Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: classic - Helmikuu 25, 2014, 08:32:09 ap

Otsikko: G-B
Kirjoitti: classic - Helmikuu 25, 2014, 08:32:09 ap
.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Urpo ja Turpo - Helmikuu 25, 2014, 10:01:09 ap
Tommoinen löytyi.
Motorrad Katalog 2001

Tuolta motomatin löytämältä sivulta voisi löytyä jotain:
http://www.pdfmotomanual.com/index.php?r=site/page&view=manuales&order=t&key=G&make=1435&lang=ENG
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 25, 2014, 10:12:37 ap
Mieli näköjään joustavasti muuttuu: haussa oli alkupään LM mutta talliin tulikin loppupään Ghezzi! http://www.ghezzi-brian.com/models_stw.htm
Pyörän nimi juontuu kahden pyöränrakentajan nimistä: herroista Ghezzi ja Brian. Merkkiä valmistetaan edelleen vaikka Giuseppe Ghezzi on laittanut oman pajansa pystyyn nimellä MPC. Valmistaa myös Guzzi-pohjaisia urheilullisia pyöriä. Suomessa ainakin yksi BB1. Muutama vuosi olin Giuseppen kanssa jutulla ja kinattiin siitä miksi hän käyttää alumiinvaluja hiilikuidun sijasta pyörissään. Jostain niissäkin pitää tinkiä.
http://www.millepercento.it/en/factory-3/history/

Nyt ei sulla ole mitään syytä olla ajelematta Tampereen suuntaan kun on kulkuisa pyörä alla!

Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Harri Eronen - Helmikuu 26, 2014, 08:05:35 ap
Kiitos vaan visiitistä ,on se merkillinen pyörä ,kun saa monta harrastajaa hyvälle tuulelle!!!
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Guzzr - Helmikuu 26, 2014, 13:54:02 ip
Onnittelut.

On tietysti Supertwinin esite täälläpäin. -Liikutko tänne Länsi-Suomen Närpiöön?

Terv. Guzzr   - onnellinen LeMans -omistaja. ;D
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Breeze - Helmikuu 26, 2014, 17:00:45 ip
Onnittelut mahtavan moottoripyörän hankinnasta.
kai tuota komistusta on joskus mahdollisuus Lipalla ihailla...?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 26, 2014, 19:50:16 ip
Tulen toukokuussa viikoksi Lipalle päivystämään. Tai ainakin Majakan terassille.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 26, 2014, 21:11:12 ip
Tuleehan tämä nyt ajoon? Ei vain katseltavaksi?
Olen ko. pyörän nähnyt Guzzirallin parkkipaikalla vuosia sitten. Jossain on pari kuvaakin.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Guzzr - Helmikuu 27, 2014, 19:26:54 ip
Huomaan sun oleva aika samantyyppinen vet.pyör. ja uudempia mp harrastava kaveri kuin minä , kun mp-kirjasta näin
että molemmat "kerää" moottoripyöriä erilaisilla moottoreilla  ja useasta maasta valmistettuja (italiasta, brittit, japani jne). Ja Matkasportit ovat ehkä ykköstilalla.
Täältä löytyy erimerkkisiä 1- ,  2- ,  4- , 6- sylinterisiä.,ja  bokserimp. ,V-2 , sekä näistä 4-tahtisia ja 2-tahti mpyöriä. Ovat naku- mp , puolkate- ja täyskate-mp. Kolme -
neljä näistä ovat museo-mp,iä. Sekä kardaan- että ketjump.
- Puuttuu 3-syl. esim, Laverda tai Triumph (tai  vaihteht. Yam , BMW) . Tulevaisuudensuunnitelmissa ::)

 Että tämmösella tavalla olis kans mahdollista tehdä : Jos s. lähetät tänne  iso-Laverda  / tai   MV- Agusta esite..(jos oo) - tulee sun postipaikalle Ghezzi & Brian originalesitteen - jos et saa Meriv.......

  SUPERTWIN 1100 esitteestä :

  6 siv. ital ; 90 cm x 21 cm , stampa 09/99
  . 10 värikuvaa , myös pari kilpamoottoripyörä-kuvia.
  .Caratteristiche Tecniche  ; Prestazioni : Velocita´max oltre 240 km/h, verzione standard.
  . Partners tecnici: si ringraziano per la fattiva collaboratione : BITUBO ´BRAKING ´MARCHESINI´ MT´ PAIOLI´ PLASTIC BIKE´TECNOSEL ...

