Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: kaide - Tammikuu 23, 2014, 20:29:40 ip
-
Kausi alkaa näyttelystä. Ajaminen ehkä vähän myöhemmin.
-
Tänä vuonna vastaan, ettei kiinnosta.
-
Kumpi ei kiinnosta? ;)
-
Pakkohan siellä on käydä vaikka tuntuu että vuosi vuodelta vähemmän nähtävää. Mut on se kuitenkin aina sellainen fiilisbuusteri ja tavallaan kauden korkkaus et ei sitä raaski sit kuitenkaan jättää väliin. 8) 8)
-
Kumpi ei kiinnosta? ;)
Messut. Ajaminen kyllä kiinnostaa.
-
Vois kiinnostaa jos MG ja muut maahantuojat ilmoittelisi samaa kuin Ducati ;)
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ducatit+halpenivat+jopa+tuhansia+euroja/201401609749?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi3
-
Paljonko vaikuttaa päätöksiin, jos Ducati 1199 Superleggeran hinta on pudonnut 5000€?
-
Jos ikää olisi 20 vuotta vähemmän ja sen aikainen työpaikka sen aikaisella palkalla niin olisi hyvinkin Superleggera harkinnassa.
Nyt kiinnostaa enemmän pappamallit kuten California-mallit yleensä. Mutta kun on reilusti downsiftannut menoissa ja erityisesti tuloissa niin tuo varallisuupuoli on menettänyt merkitystään ja vaikutustaan. Tallissa viisi ajokuntoista pyörää ja keväällä valmistuu kuudes niin ei ole pakotusta pyöränhankintaan ihan juuri. Kunhan saisi vielä sieltä tallin perältä pari raatoa entistettyä.
Vuonna -91 oli Ducati tallissa, 906 Paso, vaihtui Quotaan ja se vaihtui parin vuoden päästä Centauroon jota muuten kävin äsken tallin perällä käynnistelemässä. Pakkaspäivän viihdettä, nääs. Samalla laitoin akkuja lataukseen.
Noita jos-pyöriä on yleensäkin ollut paljon puheissa. Toinen ryhmä on kun-pyörät. "Kun mä saan kunnon duunin/voitan lotossa/perinnön niin ostan semmosen ja semmosen....
-
Näin se on. Ostaa ja kokeilla pitää vain huomatakseen, ettei natsaa. Tunnin koeajolla jostain liikkeestä ei ole mitään merkitystä. Joskus viikon jälkeen alkaa ymmärtää mistä on kysymys. Kokemusta on ja ainakin nyt tuntuu siltä, että downshifting voisi onnistua tällä kertaa. Kalliimpia en enää haikaile, vaikka mistäs...... ::)
-
Hyvät on ollut hankkeet, jos voisi työtä tekevä harkita Superleggeran hankkimista. Taitaa olla satkun mopo. Toki jos ei muita kuluja ole, Ducati on esim asuntona vähän kehnon puoleinen..
-
Voiko pyörämerkkiä vaihtaa järkisyistä tai hinnan perusteella?
Ei voi.
Jos näin tekee, niin eikö sitä sorru poikamaiseen hätäilyyn?
Kyllä sortuu.
Kun on kerran löytänyt hyvän, niin eikö se kuulu kastiin, "kahta en vaihda".
Joo, näin se menee.
En ole muuten koeajanut kun kali kakkosta ennen ostamista. Sitäkin noin kilometrin verran. Guzzi kun on aina sopiva ;D Ja jos ei ole niin ajan kanssa niihin tottuu...
Lauantaina näyttelyyn, nähdään sielä.
-
Perjantai menneepi messuillessa todennäköisesti ehtoolle asti.
-
Taitaa jäädä menemättä.
Ei ole aikeita ostaa uutta pyörää ja kukaan ei ole esitellyt niin mielenkiintoista mallia, että viitsisi velkaa ruveta tekemään.
Taloustilanne näyttää myös olevan aika tiukka ehkäpä seuraavat pari vuotta.
Tallissa on kyllä tällä hetkellä vähemmän pyöriä kuin aikoihin, mutta aina sieltä joku ajokuntoinen löytyy.
