkin hankituksi.
Medium sopi Nevadaan just hyvin.
Ens viikolla on viisautta siitä miten mulla toimii.
Sami S
-
Miten paksu tuo Airhawk on käyttötilavuudessaan? Tuntuuko se haitarin alla?
-
Ei tunnu juurikan kun on oikein täytetty, eli riittävän tyhjä. Paksuutta ei oo niin paljoo että mitenkän vaikuttas istumakorkeuteen eli jonkun millin korkeemmalla istuupi. Käytännössä se vaan kantaa sen verran että paino ei o ihan kokonaan persluitten päällä. Jos on vähäkin liian paljo ilmaa sielä niin tuntuu kun leijuis ja liukuis satulalla.
-
Moron,
Airhawkilla tuli istuskeltua 1600 kilsaa neljän päivän aikana.
Eka satanen tuntui "oudolta" - sen jälkeen ei tuntunut oikein miltään. Eli toimii siis oikein :)
Ja kuten on moneen kertaan jo mainittu, ilmamäärä pitää olla just oikea jotta toimii.
Sami S
-
Tuo sinällään liippaa läheltä, kun mulla on vakiopalli suht timakka ja meinasin toisen toppauttaa korkeammaksi ratajakkaraksi. Niin en viitsisi hommata kolmatta istuinta pehmeäksi täytettäväksi. Vaan ostaisi esim airhawkin pidemmille retkille.
-
No nyt oli ilmahaukka tämän kesän reissulla mukana. Tuli tosin käytettyä vain reissun viimeisenä ajopäivänä, jolloin ajettiin Trollhättänista Tukholmaan, n. 500 km ajorupeama. Puolivälissä alkoi persaus puutua siihen malliin, että iskin ilmatyynyn paikalleen. Hyvin se taas toimi tehtävässään, loppumatka meni ilman isompia vaikeuksia.
-
Mulla myös on ollut jonkin aikaa Airhawk käytössä, auttaa kyllä puutumisessa jonkun verran. Ei aivan turha hankinta, mutta ruma se on.