 Toinen asiaa : Kyllä moottoripyörät on tehty "baanalle" - saa sentään olla esittely-moottoripyöriä - on minun mielipiteeni.
 Terv Guzzr.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Breeze - Helmikuu 27, 2014, 21:34:26 ip
Jos olisi oma, niin seinälle nostaisin koristeeksi, mutta ennen sitä kävisin näyttämässä asiaa ymmärtäville.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 27, 2014, 22:30:43 ip
Kummelia höllästi lainaten: Pyörä tykkää kun sillä ajetaan. Tuo kun ei ole käyttämätön.
Esim Amerikassa Barberin moottoripyörämuseossa otetaan harvinaisuuksiakin määräajoin ajoon, esim Britten, erilaisia protoja jne. Museon alueella on mootrorirata, jolla pyörät pääsevät oikomaan jalkojaan. Unelma työ olisi minulle  8)
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: motomatti - Helmikuu 28, 2014, 12:08:53 ip
Kaveri oli Mobiliassa kesätöissä tekemässä juuri tuota elvytysajoa erilaisille ajoneuvoille. Vain siirtokilvet kiinni ja kierros kylillä. Hommansa loppui kun ajoi Kettenkradilla entisöidyn auton kulman ruttuun.

Eiköhän G-B Juisella jouda olemaan talvikaudet kammarissa puheenaiheita tarjoamassa ja suviaikaan taipaleella.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: Marko - Helmikuu 28, 2014, 12:31:40 ip
Pikkasen aihetta sivuten:

Voisko joku mode irrottaa tän 'on-topic' keskustelun tästä myynti ketjusta ja luoda siitä vaikka oman "Ghezzi Brian" -ketjun? Ei mene hyvät tarinat hukkaan.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01 *** MYYTY ***
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 28, 2014, 15:44:03 ip
Samaa olin tulossa ehdottamaan. Tästähän vielä poikii mainio terveisketju, mitä mopolle kuuluu nyt.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Maaliskuu 03, 2014, 16:15:25 ip
Ketju siirretty myyntipalstalta tänne "Asiaa ja asian vierestä" palstalle.
Ghezzi-keskustelu jatkukoon...
t. tiedottaja
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Maaliskuu 03, 2014, 22:07:50 ip
Lainaus
ruisku pyörää minulla ei ole ennen ollutkaan
Kun siinä on paljon V11 tekniikkaa, niin eikö tuo moottorinohjausjärjestelmäkin lie Marellin 15M, viimeinen ilman katteja. Siitähän olisi näpsä lukea kartat ja verrata vaikka vakio V11 karttoihin, että mitähän siellä on mahdollisesti tehty... Italo-ohjelmaa...;)
Lainaus
alkuperäisen tyyppisiä uusia renkaita
Jos yhtään on meininki käydä koettamassa radalla (mitä varten se lienee rakennettu...) niin ne lienee pehmeähköt renkaat?  V11 mallissa oli tehtaalta uutena aina Bridgestonet. Mutta varmaan Ghezzi-Brian edellyttää pitävämpää kumia? Pirelli Diablo Rosso II renkailla pyöräytin Mandellon juhlissa joku vuosi sitten ja sen jälkeen on ollut Conti Sport Contact 2 (takarengas kestää reilut 4000 km). Kun olen kokematon olen käyttänyt testeissä hyvin menestyneitä, varmuudeksi...
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Maaliskuu 04, 2014, 10:08:56 ap
Niillä nyt alla olevilla kummituksilla ei juuri kannata kyläkierrosta poutasäällä enempää ajaa. Voivat olla melkoisen muovista tavaraa. Joku kokenut kuski saattaisi niistä vielä radalla saada ominaisuuksia irti kunhan pinta menee hiukan ruvelle.

Oletko, Juise, tutustunut GuzziDiag nimiseen ohjelmapakettiin? Lyhyesti kerrottuna sillä voi tehdä vianetsintää tietokoneella, kopioida tiedostoja moottorinohjauksesta, muuttaa asetuksia ja syöttää tiedostoja moottorinohjaukseen.
Joka tapauksessa jossain vaiheessa haluan tehdä tietokoneelleni varmuuskopion Supertwinin alkuperäisestä moottorinohjaustiedostosta. Jos et itse innostu kopioimaan.

Tekniikkajulkaisuja ladattaviksi omalle koneelle: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/Moto-Guzzi.html

Tässä toinen linkki mutta vähemmän V11 tietoa. Jotain kuitenkin: http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm

Sieltä vain valikoimaan sopivia sopivalla kielellä.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 04, 2014, 12:03:04 ip
Liekö pätkääkään v11:stä poikkeava. Tuskin.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Marko - Maaliskuu 04, 2014, 18:36:34 ip
Paiolin huoltoa vois kysyä vaikka JLMeccanica / J. Leiman.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Maaliskuu 04, 2014, 20:19:48 ip
Lainaus
Koetin googletella asioita että mitä nykybensa tämän ikäisessä aiheuttaa
Jos on "muovitankki" kuten V11 mallissa, suositus on ajaa mahdollisimman vähän alkoholia sisältävällä bensalla. V11 tankit pyrkivät lisäämään pituuttaan nykybensoilla. Jos moottori on kireämpi kuin vakio V11 niin luulisi VPowerin hyvin maistuvan...

Lainaus
Kurkut on tyypilliseen tapaan alkaneet hapristua
Eivät kestä virheettöminä kovin kauaa V11 mallissa, S-D on hyvänä pidetty toimittaja näissä.

