Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: ALi - Helmikuu 20, 2014, 16:28:17 ip
-
Aloitan uuden ketjun, koska "Varaosahinnat Moto Italiassa (http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3943.0)" topic ei liene enää ajankohtainen.
Etsin Nevada i.e. vasemman sivuposken kromisuojaa (harmaa osa liitekuvassa).
Laitoin R.M.Heinolle Espooseen s-postia pari päivää sitten, mutteivät ole vielä vastanneet.
Verkkohaku varaosanumerolla GU32579260 tarjosi kuitenkin mielenkiintoisen hintahaitarin:
$ 17,34 Pro Italia (http://store.proitalia.com/moto-guzzi-oem-lh-protection-chromium-plated-p-183833.html) USA
$ 20,99 AF1 Racing (http://af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=47856) USA
$ 59,98 Fastrixx (http://fastrixx.com/shop/index.php?l=product_detail&p=8201) USA
€ 50,62 KFM-motorraeder (http://www.kfm-motorraeder.de/cms/original-ersatzteile/aprilia-motorrad-teile?itemid=GU32579260) Saksa
€ 60,52 Moto Ricambi (http://www.motoricambionline.com/product_info.php?products_id=388902) Italia
€ 68,36 HC-Motorradtechnik (http://www.collmann.eu/product/moto-guzzi-ersatzteile-neu-sitz-sitz-mittlerer-aufbau-nevada-classic-ie-750-7298.php) Saksa
€ 74,62 BromfietsShop (http://www.bromfietsshop.nl/index.php?pid=shop/info.php&artikelNr=PI927769) Hollanti
On siinä hiukan hintavaihtelua kromatulle muovikourulle...
USAsta tulee postimaksua n.40$ ja Euroopasta 15-20,- euroa tuolle 200 gramman painoiselle osalle.
Pro Italia (http://www.proitalia.com/)lta tiedustelin voisiko tavara tulla suoraan Italiasta Suomeen kiertämättä Los Angelesin (http://store.proitalia.com/about.php) ja tullien kautta.
Kovin ihmetyttää miksi Europyörienkin osat ovat paikoin USAssa puolet edullisempia, kuin koti-mantereella.
Onko muita ehdotuksia Guzzi osien (myös ehjä käytetty) hankintapaikoiksi ?
Tietysti olen jo katsonut Linkit (http://www.guzziclub.fi/index.php?option=com_weblinks&catid=31&Itemid=23) kerhosivuilta ja odotan R.M.Heinolta vastausta.
-
Mistä kehitit tuon 0, 29 € USAn postimaksuksi ? Mulle tuli juuri huppari, 44 $ ja 2 viikkoa matkalla. Kyllä ne kamat ovat aina olleet useamman kympin ja tietysti täällä tulli ja alvi päälle.
-
Juuri eilen laitoin tilauksen USA:aan; osia toiseen pyörään (suodattimia, vaijeri, suuttimia tms.)
Toimituksesta veloitus $ 29.70 (UPS). Saa nähdä tuleeko ja koska tulee, mutta on tuo luotettavan puljun maineessa ainakin. Hollannissa sama tavara olisi maksanut järkyttävän paljon enemmän, siis se mitä ylipäätään olisi ollut saatavana.
-
Mistä kehitit tuon 0, 29 € USAn postimaksuksi ?
??? Kyllä siinä minun nähdäkseni lukee noin 40 dollaria USAsta ja 15-20 euroa Euroopasta.
Vertailuhinnat ovat ilman postimaksua ja hinnan perässä oleva liikkeen nimi toimii linkkinä tuotesivulle.
Juuri eilen laitoin tilauksen USA:aan...Toimituksesta veloitus $ 29.70 (UPS)...on tuo luotettavan puljun maineessa ainakin.
Sopiiko tiedustella mikä pulju on tuo ?
-
Kappas vain. Vaidoin selainta ja näytti juuri niinkuin sanoit. Automaattinen valuuttamuunnin näköjään ryssii. Sorry.
-
Sopiiko tiedustella mikä pulju on tuo ?
Guzziin tuskin osia löytyy:
http://www.z1enterprises.com/Home.aspx
-
Pro Italia vastasi, ettei suoraan tehtaalta Suomeen toimitus onnistu, koska jälleenmyyjänä he saavat tavaran tehtaalta vain omaan osoitteeseensa. Pyysivät olemaan yhteydessä, jos voivat jotenkin vielä auttaa asiassa.
International shipping on 39,64$, joten ehkä toinen kuriiripalvelu... ?
Suurin ihmetykseni on kuitenkin se, että he todella myyvät Guzzi alkuperäisosaa 13,20 euron ulosmyyntihinnalla.
Hintahan sisältää tehtaan katteellisen myyntihinnan, kuljetuskulut Italiasta USAan ja Pro Italian oman katteen.
Miksi Italialaisen osan hinta Euroopassa on 4-6 kertainen ? Tämä on kyllä varsin mielenkiintoista...
p.s.Kromilipan joku otti pyörästäni toissakesäisenä yönä omiin tarpeisiinsa ja se on minusta hyvä malliesine hakiessa edullista alkuperäisosan toimitusreittiä tänne pohjolaan.
-
Cali 1400 Custom pyöreät 10 T€. Kaippa siellä on niin suuret markkinat, että myydään euron katteella ja otetaan Euroopasta varsinaiset rahat ?
