Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Maaliskuu 14, 2014, 13:40:00 ip

Otsikko: LeMans
Kirjoitti: MarkkuEVP - Maaliskuu 14, 2014, 13:40:00 ip

hei

Kun en lähemmin tunne noita LeManseja ??
Onko 1985 Moto Guzzi Lemans 1000 IV kokemuksia ?
Pieni 16" etupyörä ?   81 hv. Millainen ajaa ?
MR
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Aapo - Maaliskuu 14, 2014, 17:08:09 ip
Ikäisekseen varsin hyvä ajostaan. Vakaa, mutta vaatii hieman voimaa taittuakseen kurviin. Keppivedon ominaisuudet oppii äkkiä, eikä niitä sitten enää huomaa. Hyvät renkaat syytä olla. Esim. Pirelli Sport Demon tai Bridgestone Battlax BT 45, jos oikein muistan tyypin. Myös Metzeler Lasertec, varsinkin edessä sopii pyörään.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Pekka - Maaliskuu 14, 2014, 23:08:21 ip
Minulla on ;D
On oikeastaan aika hirveä laite jos pääsee vertaaman uudempiin.
On kankean oloinen ja menee suoraan kuin juna kuten Aapo edellä totesi.
Toisaalta jos kuskilla on kanttia komentaa niin kyllä se kääntyykin.
Mukavin matkavauhti on jossain 150-180 km/h paikkeilla. Bensaa saa mukaan n.24l joten
toimintamatkakin on kunnollinen. Jos vielä moottoria hieman kiristää, kulutus tippuu lähelle 5l/100 km.
Joidenkin mielestä kaasukapula on raskas. Ja on siinä alun perin integraalijarrukin.
16in etupyörä on ok. Ohjausiskarin on syytä olla kunnossa.
On muuten ronkeli renkaiden suhteen, itse olen mieltynyt Metzelerin Lasertechiin.
Mielestäni ennen vanhaan LM neloseen sai parempia renkaita kuin nykyään.
Ja Ekku voi kertoa kuinka rintakarvat lähtivät kasvamaan tuossa muutama vuosi sitten ;D ;D ;D.
edit. Kävin vielä tarkistamassa matkamittarin lukeman: 289631km.

Pekka
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 15, 2014, 00:25:45 ap
Sanotaan LeMansilta :

MAAILMAN NOPEIN RAUTAKANKI´

  Kerran sanoi motoristikaverini kun kävi koeajolenkiltä LM: illa :
   Mulla ei olis mahdollisuuksia pysyä mukana vauhdissa mutkatiellä mun Suzukilla (1100) . :o
 
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: MarkkuEVP - Maaliskuu 16, 2014, 16:38:28 ip

En löytänyt istuinkorkeutta mistään...  yli 800 mm ??

Mr
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Urpo ja Turpo - Maaliskuu 16, 2014, 17:03:15 ip
Motorrad Katalog:

Le Mans III   770mm
Le Mans IV   780mm

Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: antsu57 - Maaliskuu 16, 2014, 18:59:20 ip
Hirveesti ei ole kokemusta,viime kesänä ajoin reilu tuhannen kilsaa.Laite yllätti positiivisesti ajo-ominaisuuksilla,kunhan ensin sai kropan tottuun kliponeihin.
Tosi makee mutkateillä,mun mielestä ei kankee.Kaveri kokeili ja oli yhtä yllättynyt.
Vehkeessä on 17" etupyörä,takapyörä 18.Keula on myös vaihdettu,on ilmeisesti early M1r.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Kari Sairanen - Maaliskuu 16, 2014, 20:14:21 ip

Hoi

Viimeiset kymmenen kesää vm. 87 LM4:llä ajelleena en ole edes harkinnut vaihtamista tai luopumista, kunhan vain tottuu sen "ominaisuuksiin", jos näin ei käy, niin varmaankin nuo kommentit rautakangesta tms. on ymmärrettäviä. Pyörällä pitää ajaa reilusti pitempi koeajolenkki kuin perinteinen korttelin ympäri, matkan myötä luonne alkaa paljastumaan!!

Toivottavasti muistan nyt oikein, eli, LM4 vm. 85 ensimmäisessä vuosikerrassa oli etupään telarien kulma loivempi kuin myöhemmissä. Vm, 86?? lähtien etukomioita päivitettiin siten, että akseliväli lyheni 40 mm, ilmeisesti vm 85 malleihin päivitettiin tehtaan takuuna jyrkemmän kulman antavia kolmioita, oliko näin?? Päityksen tavoitteena oli rauhoittaa etupäätä 16 tuuman etupyörän takia, kartessa pyörä alkoi "pumppaamaan".

Lm4 on ehkä vähän raskaampi käsitellä kuin muut vastaavan ajankohdan pyörät. Taajamien ulkopuolella liikennevirran nopeuksissa pyörä on mukavan kevyt ja vakaa ajettava, ottaen huomioon 16 tuuman etupyörän, kaikki valmistajathan luopuivat vähin äänin ko. tuumakoosta.