Lainaus
Abaut siinä öljypropun kohdilla on kolme eri propun näköistä
Taisi olla vielä niin että korjaamo-opas ohjaa käyttämään sitä roppua, joka ei ole alimmainen. Saapahan valita...ei kulu yksi ja sama roppu.

Lainaus
koko öljypohjaa irroiteta enää suotimen vaihtoa varten
Yllättävän monessa rakennetussa sportissa on öljynsuodatin siirretty kokonaan ulkopuolelle. Nyt on ne hienot kuvat jo kadonneet viestin alkupäästä enkä voi tarkistaa, mutta jos on vakio V11 öljypohja jonkinlainen konsensus lienee siitä, että parasta on kuitenkin irrottaa öljypohja aina (no, jos on monta pyörää ehkä ei jaksa niin paljon aina harrastaa). Tiivisteet ovat halpoja ja pääsee putsaamaan paikat hyvin. Ja jos et ole Guzzifoorumeita hyvin paljoa kolunnut, letkuklemmarin käyttö suodattimessa on näissä malleissa erityisen rauhoittava kokemus. Kun suodatin on ylöspäin (ei öljypohjassa kuten Calissa), se kiertyy itsestään mieluusti auki jos kiristys ei ole tapahtunut kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tai vanha tiiviste jää epähuomiossa paikalleen.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: JuhaV - Maaliskuu 05, 2014, 15:41:59 ip
Pitää olla myöhemmin yhteyksissä tuohon JL meccanicaan.

Sieltä selvinnee myös se kukahan se on ne vanhat renkaat ruvelle oikein ajanutkaan ;)

Ja onnittelut komeasta ja harvinaisesta pyörästä !
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: LeCa - Maaliskuu 06, 2014, 17:36:38 ip
Onnittelut Juice!
Tuosta muistuu mieleen syksy 2001 ja Guzzin kasikymppiset Mandellossa.
Edesmennyt Salmen Jape halusi etsiä Ghezzi-Brianin pajan Leccosta. Tuumasta toimeen. Kaveri lähetti Suomesta käsin tekstiviestillä G&B:n osoitteen ja paineltiin Leccoon. Kaupungin laitamilla kantattiin ensimmäiselle huoltsikalle ja näytin osoitetta yhdelle autoaan takkaavalle kaverille. Yllättäen kertoi olevansa menossa niille kumille. Pyysi seuraamaan.

Vedettiin varmaan parikymmentä minuuttia kiertoliittymästä toiseen ja aloin olla jo varma, että kaveri kusetti turisteja oikein huolella ja naureksi ratin takana. Olin jo erkaantumassa saattueesta kun hän näytti kylttiä jossa oli kaivattu kylän, tai mikä lie, osoite. Sitten alettiin etsiä katuosoitetta. Kävin kysymässä asiaa jopa yhdestä hautaustoimistosta. Pikkuhiljaa asia alkoi tarkentua. Tiedettiin kummalta puolelta pääkatua etsiä ja lopulta osuttiin oikealle kadulle. Jopa talonumerokin löytyi, mutta ei merkkiäkään Ghezzi-Brianista. Lisää harhailua ja palattiin taas takaisin siihen missä pajan olisi pitänyt olla. Puolittain teollisuusaluetta se kuitenkin oli. Toinen puoli asuintaloja.

Jalkauduin moton selästä ja kävin katsomassa portinpielessä olevaa metallikylttiä ja siinä se oli. Ghezzi-Brian. Näytti aivan asuintalolle ja menin soittamaan ovikelloa. Mummo tuli avaamaan ja oivalsi heti mistä oli kyse. Ghezzi-Brian, Ghezzi-Brian ... ja talutti toiselle ovelle. Soitin kelloa ja Ghezzi tuli avaamaan. Selitin tankeroenglannilla, että mistä ollaan. Rahaa ei ole ostaa pyörää mutta kiinnostaa kyllä pirusti. Eikun peremmälle vaan. Juotiin espressot toimistossa ja sitten jatkettiin tuotantotiloihin. Sijaitsivat muuten hammaslääkärintuoleja valmistavan firman perällä. Sermeillä erotettu tila ja keskellä nostopöytä. Ympärillä palikat siististi hyllyissä ja laatikoissa.

Pyörittiin siinä varmaan kolme varttia ottaen kuvia sporteista ja yhdestä nakumallista. Olikohan Furia, tai jotain sinne päin. Aloin valmistella jo lähtöä ja kohteliaita kiitoksia vieraanvaraisuudesta kun Ghezzi kysyi haluammeko ajaa sportilla. Olisiko se mahdollista? Toki. Tankkasivat pyörän ihan meitä varten ja työnsivät ulos läpi hammaslääkärituolipajan. Pyörä käyntiin ja lämpimäksi pihalla ja heitimme Japen kanssa kumpikin reitin kylästä vuorile nousevalla serpentiinillä. Oli meillä naamat näkkärillä.
Jäi todella hieno muisto uskomattoman ystävällisestä kohtelusta ja vieraanvaraisuudesta.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: JuhaV - Maaliskuu 07, 2014, 08:43:53 ap
Eikun peremmälle vaan. Juotiin espressot toimistossa ja sitten jatkettiin tuotantotiloihin. Sijaitsivat muuten hammaslääkärintuoleja valmistavan firman perällä. Sermeillä erotettu tila ja keskellä nostopöytä. Ympärillä palikat siististi hyllyissä ja laatikoissa.