-
Lauantaina pitää mennä kun on vuodesta ´83 joka vuosi käynyt. Eikä vain sen vuoksi vaan haistelemaan tuulia ja katselemaan lähinnä katuenduroita ne kun kivoja ja niin monipuolisia. Tietää mitä on vuosien saatossa sitten käytettyinä tarjolla. Pieni unelma on kai Stelvio ja Cali 1400 eli tämän nykykaksikon Quota /Cali Classic -tilalle. Kummatkin kun saisi noin viisivuotiaina niin hinta/laatu -suhde alkaa olla kohdillaan.
-
Nyt tullee kyllä MP-messuille mentyä. Viime vuonna jäi väliin ja tais jäähä sitä edellisenäki. Sikäli on myös käytännön intressiä että pyörän vaihto alkaa olemaan totisinta totta kahden vuoden sisällä. Nykyinen California vaihtuu mutta ei vielä varmaa että mihin. Mm. MP-messuilla kiinnostaa erityisesti California 1400 touring, Harley Davidson Dyna Glide sekä Triumpih Thunderbird. Thunderbirdistä tulossa siis myös 1700cc commander ja LT-versiot, saa nähä onko messuilla... Mukava ois koeistua myös Kawasakin 1700 Classic tourer sekä voyager custom versiot, ei pois suljettuja nekään.
Suurella todennaäköisyydellä cruiserlinja kuitenkin jatkuu seuraavassakin pyörässä mutta Moto Guzzin osalta miinuksena on vain tuo hinta uudessa Calissa. Touring -versio on siinä kipurajalla mutta ei mahdoton. Periaatteesta vain vähän karsastaa kun noihin on ängetty hintaa lisäämään luistonesto ja vakkari, olisivat optiona. Tällöin hinta olis sen 1500e halvempi, jolloin Cumstom versiokin menisi samaan hintaan kuin Harleyn dyna glide custom ja Triumphin Thunderbird 1600, joissa ei siis tuota ylimääräistä sähkötekniikka ole. Mutta kyllä Guzzissa yritetään roikkua vaikka pikkusen nyt kyllä hinnottelivat itseään lähemmäs marginaalia minun kukkaron näkökkulmasta... :-[
-
.... jolloin Cumstom versiokin menisi samaan hintaan kuin Harleyn dyna glide custom ja Triumphin Thunderbird 1600, joissa ei siis tuota ylimääräistä sähkötekniikka ole. Mutta kyllä Guzzissa yritetään roikkua vaikka pikkusen nyt kyllä hinnottelivat itseään lähemmäs marginaalia minun kukkaron näkökkulmasta... :-[
Unohda nyt ainakin tuo dyna glide jos ajaa tykkäät, on nuo harrikat aika olemattomia kapineita ajolleen jos Guzziin vertaa.... Ainakin nämä dynat ja softailit, uusinta tourinkirunkoa en ole päässyt kokeilemaan.
-
Huomenaamulla pitää tehdä tämän vuoden ennätys ja herätä ennen kahdeksaa. Kerhon bussi tulee noutamaan puoli yhdeksältä joten näyttelyssä ehkä noin klo. 11 aikoihin. Näkymisiin!
-
Unohda nyt ainakin tuo dyna glide jos ajaa tykkäät, on nuo harrikat aika olemattomia kapineita ajolleen jos Guzziin vertaa.... Ainakin nämä dynat ja softailit, uusinta tourinkirunkoa en ole päässyt kokeilemaan.
[/quote]
Mjoo, sikäli kommentissasi on perää että tuon Dynan kans pitää olla varovainen. Kerran oon semmosen koeajanu ja sen muistan, että ei ainakaan niin vaivaton ohjattava kuin Harleyn touring mallin pyörät, joita oon koeajanu Ultran ja Road King Classicin, jotka olivat kyllä hyviä. Harleyn osalta touring mallisto pois suljettu hinnan vuoksi. Softailit myös liian kalliita mutta ne ovat myös niitä nahkalaukku pyöriä, mitkä ei oikein kiinnosta. Pitäs olla kovat vedenpitävät sivulaukut. Dynan sais customoitua Corbinin 45l kiinteillä sivulaukuilla ja muilla vermeillä matkapyöräksi mutta se runko ja ajettavuus pitäs kyllä testata uudelleen. Thunderbirdin ajettavuus on taas enemmän kuin kohdallaan. Sen sais kans hyvin matkacustomoitua budjettiin eli 25 kiloeuroon ja alle. Saas kattoo...Tähtäimessä jyvän kohdalla on kuitenkin vielä Guzzin California Touring :)
-
:D Tulipahan käytyä perinteisesti Perjantaina jo kohta 20 vuotta putkeen. Guzzin osasto RM Heinolla oli hyvä ja täytyy sanoa, että Guzzistin vastaanotto osastolle oli todella positiivinen yllätys- Kaikki kunnia edelliselle maahantuojalle, mutta ns. riviguzzistin huomiointi oli parempaa ( riviguzzisti ei ole ns. kerhoaktiivi ). Pyörät hyvin esillä Baijerilaisen puristuksessa ja aktiivisuus esittelijällä hyvä+, taitaa joutua keskustelemaan pyörän päivittämisestä, vaihtokin tuntui kiinnostavan uutta maahantuojaa suht. mukavasti. Oli se Indian myös hieno pyörä, mutta mikä ihme sen tekee niin turkaseen arvokkaaksi?
