Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: juke - Tammikuu 03, 2014, 20:03:16 ip
-
Olen metsästänyt ympäri Eurooppaa kondensaattoria Florida 650:een. Eipä ole mistään löytynyt. Olisiko jollain klubilaisella tällaista ylimääräistä? Tai tietoa sopiiko joku muu kondensaattori. Kyseessä siis Motoplat sytytys.
Terv. Jukka
-
En ymmärrä kysymystä. Sulla on Motoplat-sytytysjärjestelmä. Missä siinä on kondensaattori? Kärkisytytyksessä on kondensaattori ja niitä kyllä löytyy varaosiksi.
-
Itse en paljon Motoplattiin panostaisi, paitsi pyrkisin siitä aktiivisesti eroon >:(
Pekka
-
Vai onko tässä oikeasti teurastettu sytytys komponenttitasolle?
-
Kiitos kommenteista, vaikka ei niistä juuri apua ollutkaan.En tiedä mikä osan tarkoitus on, mutta tuskinpa sitä aivan turhaan on alunperin
asennettu.Gutzibitsin sivuilta konkka vielä löytyy ihan kuvien kera, mutta sieltäkin tuli meili, että ei enää saatavilla.
Mikäköhän se muu sytytysjärjestelmä voisi olla?
Terv. Jukka
-
Onhan näitä: Silent Hektik, Newtronic, Ignitech, Sachse....
Kaikki helppoja asennettavia nimenomaan pikkulohkoiseen.
http://www.silent-hektik.com/
http://www.newtronic.co.uk/newtronic/
http://www.ignitech.cz/en/
http://www.elektronik-sachse.de/shopsystem/index.php?cat=c4_Moto-Guzzi-Digital-Ignition-Systems-for-Moto-Guzzi.html
Voi tilata netistä. Ainakin Ignitechillä on maahantuoja/diileri:
http://www.hakalaservice.fi/
Itse diggailen tuota Ignitechiä sen säädettävyyden ja monipuolisten ominaisuuksien osalta.
Aiheesta kirjoittamani blogiteksti: http://www.motomatti.fi/2011/12/digitaalisytytyksen-asentaminen.html
-
Hyllyllä makaa Motoplat-jakaja. Joutaa varaosiksi tarvitsevalle...
Kannattaa kyllä katsella tilalle fiksummat vehkeet.
- Mika
-
Pikkulohkoissa on ollut kahta eri motoplat-versiota, josta toisessa on ulkoinen kondensaattori. Tämä kondensaattori
on ainakin päällepäin erilainen kuin katkojissa käytetty metallikuorinen malli. Kondensaattorin voi varmasti korvata
jollain toisella, mutta siitä pitää tietää kapasitanssi ja jännitekesto. Mitä tekstejä alkuperäisessä on?
- seppo
-
Tässä mun pyörässa(tai siis vaimon)konkan kiinityskumi oli hapertunut ja konkka kulunut tärinästä toiselta puolelta melkein puhki.
Ehjällä puolella on numero 083.Gutsibitsin kuvassa näkyy että toisella puolella on teksti ART.
Tarkoittaa ehkä artikkelinumeroa.Muita merkintöjä ei löydy paitsi liittimien + ja -.
Jukka
-
Ehken tyhmä neuvo, mutta lähin "oikea" autosähköpaja tms.? Itse joskus Stoneen sain näppärästi helpotusta sellaisesta verstaasta. Eikä siellä mestarilla edes kulmakarvat nousseet, kun asiani esitin.
Monesti noilla on ns. miljoonalaatikko...
-
Aiheuttaako oireita vai onko vaan epäilyttävän näköinen? Jos ei aiheuta oireita, niin fiksaisin kiinnityskumin jotenkin esim liimapistoolilla. Boschilla voisi olla vastaava varaosa saatavilla.