Heh, mikä ihme näissä guzzeissa kiinnostaa noita hammaslääketieteen edustajia:  John Wittner: American dentist, highly skilled pilot and mechanic, craftsman of the 1000 Daytona, with engineer Umberto Todero.

Onko niin että he ovat joutuneet tutustumaan guzzisteihin jotka ovat käyneet kiristyttämässä hammaspaikkojaan säännöllisin väliajoin, vaiko niin että guzzistit ovat käyneet putsauttamassa hammasväleistään itikoita. Syy jälkimmäiseen tietenkin se että guzzilla ajaessa syy väkisinkin on leveässä hymyssä.

- j -
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 07, 2014, 09:14:52 ap
Tai sitten tätä harrastetaan hammasta purren..
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: ALi - Maaliskuu 07, 2014, 10:07:52 ap
Tai sitten niiden mielestä muut merkit on liian nössöjä - hampaattomia  ;D
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Ekku - Maaliskuu 07, 2014, 10:18:39 ap
Tai sitten niiden mielestä muut merkit on liian nössöjä - hampaattomia  ;D

Tai Guzzi-harrastajien keski-ikä on niin korkea, että niillä ei ole enää omia hampaita suussa...  ;D
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Maaliskuu 07, 2014, 10:24:47 ap
Tuo Dr. John-tieto taitaa olla lievää liioittelua: tietääkseni mies on ammatiltaan hammasteknikko eikä siis tongi ihmisten omia, alkuperäisiä, purukalustoja.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 15, 2014, 00:14:09 ap
Tää malli varmasti "heittää" pikkukiviä etupyörästä - kun on niin lyhyt etulokasuoja.
Olisko idea laita etulokasuojanjatke esim. läpinäkyv. plexistä (sopis ulkonäkösyistä) tai vastaava- muuten moottori ja kopan saa pian maalata?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: LeCa - Maaliskuu 15, 2014, 17:25:45 ip
Tässä muutama kuva G&B pajalta Leccosta syksyllä 2001. Sama reissu josta kerroin tuolla aiemmin viestiketjussa.
Kuvaajana Jarmo "Jape" Salmi. Rahattomana suomalaisena renkaanpotkijana minä. Villapuserossa isäntä itse.
Kuvat skannattu paperikuvista.

Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Guzzr - Maaliskuu 22, 2014, 19:54:15 ip
hei. Aamulla kun katselin Classic Bike Guide,n joulukuun numero, myyntisivulta näen mustan 900 SS 1980, fr South Yorkshire, restored 5 y ago,(single & dual seats)
ja pyydetty hinta  ; 16200 Br.pund (ehkä 20000eur Suomessa sitt.)
Hienot vanhat m-pyörät maksavat nykyään.

Saako kysyä - onko paljon "työtä" sun Ducc,illa ,-classic ?

Samassa mp-lehdessä anthonygodin,illa on myyntiilmoitus. Hän on myynyt vastaava vm. -81 900 SS
http://anthonygodin.co.uk/sold-cars/
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Breeze - Maaliskuu 24, 2014, 07:11:28 ap
sitten vaan uskottelemaan itselle että nyt on "kokoelma" valmis.. ja ei enää tule lisää pyöriä..


Uskoo ken tahtoo ;D
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Maaliskuu 27, 2014, 10:54:22 ap
Mikäs G&B:ssä on moottorinohjauksen merkki ja malli? Jos se on tyypiltään ohjelmoitava niin joillekin asioille voi tehdä paljonkin. Jos se taasen on vanhempaa teknologiaa niin silloinkin on mahdollisuus muuttaa joitakin asioita. Todennäköisesti laite on valmistajan toimesta päästömittautettu ja ehkä siksi hieman nuhainen.

