Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: essi - Toukokuu 16, 2014, 11:06:31 ap
-
Heippa. Kehtaiskos vielä ottaa nevadan vuotavan perän puheeksi. Sivuilta löytyy kyllä aika paljon asiasta, mutta miten olis seuraavanlainen tarina.
Viime syksynä huollon jälkeen lorahti vanteelle oikein kunnolla. Erinäisten ihmettelyjen ynnä tyhmien kyselyjen jälkeen olin huomaavinani että tämä huohotin oli tukossa.
Sain sitten täältä räjäytyskuvatkin, kiitos vielä siitä. No nyt on huohotin auki. Vehkeellä voi ajaa, tuollaisen kolmesataa kilsaa vedin viimeksi, mutta sellainen hieno sumu tulee edelleen. Öljyä oon lisänny välillä, ei kuumene vielä tuolla matkalla, kärsii hyvin käden.
No sitten vaihdettiin takarengas. Kun se saatiin pois, jäi käteen nämä kumikolmiot ja perään kiinni sellainen harvahampainen (6) laippa. Asentaja ihmetteli
että miksei se irronnut vanteen mukana. Eiks sen takana ole sitten se iso tiiviste mikä on yks mahdollinen vuotokohta? Että olis voinu sen tarkistaa.
Eli tarvitaanko siinä joku ulosvetäjä , ja onko vielä muuta purettavaa. Vuoto tulee sieltä perän ja vanteen välistä poistotulpan alta. Vettä ei löydy öljystä.
Ei oikeein voikkaan kun on sen verta monta kertaa vaihdettu.
Oon kyllä lukenut näitä ohjeita ja MotoMattikin suositteli isompaakin tarkistusta. Mutta ku toivossa on niin mukava elää. Että jos kumminkin. Taitaa jarrupalatkin olla hyvin voideltu, kai se levyynkin sitte lentää.
Että tämmöistä kyselisin kun toi tekniikka on vielä vähäv opetteluvaiheessa. Joten kiitoksia mahd vastauksista etukäteen.
-
Puuttumatta stefoihin ja muihin osiin tuli vaan mieleen että Nevadan perä on tarkka öljyn määrästä.
Kun sanoit aineen alkaneen tulla ulos huollon jälkeen, niin asiaan voi olla niinkin yksinkertainen selitys että sinne on laitettu liikaa nestettä.
Itselläni oli Nevada ja tihutti kun oli laitettu hieman liikaa, murikka kävi myös aika kuumana mutta kuuluu asiaan kun oli muuten kunnossa.
-
En itse laittanut eka kerralla, joten kaikki on tietty mahdollista. Mutta sen puolen kyllä piti olla kunnossa. Ja huohotin oli kyllä tukossa, puhaltamalla ei ilma mennyt läpi. MIhin mahtaa muuten perustua se ajatus että öljymerkin tai saeen muuttaminen voi aiheuttaa vuodon. Näinhän aika monessa paikassa lukee.
-
Perävaihteen isomman stefan vaihto lopetti vanteelle tihkumisen aiemmissa pikkulohkoissani (V50, Breva750).
-
Calissa oli myös pienemmissä määrin tuota samaa ongelmaa viime kesänä pitemmissä siirtymissä. Sama korjaus eli ison laipan stefan vaihto auttoi. Uuden sai koon perusteella Etrasta. Mikäli samaa kokoa kun calissa niin käytettty muuten myös 80 luvun fiatin 1,3 dieseleissä. Tuskin kuitenkaan kaikissa varaosaputkissa hyllytavarana :D
-
Ok, tästä sitten lähdetään. Mutta kun se laippa jossa on ne vetohampaat tuntui olevan aika tiukassa siinä perässä, niin kuuluuko sen olla tiukka vai lieneekö jotenkin jumittunut? Ja kun sen kiskaisee irti niin onks se tiiviste sitten heti siinä. Jonkunlainen pyörän nostokapinekin pitäis kehitellä kun ei ole keskitukea, kuminvaihdossa oli käytössä liikkeen teline. Halpis hallitunkista ajattelin värkätä.
-
Sain joskus vaimolta lahjaksi sen Bilteman pyöränosturin. Sitä ei voi kun suositella.
Kylläpähän tuo perä pitää purkaa kokonaan, että pääsee stefaan käsiksi.