Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Guzzipeikko - Heinäkuu 03, 2006, 10:11:46 ap
-
Eka kuvat tästä uudesta Honrasta, voipi arvuutella tarkempia speksejä.
pekka
-
Helpotusta asiaan
pekka
-
Hondan CBF? Litranen?
-
Olisko Aprilia Caponord ja vielä ABS jarruilla
-
Ei
-
Ei
No iliman apseja sitte
-
Tunturi TT;le vastailin että ei, kerkesi luukas tuohon väliiin viestinsä laittaa ja luukaksellehen on vastattava jo ensi yrittämään että kyllä. Ai niin palkinnoksi virtuaaliolut ja kylmät tyypit aprilian kotisivulla. Ole hyvä !
pekka
-
No et joudu sitten kuitenkaan tuota
avataria muuttamaan.
-
Tunturi TT;le vastailin että ei, kerkesi luukas tuohon väliiin viestinsä laittaa ja luukaksellehen on vastattava jo ensi yrittämään että kyllä. Ai niin palkinnoksi virtuaaliolut ja kylmät tyypit aprilian kotisivulla. Ole hyvä !
pekka
No sitähän minä jo meinasin että pakko sen on Aprilia olla. Oivallinen keino ratkaista perämurheet. Muistithan ostaa sitä mitä se nyt on, ketjuvoidetta tai jotain sellaista.
http://www.apriliaclubfinland.com/ (http://www.apriliaclubfinland.com/)
-
Niin tosiaan, siinä on ne ketjut.
Tässä huolto-ohjeet:
500 km rasvaus
2000 km pesu ja kiristys
20000 km ketjun ja rattaiden vaihto
-
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Niin tosiaan, siinä on ne ketjut.
Tässä huolto-ohjeet:
500 km rasvaus
2000 km pesu ja kiristys
20000 km ketjun ja rattaiden vaihto
Yksinkertaisesti laskettuna 30000km ja 9 vrk pois harrastusaikaa remontin takia = 216 h, jos rasvaus tapahtuu 20 kertaa 10000 aikana se tekee kolmen kympin aikana 60 kertaa. Jos lasketaan tunti per rasvan läträys niin muille töille jää aikaa vielä 156 tuntia. Ja ainahan voi ostaa tällaisen edmunton oilersin, vai mitä ne onkaan nimeltään ??
pekka
Sehän meinasi unohtua kysyä jotta tietääkö kukaan paljonko kettinki rasvaan pannaan sitä mölykotea ??
-
Mölykotea ei laiteta, mutta itse rasvaa kannattaa
läträtä runsaasti, koska siitä joka tapauksessa
2/3 lentää ympäristöön.
-
Niin tosiaan, siinä on ne ketjut.
Tässä huolto-ohjeet:
500 km rasvaus
2000 km pesu ja kiristys
20000 km ketjun ja rattaiden vaihto
Taitaa mennä ne ketjuhommat näin:
- voitelu 500-1000 km välein
- kireyden säätö 4000-6000 km välein, nykyisiä X tai O rengas riimuja ei paljon tartte pestä, senkin ajan voi käyttää muihin XO tuotteisiin tutustumiseen-
- ketju-ratas paketin vihto 40000-60000 km välein, riippuen miten muistaa voidella
Ja nämä arviot perustuvat sitten ihan omiin kokemuksiin ketjuvetoisista.
Niin ja ketjut ja rattaat taitavat olla halvemmat kuin Guzzin perän osat :-)
-
Minunkin lukemani perustuvat käytänön kokemuksiin
omasta nuoruudesta ja uudemmalta ajalta meidän
Turpon Ducatista.
20 000 km jälkeen DID x-rengasketjut alkavat
venyä luonnottoman nopeasti ja jos tähän ei reagoi,
voi edessä olla todella ikävän näköistä romurautaa.
-
Onneksi Guzzin ketjut on öljykylvyssä. Siis nokkaketju
:D
-
Eipä silti, että se mulle kuuluis: Meinsitkos tuon "pissii jaappanin päälle" - kuvan laittaa myös Honraan?
-
Muutti muille maille tuon mainion tarran levittäjä, yhden sellaisen olen nähnyt muuten zuskin kylessä.
Pekka