Näin kevätkauden koeajo ei kerro vielä totuutta moottorinohjauksen toiminnasta: tuskin sitä on säädetty täkäläisiin olosuhteisiin vaan eteläeurooppalaiseen lämpöön.
Toiminta voi olla aivan toista kun ilman lämpötila on yli 20 astetta.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: kaide - Maaliskuu 27, 2014, 11:41:57 ap
Arvelen vuosimallista päätellen, että ECU on M16.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 27, 2014, 12:20:23 ip
Nopealla torven avauksella menee joko laihalle tai paksulle. Oma meni läskille ja hiipui siksi. Vähän sai pureskeltua, niin lähti vetämään. Ja pikakaasu on ehdoton varuste, suosittelen!
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Maaliskuu 27, 2014, 15:40:13 ip
Lainaus
pitäisikö minun olla valmistajaan muutoinkin yhteyksissä
Ainakin siitä olisi iloa tällaiselle viattomalle sivusta seuraajalle :), kuunnella sivusta juttuja. Luulisi olevan valmistajalle myös kiintoisa yksilö, jos se on yksi melko harvoista maantieliikenteeseen hyväksytyistä ylipäätään ja kaiken lisäksi hyvin vähän ajettu? V11 -moottoreissa oli ennen katteja aina 15M ecu, luulisi että tässäkin on?  Siis ohjelmoitava. Luulisi olevan jossain melko hyvin näkysällä?  V11 malleissa heti penkin alla ja yhdellä avaimen liikkeellä näkyvissä, mutta tässä "penkinalustaa" ei varmaan ole olemassakaan? MM laittaa vaikka Italossa siihen vakiokartan, niin vetää hyvin eikä vahingossa keuli...  Saattaahan se olla että pajalta tulee sähköpostin liitteenä uusi tiedosto mikä ajetaan ecuun, tietty voisi olla hyvä mainita että tarvittavat työkalut ja kaapelit löytyvät Marellin 15M ecun päivittämiseen.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Maaliskuu 27, 2014, 18:33:43 ip
Toki valmistajan päivityksiä kannattaa kysyä. Ei olisi ensimmäinen kerta kun moottorinohjaustiedostoja muutetaan jälkikäteen.

Tiedä sitten millä systeemillä heidän mahdolliset päivitykset saadaan täällä käyttöön. Voi olla tiedostonkäsittelyssä eroa. Mutta ei hätää. On useampi kohde mistä saa sellaisia päivityksiä jotka sinällään tai hieman muuteltuina soveltuvat Supertwiniinkin. Toukokuussa olen viikon verran Savonlinnan lähistöllä. Toisen kerran Juhannuksen jälkeen pari viikkoa. Eiköhän siinä ajassa saada jotain aikaiseksi....
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Maaliskuu 27, 2014, 23:41:47 ip
Motorcyclist:
"
The Supertwin's power comes from the 1064cc, two-valve-per-cylinder motor of the naked V11 Sport, supplied directly by Guzzi. The motor is essentially standard, although Ghezzi & Brian's airbox, plus tweaking of the Weber-Marelli fuel-injection system, adds a bit of low-rev power. The bike also wears a less restrictive exhaust that helps lift peak output. Ghezzi also balances the flywheel to reduce vibration. The Supertwin uses the five-speed gearbox from the California instead of the V11's more modern six-speed box because Guzzi originally refused to supply the new unit.
"

WebBikeWorld:
"
The 1100cc V-twin engine fuel injection is tweaked to produce 94 horses and gobs of torque.
"
Tuon mukaan moottorin sisuskaluihin ei ole puututtu, mutta hengitystä on parannettu ja karttoja optimoitu. En tiennytkään, että käytössä onkin Calin vaihteisto kun eivät antaneet Guzzilta alkuun uutta V11/6 vaihteistoa, myöhemmin olisivat antaneet mutta projekti oli jo liian pitkällä.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 28, 2014, 20:40:26 ip
Jospa siellä putkessa oli pitkän säilytyksen tiimoilta hiirenpesä?  ;D
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Maaliskuu 28, 2014, 23:57:08 ip
Lainaus
lokinpesää ilmanputsarissa
Kuvasta kurkin että siinähän on ne ihan pienet tötteröt imukurkkujen nokalla pelkästään.

Kun tps tuskin omineen kerralla tekee suuntaissiirtoa käyrässä, niin olisivatko ruiskusuuttimet olleet osin tukkeessa? "Kuiviltaan" sentään seisoneet pitkään? Entäs jos ne vieläkin ovat nirsoja ja tehoja tulee joka reissulla lisää... vasta kun on 200L VPoweria ajettu alkaa todelliset tehot löytyä :)
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Guzzr - Huhtikuu 07, 2014, 22:22:41 ip
Tekikö toimittaja koeajonkin.?  Mistä saa lukea tekstin netistä?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Harri Eronen - Huhtikuu 10, 2014, 09:04:26 ap
Tyylikäs ol juttu,tul myös Länsi-Savon välissä. Jos et oo vielä lukennu ,olit liikenneteema liitteen "kannessa"
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Huhtikuu 15, 2014, 10:18:43 ap
Täällä päin on mopo- ja kevaripojilla tapana ajella kypärän hihna irtaallaan. Ei ole kysymys unohduksesta vaan siitä että on kova jätkä.