-
Mukava oli osasto, ja yleisöä pyöri yllättävänkin paljon Guzzien ympärillä. R.M. Heinon väki tuntuu olevan oikealla alalla, Guzzien välitys näyttää kiinnostavan, ja rohkeutta ja paukkujakin taitaa riittää. Uskon, että homma pelautuu varmasti. Muuten jäi hyvällä tapaa mieleen myös Indian ja Norton, upeita pyöriä.
-
No höh. Kävin RMHeinon osastolla katsomassa tarjokkaita ja totesin että aivan samat naamat ovat markkinoimassa Guzzeja kuin on olleet viime vuosinakin. Kodikasta kun ei mikään ollut muutunut. Toisaalta ei ollut myöskään yhtään mallia joka olisi kiinnostanut jos nyt pitäisi pyörää vaihtaa. Odottelen uutuuksia ja ei ole mikään kiiire sillä Breva 1100 tuntuu täyttävän oikein hyvin eläkeläisen matkamoottoripyörätarpeet vielä toistaiseksi. Sporttiosastolla ei edelleenkään ole mitään joka houkuttaisi erityisesti. Odotellaan.
-
Aika näppärää; en itse käynyt messuilla, mutta sain silti särpiä MP14 -messuolutta.
...niin ja aika hyvän krapulan sai tälle aamulle, ihan kuin lähes joka vuosi messuja seuraavana aamuna..
-
Hieno osasto oli Guzzeilla eikä sen yhden näkeminen kuumettani ollenkaan vähentänyt. Kiva oli myös grupolta saamani kaksi vuotta vanha kerholehti.
-
Mielenkiintoisinta oli että kun kävin kyselemässä parin euromerkin myyntihenkilöiltä sitä kuinka helposti yksityishenkilö pääsee muokkaamaan heidän edustamiensa merkkien moottorinohjausjärjestelmää oli molemmissa tapauksessa vastaus: mahdotonta, tiedostot ovat kryptatut ja niiden muokkausoikeutta ei ole edes korjaamohenkilökunnalla vaan päivitykset tulevat valmistajalta joita huollossa on valmius vaihtaa. Jos laitetta edes yrittää manipuloida niin ECU jumittuu automaattisesti ja vaatii merkkihuollon toimenpiteitä. Mielenkiintoiset vastaukset siinäkin suhteessa että että sisältö molemmissa oli hyvin samansuuntainen. Toisessa merkissä on euroopplaisen valmistajan moottorinohjaus, toisessa japanilainen.
Pitänee kai tyytyä näihin vastauksiin.
-
Uskallan epäillä, että vastaus oli juuri tuollainen, koska:
- Eivät tiedä asiasta yhtään mitään
- Tehdas pääsee helpoimmalla kun on tuollaisen bulletiinissaan kertonut
- Estää tällä tavalla "epämääräisten ropaajien" käpistely, josta seuraa mahdoton määrä puheluita tyyliin: miksi, entäs jos, ja sitten, voiskos...
- Jos sitten joku räplää ja särkee, niin: "Eikös siitä varoitettu? Nyt se maksaa 1244€+ppm ja alv."
-
Parasta MG- osastolta oli: - mustan gruppo -t-paidan hankinta ja toiseks, koeistun.: valkoinen Cali Touring 1400.
Ja muuten kiva oli nähdä MV, Indian ,Norton ja A. Caponord.(ja nättejä esittelijöitä) , Matka- kardaanipyöriä (kevyempiä malleja)+ keskustelut mp-myyjien kanssa.
