Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Vierailija - Helmikuu 24, 2014, 21:26:12 ip
-
Jatkoksi taannoiselle keskustelulle:
http://cphpost.dk/news/higher-speed-limits-reducing-accidents-on-rural-roads.8662.html
Vaikka eräät suhtautuivat epäuskoisesti nopeusrajoitusten nostamisen onnettomuuksia vähentävään vaikutukseen, Tanskan esimerkki osoittaa sen taas.
Nopeuden nosto ei ole suuri, mutta kuitenkin täysin päinvastoin kuin mitä Suomessa saarnataan.
-
Viime torstaina Espoo-T:ku-Rauma. Moottorite oli sula, kuiva ja varustettu "vaihtuvilla "nopeusmerkeillä. Ne on vaidettu syksyllä 120 -> 100 ja kai ne vaihdetaan kesällä takas. Kun kerran on päätetty, että Suomessa on kamala talvi, liukkaat kelit ja paljon lunta - niin sitähän on.
Vaikka kuinka muuta todistaisi.
Virkamies on päättänyt - ja piste!
Lohjanharjun jälkeen ei ollut lunta yhtään missään...
-
Hesarissa oli tänään selitys, joka kenties viranomaisten mielestä pätee tuohonkin. Hiekat harjataan yleensä pois toukokuussa kun ollaan ihan varmoja, että päivät eivät ole märkiä ja yöllä ei ole pakkasta. Mennäänköhän tänäkin vuonna kalenterin vai olosuhteiden mukaan ? Moottoriteitä ei tietääkseni hiekoiteta, muita kylläkin.
-
Onhan nyt ihan erikoinen talvi, penkat ovat sulaneet jo pois ja edellisvuosina tähän aikaan on ollut 60-70senttiä hankea pihassa, nyt nolla. Jännä nähdä kesällä, miten tiet ovat kestäneet, kun lunta ja jäätä ei juurikaan ole ollut "suojana". Lisäksi hiekkaa on kammettu tielle ihan kiitettävästi. Se voi vaikuttaa kesemmällä ihan oikeasti nopeusrajoituksiin.
-
Paikkauksia tehdään joka puolella. Ymmärtämättä mitään tienpidosta, ihmetteln kyllä tuota hölmönhommaa:
Auton lavalta lapioidaan kylmää massaa veden täyttämään reikään ja vähän tallotaan päällä. Ja seuraava...
Parin päivän kuluttua paikkamassa on murentunut penkalle ja reikä on taas paikattava. Sitten tulee auto, jonka lavalta jne...
Eikö todellakaan osata vai eikö haluta paikata kunnolla? Aina on aikaa ja rahaa tehdä monta kertaa, mutta ei yhtä kertaa kunnolla.
Ja hommaa johtaa korkekoulutukinnon suorittanut...
-
Noh, katsoin tuossa äsken, että täällä kasvaa asfaltin halkeamassa sammalta. Ei ihan just ole lorjailtu..
-
Ruotsin tutkimusta: http://www.smoto.fi/?p=1107
-
Ruotsin tutkimusta: http://www.smoto.fi/?p=1107
Ko. sivulta ilmenee, että "Sveriges Motorcycklister (SMC) ja Ruotsin valtiollinen tieliikenteen tutkimuslaitos suorittivat vuonna 2013 tutkimuksen ruotsalaisten moottoripyöräilijöiden näkemyksistä ajonopeuksiin." Siis 'näkemyksistä' - kyllähän sitä voi keneltä tahansa kysellä näkemyksiä, mutta 'näkemyksillä' ei ole mitään arvoa tutkimustuloksiin verrattuna - eivät siis ole tutkimusta.
-
Ruotsin tutkimuksista : Luin läpi nä 55 sivua. Ei niin paljon "uutta tietoa".
No ,ehkä se on tutkimus, mutta kysymysmerkkillä tieteellinen tutkimus ??
SMC itse kirjoittaa Undersökning/Studie , enkätstudie eller enkäten/Webbenkäten , rapport/ och slutrapport.
suom.: Tutkimus/tieteellinen , Kysely /nettikysely , raportti / loppuraportti .
tutkielma
2721 ihmisiä oli vastanneet kyselyyn.
Mielenkiintoista : sivu. 22 :Nopeus mp vert. auto. Täällä oli kysytty:
Minä pidän korkeampi ajonopeus autolla jos vertaa mp-ajoon.
Kaikki 5 vastausvaihtoehdot saivat vastauksia. Suurin osa ei oikein tiedä.
Toisella kysymyksella ruotsal.motoristit ilmoittavat : Aut. nopeusvalvontakamerat pitäisi myös ottaa kuvia/ja mitata mp - nopeus.
Raportista : 1 tammikuu 2016 kaikilla yli 125 cc mp-uusmyytyjä täytyy olla ABS-jarrut (euro-määräys ).
osoite oli www.svmc.se