Haluan myös nähdä kyseisen jutun G-B:stä ja omistajastaan.
Moderaattori voinee jutun laittaa sinne missä Gruppon kotisivuilla on jo muitakin juttuja jos saa luvan. Oikeudet juttuun lienevät ko sanomalehdellä.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 15, 2014, 11:48:36 ap
Itsekin ihmetellyt tuota kypärän pitoa hattuna. Toinen ihmettelyn aihe on nauhakengät mopolla ja kevarilla ajossa. Itse kerran salilta tullessa kaaduin talviskootterilla, kun kengännauha tarttui johonkin. Saattoi näyttää typerältä, kun laskeuduin polvi edellä kaupan pihaan..
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Huhtikuu 15, 2014, 19:45:57 ip
Kuuluu tämä samainen hitsari-Leuku tuttavapiiriini. Ajelee BossHossilla. Herralla on kostajatakki yllä kylillä käydessä. Komeasti liehuu helmat. En ollenkaan epäile etteikö niin olisi käynyt.
Tyrväällä joskus 30 vuotta sitten piikkikuski vei tyttöystäväänsä tarakalla ja tytöllä oli pitkä huivi joka risteyksessä pysähtyessä meni ketjujen väliin. Tyttö putosi vähän matkan päästä kyydistä kun huivi kiskoi ja sai vakavia vammoja. Huivikin meni pilalle.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: HessuL - Huhtikuu 19, 2014, 01:20:19 ap
Viikonlopuksi lupailee upeaa kesäkeliä joten eiköhän se pidä lähteä tekemään joku pidempi reissu..

Taisi matka suuntautua ainakin aluksi kohti etelään; mies ja VARSINKIN pyörä bongattu pitkänä perjantaina VT 5:llä Mikkelin eteläpuolella Soikkalassa nokka Lahden suuntaan. Olin työn syrjässä kiinni tien poskessa ja  kateellisena kuuntelin kun V2 lauloi kaunista lauluaan... :P Tosin kyllä tuli itsekin työmatka kaksipyöräisellä taitettua ja mukavaa oli, harmitti vain kun piti työmaan kohdalla hiljentää ja laittaa pärrä parkkiin, mieluusti olisi itsekin jatkanut matkaansa huomattavasti pidemmälle!
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: repa - Huhtikuu 19, 2014, 19:31:34 ip
Juu, GB bongattu tänään Alastarossa, pyörä kulki mukavasti ja kuskikin vaikutti tyytyväiseltä.

Repa
Gruppo Reumatismo
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 19, 2014, 20:04:40 ip
Oli lapsenhoitovuoro tänään, kun rouva oli töissä. Olisin muutoin ollut itsekin Ekun kyydillä radan varressa.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 19, 2014, 20:23:30 ip
Lainaus
GB bongattu tänään Alastarossa, pyörä kulki mukavasti
Sehän on pelimiehiä tämä "classic" eikä pelkästään historic -vehkeiden harrastaja ;). Tämä tahtoo myös mukaan oppimaan :o. Ehkä lyöttäydymme mukaan (sään / vapaa-ajan salliessa) joskus kun vaikka V2Tre -ryhmä tai muita tuttuja on tuossa lähempänä Motoparkissa?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 19, 2014, 21:57:53 ip
Motoparkkiim voisin itsekin raahata moponi. Ratamiitti?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Ikkala - Huhtikuu 19, 2014, 22:53:12 ip
Gruppon ratapäivät olis kyllä jee....   Se vaan tuo motoparkki on niin kovan kaukana täältä meiltä. Botniaringille? Olis uus ratakin. Tai Alastaro?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 19, 2014, 22:58:22 ip
Lainaus
motoparkki on niin kovan kaukana
Suo siellä vetelä täällä... täältä Kaakosta nähtynä asia on tietysti päin vastoin :). Arvelin, että kun "classic" on myös idempää kotoisin ja tälle suunnalle on siunaantunut näitä vanhempia sportteja... (vajaat kymmenen tuossa sadan kilsan sisällä, laskeskelen)... ja tavallisesti asioista perillä olevat lähteet ovat antaneet ymmärtää että osaajiakin on, jotka voisivat kertoa jotain nimimerkillä "rata-ajon teorian alkeet, osa I A asiasta palavasti kiinnostuneille"... niin tuota...

Ehkä pitää avata toinen tarina tästä, vaikka kyllähän tässä ajatuksena oli myös että näkisi ja kuulisi myös Ghezzi-Brian:in livenä...
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Ikkala - Huhtikuu 19, 2014, 23:41:13 ip
vaikka kyllähän tässä ajatuksena oli myös että näkisi ja kuulisi myös Ghezzi-Brian:in livenä...

Niin ja näkis onko siitä mihinkään ;D

Mutta oliskohan se ihan mahoton ajatus että pidettäisiin ratapäivät? Vaikka sitten Motoparkissa. Onhan noilla ducatisteillakin semmosia....
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: JuhaV - Huhtikuu 22, 2014, 20:15:59 ip
Mutta oliskohan se ihan mahoton ajatus että pidettäisiin ratapäivät? Vaikka sitten Motoparkissa. Onhan noilla ducatisteillakin semmosia....

v2Tre ilmoittautuu tämmöiseen heti mukaan jos se näin ulkojäsenenä on mahdollista :)Sattuneesta syystä osa porukastamme kuuluu tällä hetkellä Aprilia-veljeskerhoon (jonka ratapäiville muuten myös Guzzi-kerholaiset ovat olleet aina tervetulleita).