Palovaroituskin oli lauantaina kl 17-aikaan. -mikä mahtoi se olla? (ainakin hyvä tapa tyhjentää hallit?)
-
päivitykset tulevat valmistajalta joita huollossa on valmius vaihtaa
:) Ilmeisesti maltoit pitää mölyt mahassa ajatella itseksesi: "jotain ehkä tietäisin...".
Näinhän sen on todettu olevan myös Guzzin kohdalla ("huollossa valmius vaihtaa"). Ja kun kerran on päivitetty uudempaan, ei tehtaan työkaluilla voi päivittää takaisin vanhaan (mikä nyt ei virallisesti ottaen kai tarpeen olekaan). Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella merkkihuollolla on oikeasti "valmius vaihtaa" (siitä joutuu maksamaan). Kiva jos moottorinohjauksen ohjelmiston "päiväys" tarkistetaan ja se päivitetään normaalina toimena huollon yhteydessä.
-
Asiaan liittyen kaivoin esille eri mallien alkuperäisasetukset: http://www.motomatti.fi/2014/02/guzzidiag-alkuperaisasetukset.html
-
Eikös se ole bemaristille arkipäivää, että huollossa ajellaan uusi ohjelma boksiin. Ja ihan varmasti artisti maksaa..
-
Hyvät oli messut!
Guzzi hyvin edustettuna, tais olla koko mallisto paikalla ja kiitos R.M Heinon. Hyvä aloitus :) Sikäli tuli itsellä kallis reissu, että kaikki halvemmat vaihtoehdot seuraavaksi pyöräksi tipahtivat kyllä pois eli Triumphit ja Kawasaki. Kyllä se vaan California touring oli se mikä eniten sytkäytti ei auta mikkään! Guzzi on onnistunu parhaan cruiserin taas tekemään. Annettakoon anteeksi pakko vakkari ja luistonesto. Ajoasento oli Touring versiossa heti kohdallaan mulle, ei tarvis tuunata mihinkään suuntaan. Harleylla mukavalta tuntui Heritage Softail Classic, johon lähinnä käytettyyn ois mahollisuus (ja ne nahkalaukut) ja uusi BMW:n RT mukava yllätys, jos erityyppistä pyörää katselis. Mutta, kyllä alustavasti kotona on puhuttu hallituksen kanssa siten, että uusi California tulisi seuraavana entisen tilalle, joten siihen tähdätään. Näytteillähän oli myös Triumphin uusi Thunderbird LT mutta ei oikein vakuuttanut. En tiedä mistä johtui mutta jotenkin kalsean oloinen.
Kaiken kaikkiaan Mp-messut olivat antoisat ja nyt selvisi selkeämmin tulevan pyörän suunta...eli Guzzi :)
-
Ei ollut ihan kaikki mallit paikalla, Sportti puuttui. On varmaankin vielä tuotannossa, kun hinnastosta löytyy. Hienot messut oli ja Gutzit hyvin esillä.
-
Myös Bellagio puuttui. Valitettavasti, mutta muuten oli jotenkin kotoisammat messut kuin edellisvuonna.
Ehkä enemmän harrastusta (ajorata, käytettyjä, rakenneltuja jne), kuin pelkkää uutuuksien esittelyä ?
Harmaa t-paita, hihamerkki ja pari tarraa tarttui matkaan kerhotuotteista.
Guzzissa yhdistyy maskuliininen (mutta moderni) tekniikka perinteiseen feminiiniseen designiin eniten itseäni miellyttävällä tavalla. Osastolle tuli palattua toisenkin kerran vertailukierroksen päätteeksi.
Jokin V12LM tyyppinen SuperSport mallistosta vielä puuttuu (ja Cali convert).
ps. Ecu-softasta. Saako alkupään Stelvion vääntökuoppaa paikattua päivityksen tekemällä ?
-
Tervehdys!
Gruppon kotisivulla tietoa MP-14 messuilla suoritetun arvonnan voittajista.
Arvonta suoritettiin määräaikaan palautuneiden kyselylomakkeiden kesken.
Voittajiksi arvottiin jäsenet: 1296, 1445 ja 1613
Onnea voittajille!
Lisätietoja messuista: www.guzziclub.fi
t. Kimmo