LM4:n saa paljon kevyemmin käsiteltäväksi esim kaupunkiajossa kun sihen vaihtaa ns. korotetut ja leviämmät ”clipponit” Kate sallii hiukan leveämmän ja korkeamman  tangon, tällöin käsittely kevenee huomattavasti ja ajoasento muuttuu ”istuvammaksi”, matka-ajokin onnistuu näin hyvin.

Itse uskallan suossitella LM4:jää jos tykkää v-2 koneesta, akselivedosta , persoonallisesta pyörästä ja haluaa muitakin ”ominaisuuksia” joita ei muista pyöristä löydy.
               
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: gotler - Maaliskuu 16, 2014, 20:50:18 ip
Lemans IV -87, Agostinin(?) katteella, (ymmärtääkseni tuotu tällä katteella kaksi kpl maahan, onko kellään parempaa tietoa?) viime syksyn hankinta. Ei se rautakanki ole. Paremminkin pajavasara. Jäykkähän se vähän on, mutta myös vakaa ja jämäkkä. Ei notku, eikä kiiku. On se raju.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 20, 2014, 20:04:56 ip
Agostini -kate ? . Näytä!
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 21, 2014, 19:31:46 ip
Olen löytänyt lisää LeMans-tietoja ja Agostini kate,kin oli mukana :
http://vintagemotorcyclesonline.com/features/stories/228-moto-guzzi-le-mans-owners-survey

Terv. Guzzr (LM V, red-91)

LM 1000
http://vintagemotorcyclesonline.com/features/bike-of-the-month/156-moto-guzzi-le-mans-1000
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: rimpjar - Maaliskuu 21, 2014, 20:07:51 ip
onhan se siisti vaikka vanha onkin.http://www.blocket.se/uppsala/Moto_Guzzi_Le_Mans_1000cc_52352697.htm?ca=17&w=3
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: gotler - Maaliskuu 22, 2014, 18:03:17 ip
Pitänee laittaa kuva pyörästä, jahka onnistuu. Ja jos jollakin on lisätietoa tuosta vuoden -87 alkuperäisenä lisävarusteena tulleesta katteesta, niin mielihyvin otetaan tietoa vastaan.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: repa - Maaliskuu 22, 2014, 20:13:29 ip
Alkamassa jo kuudestoista ajokausi samalla -89 LeMansilla, kierretty Eurooppaa ja kotimaata ristiin rastiin. Muuten alkuperäinen, paitsi kärjetön sytkä ja jatkatappien siirtosarja.
Vuotuiset ajomäärät vaihdelleet tällä paljon, muutamista kymmenistä kilsoista aina runsaaseen kymppitonniin.
Tämän rinnalla on ollut koko ajan muita pyöriä joilla on sitten ajettu enemmän.
Mutta kun tällä Lempparilla lähtee ajamaan, niin se tuntuu aina niin hyvältä, oikealta moottoripyörältä.
Eturenkaan koolla 16/18" en ole huomannut olevan suurta merkitystä normaalissa käytössä, yhden kesän ajoin pienipyöräisellä. Valikoima 16" renkaissa on huono.
Tällä hetkellä näitä tonnisia saa todella halvalla, joten kannattaa ostaa jos siltä tuntuu.
Oli minulla vähän aikaa myös V11 Lemans, en päässyt sen kanssa ollenkaan sinuiksi ja se meni sitten uuteen kotiin.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: repa - Maaliskuu 22, 2014, 20:50:59 ip
Tuosta Agostini-katteesta sen verran, se näyttää hyvin paljon samanlaiselta kuin Stuchhin valmistama kate. Minulla on sellainen Stuchhi myynnissä tuolla romuosastolla, tarkoitettu ykköslemppariin, kait. Sopii varmaan muihinkin.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 27, 2014, 20:21:57 ip
Le Mansit ovat arvokkaampia Saksassa, esim verr. Ruotsissa.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/moto-guzzi-le-mans-v/189693072-222-364?ref=search
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 27, 2014, 21:04:33 ip
Sain vanhan Motorrad-lehden nr 12 kesäkuu 1980 :
Tässä oli Technik und test: Rare Exemplare
Oli semmonen Le Mans 1000 Ago 81´, näitä oli valmistettu noin 150 kpl.
  On tuunattu by Agostini/Mandello saksalaiselle tuojalle 80-luvun alussa.
"Agostini Vollverkleidung" -kate ,
82 PS with 88 mm pistons,
Dellorto PHM 40D, acc ,
Marzocchi-dampers.

Ja kun olen lukenut saksaa ainoastaan 1 lukutunti koulussa en ymmärrä juuri yhtään mitään.
Otsikko: Vs: LeMans
Kirjoitti: gotler - Maaliskuu 27, 2014, 21:36:33 ip
Löytyykö tuosta kuvaa? Olen katsellut netistä aika paljon noita katteita, mutta yhtään samanlaista, kuin minun pyörässä on, en ole löytänyt.