- JuhaV

Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Hajakenttä - Toukokuu 15, 2014, 14:15:21 ip
Lainaus
Mutta taasen lupailee vettä taivaalta.. Hyvä näin! Tulkoon vedet ennen Italoa!
On sitten Italossa hyvä keli kun porukka pääsee  kiertoajelulle paikallisille mutkateille!  Muistakaa ajaa asiallista vauhtia kun tulee 60-alueita! 80-alueet voi pitää vaikka kuinka hauskaa..siellä ei (yleensä) kasva sinivuokkoja..
(näinpäin: Sinivuokoilta rauhoitettu alue! Grin)
Rekat ovat saattaneet nostaa soraa "radalle"..

On tulleet tutuiksi nuo seudut. Vaimo on Puumalan tyttöjä. Nyt näyttää vaan siltä, että jää tuo tilaisuus väliin sattumien takia, harmi.

Noilla saarilla on vuosisatoja ollut runsaasti hirviä, karhuja ja pontikkatehtaita. Nyt ne ovat metsätuotantoaluetta. Varokaa siis tukkirekkoja, joita on kulussa pyhät arjet. Saattaa olla nyppylän takana kuorma tekeillä, eikä siinä jää tilaa pyöränsarvia enempää. Muutenkin ne saaristotiet ovat keskiviivatonta ja heikkoreunaista kapeikkoa, jota tukkiautot voivat ajaa vain keskellä.

Jos Sulkavalta jatkaa sillan yli Ruokolahden suuntaan, pääsee saaristotielle (yksi lossi), joka on kauneudeltaan samaa luokkaa kuin Lietvedentie. Jos on enduroporukkaa, ei tarvitse ajaa Ruokolahdelle saakka, vaan voi kääntyä Lieviskästä Lieviskäntielle (viitassa lukee Puumala). Siitä on 15 km sorarietä, jonka kunto voi olla haasteellinen näiden sateiden jälkeen (ja yksi lossi). Loput Puumalaan asti on kapeata kestopäällystettä Viljakansaaren läpi. Matkalla on se risteys, josta pääsee jälleen Sulkavallekin (ja yksi lossi).

Pitäkää hauskaa ja kumipuoli alaspäin.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 04, 2014, 10:11:42 ap
Kun ajelet, Juise, Tampereen suunnalla niin kiinnostaisi kopioida G-B:n moottorinohjaustiedosto ja hiukan vertailla sitä muihin vastaaviin tiedostoihin. Aikaa kopiointiin menee puheiden kanssa noin tunti. Samalla se olisi aloitus mahdolliselle tiedostojen muokkaamiselle.
Toki itse tulen Savonlinnaan/Enonkoskelle juhannuksesta alkaen pariksi viikoksi. Ilvesmeetingissä ajattelin kuitenkin käydä siinä välissä jos ei ole aivan törkeät kelit. Tulee mukavasti matkaakin. Lähdetkö matkakaveriksi Ilvekseen?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 19, 2014, 09:50:26 ap
Tuo Botnia on itselläkin edelleen kokematta. Kiinnostus olisi, mutta sponsori puuttuu.. Ja oikeastaan aikakin. Meinaa olla kovassa saada nämä kaksi "pakollista" Kemora-päivääkin kesäkalenteriin.

nimim: TTT ja yksi vuotias tyttö..
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Guzzr - Syyskuu 22, 2014, 23:34:11 ip
Harraste mp -lehdessä olivat mm näitä ITALO-moottoripyöriä :

BENELLI 750,  DUCATIT,  MOTO GUZZI V 1000 ja Condor,

MV AGUSTA 350 S -= G-Brian,in tallikaveri  ja 750  ja 500-3 (sekä Ago ja Pirellitytöt)
http://www.harrastemp.fi/
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Syyskuu 23, 2014, 12:31:47 ip
Ilmeisesti suunnittelemamme ja rakentamamme edistyksellinen perävaihdekonstruktio G-B:iin on toiminut kun ei ole mitään kuulunut?

Perävaihteista yleensä (Ei V11 eikä CARC ja pikkulohkoiset) ja muutostyöstä G-B:n perään: http://www.motomatti.fi/2014/04/peravaihteiden-eroja.html
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 13, 2014, 22:11:26 ip
Supertwiniä vanhempaan malliin katesarjaa: "Brian" aktiivisena mutta mahtaako monikaan (harvinaisen) Daytonan omistaja raaskia luopua alkuperäisestä ulkonäöstä (tai viedä pyöräänsä radalle)? Samanoloiset näyttävät vaimentimet kuin Aprilian RSV Mille mallien "2 in 2" putket.
Ei haittaa että on kuvanmuokkauksella tehty, en epäile etteikö rahalla tuota sarjaa saisi.

