Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Toukokuu 04, 2014, 21:59:04 ip
-
Kolme ensimmäistä kuuta mennyt nollatilastolla Tilastokeskuksen mukaan: http://1drv.ms/RdryC4
Toivottavasti pistetili viime kuussa aukesi.
-
Kävin helmikuussa Espoossa kysymässä vaihtotarjousta uudesta Grisosta, olisin pikku-Brevan antanut vaihdossa. Silloin myyjä sanoi, että heille on laivattu kaksi Grisoa josta toinen oli myyty, toinen olisi ollut vielä vapaana. Mutta en sitten tiedä oliko vain myyntimiehen puheita..sen mukaan jollain pitäisi nyt olla Heinolta hommattu uuden karhea Black Devil omistuksessaan.
-Jani-
-
Tunnustan,myyny on. Kaukoviisaana ostin jo reilu vuosi sitten ja käytetyn:((
-
Siinä suhteessa kyllä. Itsekin olen ollut edesauttamassa erään Guzzin ostoa Heinolta jo yli viisi vuotta sitten.
Noita uusia, ennestään ajamattomia lähinnä tarkoitin. Viitaten Tilastokeskuksen laskentaan.
Muut eurooppalaiset merkit näkyvät pärjäävän tilastossa oikeinkin hyvin. Erityisesti BMW:n ja KTM:n luvut ilahduttavat.
-
Ehkäpä R.M. Heinon toiminta Guzzin parissa on niin tuoretta, että tiedot tilastoijille eivät vielä lähde rutiininomaisesti.
-
Tapolan Jake mainitsi lauantaina, että on ollut maahantuonnin aloittamisessa yllättäviä viivästyksiä - noin niinkuin paperisotamielessä.
Ensimmäiset pyörät pitäisi saada rekisteriin huomenna. Oli siellä ainakin yksi myyty 1400, jonka luovutusta oli jouduttu tästä syystä lykkäämään neljällä viikolla alunperin suunnitellusta.
Kaijus
-
Ehkäpä R.M. Heinon toiminta Guzzin parissa on niin tuoretta, että tiedot tilastoijille eivät vielä lähde rutiininomaisesti.
Tieto menee Trafin kautta Tilastokeskukselle. Joten kun henkilö rekisteröi pyörän nimiinsä niin vasta silloin se tulee näkyviin tilastossa. Tuo tilasto ei kerro sitä kuka tai mikä on pyörän myynyt vai onko sen tuonut yksityishenkilö itselleen muilta mailta. Ne kaikki tulevat näkymään tuossa tilastossa. Vaikka Heino ei myisi yhtään niin tilastolukuja voi silti tulla. Tilasto ei myöskään erittele ovatko pyörät uusia tai vanhoja vaan vain ensirekisteröinnit maahamme.
Tein siis rohkean päätelmän että ensimmäisellä kvartaalilla ei Heinokaan ole tehnyt kyseisellä tuotesegmentillä kauppoja.
Hienoa jos pää on saatu auki. Luulisi ainakin V7-malleilla olevan lievää kysyntää.
-
Vaihdoin 2011 Grison 2014 Selvio NTXään. Kävin sen eilen (6.5.) hakemassa, joten minulla oli kunnia vastaanottaa ensimmäinen RM Heinon rekisteröimä MG. Palvelukin oli alusta lähtien erinomaista.
Tänään heitin 300km lenkin ja olen tyytyväinen vaihtoon. Upea pyörä ajaa. Hämmästyin kulutusta, vain 4.8L satasella. Joten ei tarvinnut murehtia tankauksen suhteen 32L tankilla :-)
-
Hieno homma!
Paljon kilometrejä Stelviolle!!!!
Myynti on siis alkanut lupaavasti isolohkolla!
-
Vaihdoin 2011 Grison 2014 Selvio NTXään. Kävin sen eilen (6.5.) hakemassa, joten minulla oli kunnia vastaanottaa ensimmäinen RM Heinon rekisteröimä MG. Palvelukin oli alusta lähtien erinomaista.
Tänään heitin 300km lenkin ja olen tyytyväinen vaihtoon. Upea pyörä ajaa. Hämmästyin kulutusta, vain 4.8L satasella. Joten ei tarvinnut murehtia tankauksen suhteen 32L tankilla :-)
Vaihdoitko muuten vaan vai etkö ollut Grisoon tyytyväinen?
-
Minä olisin varsin tyytyväinen Grisoon. Ei vaan vielä kynnet ihan pidä..
-
En vaihtanut muuten vaan ja olin ihan tyytyvänen Grisoon. Perimmäinen syy vaihtoon oli, että halusin paremmin pitkälle matkalle soveltuvan pyörän eli matkapyörän. Silloin kun hankin Grison oli jo vähältä ostaa Stelvion, mutta silloin kukkaro sanoi toisin.
Griso on mitä erinomaisin pyörä mutkateille. Sillä on todella hauska ja helppo ajaa. Alusta on kova, joten se on enemmän sporttipyörä.
Ps. Olisi pitänyt Grison jos olisi riittävästi sitä ... :)
-
Mitenkäs tämä sijoittuu Grisoon / Stelvioon nähden ?
-
Camn, pahan kysymyksen laitoit. Guzzit on kaikki niin hyviä ajettavia tai ainakin ne mitä minä olen ajanut, että niitä on vaikeaa järjestellä.
Mutta jos tarkastelen näitä kolmea vain oman kokemukseni perusteella. Johon vaikuttaa oma fyysinen olemukseni ja ikä eli lyhyt & viiskyt vee.
Stelviolla on tullut nautiskeltua vasta 1.2 tkm, Grisolla tuli gruisailtua 10tkm ja V11 tuli matkaa 30tkm. Tämän kokemuksen perusteella ja edellä mainittujen reunaehtojen vallitessa sanoisin omalta kohdaltani järjestyksen olevan: Stelvio, V11, Griso. Suurin tekijä arvioinnissa on ollut juuri ajoasennolla, pyörän mitoilla kuljettajalle ja satulan muotoilulla.
- harri -
-
Mitä olen noita möhköenduroita koettanut, niin Stelviossa istutaan ikäänkuin pyörän sisässä, ei päällä. Lisää minun mielestäni turvallisuuden tunnetta.