-
Pyörien hinnat ymmärtää, koska Guzzilla on nyt aggressiivinen markkinastrategia USAn suhteen.
Bellagio ja uusi California ovat vartavasten niille markkinoille suunniteltujakin pyöriä.
"New HD 883 Sportster SuperLow $ 7,999 and Electra Glide Classic with an MSRP of $19,699"
Mutta tämä menee jo off-topic...
Varaosapuolella Euroopassa tuntuu olevan markkinahäiriö.
-
Päivitetäänpä sivuposken kromilippa juttu loppuun, kun tein siitä tilauksen 30.4 Pro Italia Motorsiin.
Sitä ei ollut varastossa, joten meni tilaukseen Mandellosta Los Angelesiin. USAsta sitten lähettivät sen 22.5 kohti Suomea ja tänään 2.6 kuriiri toi paketin kotiin. Kustannusta tuli osa ja kuljetus 26,50 + 6,36 tulli eli yht. 32,86 euroa.
Sain viitisen s-postia tilauksen eri vaiheissa pahoitteluin viipymisestä ja seurantanumeron paketille USA->Suomi.
R.M.Heino ei vastannut hintatiedusteluuni, mutta arvatenkin se olisi ollut reilusti kaksinkertainen.
Edelleenkään en ihmettele (ulkomaisen) verkkokaupan suuria kasvuodotuksia - enkä mahdollisuuksia.
Palvelu pelaa ja asiat hoituu iltapuhteina muutamalla hiiren klikkauksella kotisohvalta vaivattomasti.
-
meni tilaukseen Mandellosta Los Angelesiin
Oliko tosiaan tehtaalta tullut alkuperäisvaraosa, Piaggion logot muovipussissa ja Piaggion varaosatarra pussissa ? Olen ajatellut niin että nämä edullisemmat alkuperäisosat tulevat Mandellossa sijaitsevilta varaosamyyjiltä, jotka osaavat ostaa saman tavaran suoraan alkuperäiseltä valmistajalta.
-
Originaali on. Kuvassa pussi, jossa osa oli. Pakettina oli styrox-kolmioilla täytetty 7"x 7" laatikko.
Kromilippani katoamisen syykin taisi selvitä toista poskea tarkastellessani.
Kiinnitystappeihin (5kpl) tulee tähtimäiset lukkorenkaat, joiden alla on pikku o-renkaat.
Lienee lyöty liian kovaa kiinni, koska toisenkin kromilipan pari kiinnitystappia "hemppui".
Vähän sormella tönätessä tapit katkesivat lukkorenkaan kohdalta eli niissä oli jo murtumat.
p.s. EDIT 17.6. :Luulin tullausrajan tulevan postimaksun sisältävästä hinnasta, mutta sain juuri tietää, että "veroa kannetaan, mikäli lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ilman postikuluja on yli 22 euroa". Maksukuitin (Visa/PayPal) sijaan olisi tullille pitänyt esittää tilausvahvistus, niin veroa ei olisi mennyt lainkaan.
-
"Varaosapuolella Euroopassa tuntuu olevan markkinahäiriö." Itävallassa, Dopo-FINITAssa, tapasin Kuopiolaisen Beemermiehen joka kertoi että kun soitti R.M.Heinolle tilatakseen tyttöystävän Caliin ,vm. 2000, kytkinvaijerin niin ilmoitettiin että niin vanhoihin pyöriin ei saada osia ;) Toivottavasti tämä nyt oli joku kesämopon kommentti eikä kuvasta firman linjaa yleisemmin. Muuten taitaa Guzzille käydä yhtä ohraisesti kuin Hankkijan aikoina ::)
-
Kysyin Tampereen Heinolta vm2000 Caliin jarrupoljinta ja tuulilasia, ( http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/03575131.jpg ),
ei kuulema saa enää. ???
-
Kyllä Heino toimittaa vanhempiinkin malleihin osia, kunhan laittaa osanumeron mukaan tarjouspyyntöön. Italiamotosta kannattaa myös tiedustella. Toimii Motoitalian entisissä tiloissa. Henkilökuntakin on osittain sama eli tietämystä guzzien osista on. Miksi lähteä Pilpalaa pidemmälle pudottelemaan. (tämä on motoversio "mertaedemmäskalaan"-fraasista)
-
Caliarille;( http://www.mp-lift.fi/pleksit-ja-ohjaustangot.html). Tuolta sain -01 Caliin pleksin, reiät joutuu itse poraamaan ja vilkun kohdasta hieman poistamaan. On millin ohuempi kuin alkuperäinen, muuten kooltaan sopiva.
-
"Caliarille;( http://www.mp-lift.fi/pleksit-ja-ohjaustangot.html). Tuolta sain -01 Caliin pleksin, reiät joutuu itse poraamaan ja vilkun kohdasta hieman poistamaan. On millin ohuempi kuin alkuperäinen, muuten kooltaan sopiva."
Kiitos linkistä ja vinkistä :)
Ymmärsinkö oikein että sulla oli vanhat kiinnikkeet?
Mä tarvisin koko paketin kiinnikkeineen.
-
Kyllä tarvitsin vain pleksin. Tuolta saa kyllä pleksin kiinnikkeineen, silti joutuu kuviosahalla poistamaan kulmista vilkuille tilan, koko on lähes sama kuin Guzzin keskikokoisessa.
-
Mutta ei ole paha hinta aihioksi. Alkuperäinen maksaa kuitenkin reilusti enemmän.