http://www.ghezzi-brian.com/Dr_John_Tribute_eng.pdf (http://www.ghezzi-brian.com/Dr_John_Tribute_eng.pdf)
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 14, 2014, 13:45:09 ip
Lainaus
Saako muuten Daytonaan vielä orggis osia
USA:n (WildGuzzi) ja Saksan (Treffpunkt1100Sport) palstoilta olen päässyt siihen käsitykseen että tämä asia alkaa olla nykyisin rajoittava tekijä vahoilla 8V koneilla varustettujen mallien kanssa. "Normaali" käyttö tulee hankalammaksi, koska kulutusosia ja yleisimmin tarvittavia osia on vaikeammin saatavilla. Aikaisemminhan oli puhetta että esim. nokka-akselit alkavat olla kiven alla valmiina varaosana. HTMoto joka teki Centaurosta yhdelle asiakkaalleen MGS-01:n sanoi että koneella pitää olla ajettu max 35tkm, että kannattaa aihio ostaa.  Jos koneeseen joutuu tekemään enemmän remonttia, tulee hintoihinsa juuri varaosasyistä.  Että kohti keräilyesinettä... ajautuvat hienot vanhat 8V Guzzin moottorit...

Pitääkö kohta alkaa pyytää erillisiä "ulkoilutus/näyttö" -päiviä niiltä parilta (?) Daytona -kuskilta, joilla sellainen vielä ajossa on?  V2Tre -sivuilta käy ilmi että jopa Daytona RS on maassa, vaan ei taida käydä ulkosalla juuri koskaan  :'(
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Marko - Lokakuu 14, 2014, 21:44:21 ip
Hyvin RS kulkee. Silloin kun kuski töiltään ehtii.
 ;D
(https://myducati.files.wordpress.com/2014/09/wpid-wp-1410683447097.jpeg)
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 14, 2014, 22:17:42 ip
Olisi rikos motoristikuntaa kohtaan pitää tuollaista mopoa koristeena. Kummelia lainaten; mopo tykkää kun sillä ajetaan.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 15, 2014, 19:03:12 ip
Nyt oli joku koiranleuka kääntänyt pyörät väärään järjestykseen... mahtaako kuva olla tältä vuodelta ?
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Marko - Lokakuu 15, 2014, 20:58:37 ip
On mulla toiseltakin puolelta kuva..

Halusin vain hienon ravitsemusliikkeen ja komean kuljettajan kuvaan.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 15, 2014, 21:00:50 ip
Matkailukohde ei ole aivan tavanomaisin mutta varmasti antoisa. Liikekeskuksessa on palvelut kohdallaan. Viikko sitten piipahdin.
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 15, 2014, 21:22:54 ip
Jos keväällä olisi ollut riittävän kokoinen viuhka seteleitä, olisi tuo Daytona mun tallissa. Persaukisuus suojelee hienolta pyöriltä..
Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 16, 2014, 11:22:09 ap
Olisi rikos motoristikuntaa kohtaan pitää tuollaista mopoa koristeena. Kummelia lainaten; mopo tykkää kun sillä ajetaan.

Et kyllä sanosi noin, kun näkisit miten sillä ajetaan ja roikkuisit perässä "sportti-Bemarilla", jossa on 145 hevosvoimaa takapyörälle... :)

Otsikko: Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 16, 2014, 11:44:39 ap
Olisi rikos motoristikuntaa kohtaan pitää tuollaista mopoa koristeena. Kummelia lainaten; mopo tykkää kun sillä ajetaan.

Et kyllä sanosi noin, kun näkisit miten sillä ajetaan ja roikkuisit perässä "sportti-Bemarilla", jossa on 145 hevosvoimaa takapyörälle... :)



Niin se oli vastaus tuonne aiempiin spekulointeihin, uskaltaako moisella herkulla ajaa ylipäänsä. Ko. yksilö epäilemättä on opetettu reippaaseen ajoon.
Otsikko: Vs: G-B
Kirjoitti: Marko - Lokakuu 29, 2014, 14:06:08 ip
Luigilla olis Daytonaa tarjolla.

Alkaa hinnat näköjään nousemaan sielläkin suunnalla..

http://www.pfibike.it/scheda_moto.php?progressivo=4685008#

(http://graphics.gestionaleauto.com/gonline_graphics/4685008_E_541be848a6710.jpg)
Otsikko: Vs: G-B
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 29, 2014, 16:58:13 ip
Tuo on ollut Luigilla jo hyvän aikaa. Hinta on tosin matkalla ylös.
Otsikko: Vs: G-B
Kirjoitti: aj@ - Lokakuu 29, 2014, 17:28:38 ip
Kuulostaa kotimaisten markkinamiesten ja lähinnä Itellan touhulta: kun kauppa ei käy, tai toimitukset muuten vähenevät, nostetaan hintaa.
Otsikko: Vs: G-B
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 30, 2014, 12:03:24 ip
Kuulostaa kotimaisten markkinamiesten ja lähinnä Itellan touhulta: kun kauppa ei käy, tai toimitukset muuten vähenevät, nostetaan hintaa.

Toimituksethan ovat jo vähissä, kun näitä ei enää valmisteta...

Haluttavuus ja saatavissa olevien pyörien määrä taas määrää hinnan.