Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TimoEv - Joulukuu 31, 2013, 15:00:56 ip
-
Moi!
Postipoika reippaasti rapsautti luukusta Il Falconen. Vaan olipas yllätys! :o
Muodonmuutos olikin tapahtunut ja pelkästään hyvään suuntaan. Suuri kehuminen ja raikuvat aplodit toimitukselle! :D
Ja kun vielä sisältökin - siis se, miksi lehteä luetaan - on edelleenkin paikallaan, niin mikäs tässä on köllöttäessa sohvalla paukkuja odotellessa.
Eipä muuta kuin etiäppäin sano mummo lumessa!
Ja hyvää silmävammatonta paukuttelua kaikille. Itselläni tuo paukuttelu on jo takana, kun sitä sotatyönjohdossa aikanaan tuli tarpeeksi... 300kg jäämiinoja ja 30 ikkuna...talvipakkasella... :P
-
Tosi upea lehti löytyi tänään laatikosta. Uusi ulkoasu on Guzzimaisen komea..
Sisältökin on kohdallaan.
HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE !!
- Mika
-
Sama täällä. Postimies Pate oli toimittanut minunkin lootaani Il Falconen ja kyllä on niin komia lehti, että kehtaa lyödä pöytään missä tahansa. :o
Todella iso käsi ja Kiitos tekijöille!
Hyvät jutut ja kuvat on vasta puolet lopputuotteesta. Juttujen ja kuvien esillepano sitten se toinen puoli millä saadaan lukija kiinnostumaan sisällöstä. Se on vähän kuin se viehepakin ykkösuistin johon kala tarraa joka reissulla.
Tässä menee nyt loppuvuosi ihastellessa lehden ulkoasua. Juttujen lukeminen on sitten tulevan viikonlopun herkkua.
ONNEKASTA UUTTA VUOTTA 2014 MEILLE KAIKILLE !
-Jussi
-
Uusi vuosi alkoi hienosti - IL FALCONE -lehden lukemisesta.
Todella hieno mp-lehti.
Heti ensimmäisellä sivulla Gruppo juhlavuosimoottoripyörän. Mistä tää kuva on otettu - Gruppojäsenen juhlamp. :-\
Vai onko "tietokone"-kuva - hienosti tehty :)
-
Onhan se eri juttu lukea paperista lehteä kuin sähköista näytöltä vaikka painotyö ja postitus maksaakin paljon. Tabletilta lukemista en ole päässyt kokeilemaan. Pitäiskö siihen suuntaan kehittää kuitenkin? Esimerkiksi toinen Il Falconesta ilmestyisi PDF-muodossa vain verkkolehtenä muuten samalla lailla taitettuna.
-
Uusi vuosi alkoi hienosti - IL FALCONE -lehden lukemisesta.
Todella hieno mp-lehti.
Heti ensimmäisellä sivulla Gruppo juhlavuosimoottoripyörän. Mistä tää kuva on otettu - Gruppojäsenen juhlamp. :-\
Vai onko "tietokone"-kuva - hienosti tehty :)
Tuo kuva taitaa olla Mandellosta 2011, hieman muokattuna.
-
Kiitos toimituskunnalle ja kaikille lehden tekoon osallistuneille. Hieno lehti.
Seppo
-
Lehden ulko- ja sisänäkö on maukas. Taitaa taittaja olla taitava. Tuonnäköistä lehteä lukisi pitempäänkin. Hieman ohukainen vielä. Varmasti lukijakunnassa on myös kirjoittajia joilta irtoaa matka-, tekniikka-, ajoneuvo-, henkilö-, muistelo- ja muita lukemattomia aiheita. Pelkästään tilastotietojen mukaan jäsenmäärästä löytyy noin 60 henkilöä joilla on kirjoittamiseen halu ja uskoakseni lopuilla porukasta myös koulussa hankittu kyky kirjoittaa.
Timo V:n ansiokkaaseen ja sähkön myyttisyyttä avaavaan sähkömittausjuttuun lisäisin ihan pyytämättä, turvallisuussyistä, että akkujännitteen ja latausjännitteen lisäksi nykypyörissä on myös viiden voltin sähköjärjestelmä. Se ilmenee kaikissa digitaalisella moottorinohjauksella varustetuissa pyörissä. Jännitteen tuottaa moottorinohjauksen keskusyksikkö ECU tai ECM ja kyseistä viiden voltin jännitettä "käyttää" eri toimintoja mittaavat moottorinohjauksen anturit. Kyse on ns. vertailujännitteestä. Lisäksi tässä järjestelmässä kulkee myös alempaa, jännitteeltään muuttuvaa, signaalijännitettä. Lisäksi antureista saatava signaalijännite on usein pulssimaista eli vaihtelevaa.
Tämä siksi että mitattaessa ja saataessa 5 voltin, tai sitä lähellä oleva lukema, jostain komponentista ei kyseessä ole välttämättä vikatilanne vaan normaalia toimintaa osoittava jännitelukema. On ollut, valitettavasti, tilanteita jolloin "alhaista" viiden voltin jännitettä on "korjattu" johtamalla sen sijaan akkujännite. Välittömänä ilmiönä tapahtuu todennäköisesti moottorinohjauksen pimeneminen. Moottorionhjauksen jännitteiden mittaukseen voi käyttää yleismittaria paitsi pulssimittaukseen tarvitaan oskilloskooppi.
Edellisten lisäksi moottoripyörässä on myös korkeajännitejärjestelmä johon ottomoottorin sytytysjärjestelmä perustuu. Sen mittaukseen on omat laitteensa.
-
Mulla on ilmeisesti jäsenyys maksamatta, kun ei ole posti kulkenut.. Miten tuon jäsenmaksun saisi muistettua. Ei, en tee suoraveloitusta.
-
Tämän viimeksi ilmestyneen hyvinkin tasokkaan Il Falcone -lehden kolmipyöräisiä trike-ajoneuvoja käsittelevässä kirjoituksessani on merkittävä asiavirhe madaltamassa lehden tietopitoisuutta. Sivuilla 20 ja 22 mainitsen päivämäärän: "kesäkuun loppu 2002". Se on väärin. Artikkeli muuttuu todeksi muuttamalla ajankohdan seuraavaksi lauseessa sivulla 22: "Skaala on siis laaja: mallit 70-lopulta kesäkuuhun 2004 asti".
Kiitos tarkkaavaiselle lukijalle joka halusi korjata asiankohdan oikeaksi huomauttamalla minua virheestäni.
mm
-
Kiitokset hienosta lehdestä!
Sisältö silkkaa asiaa ja hupia, ulkoasu kerrassaan hieno!
En kumminkaan malta olla täydentämättä Egonin mainiota juttua Puolan reissulta. Se kysymysmerkki siinä lauantain kiertoajelun kohdalla jo melkein sitä vaatii :-).
Kyllä meitä siellä kaksi oli mukana, reitti oli tosiaan pitkä, mutta paikat mielenkiintoisia. Ensimmäisenä Nowo Worowossa MB SL 190 mallin entisöintiin erikoistunut paja "Auto Stodola" - tekevät kehnostakin aihiosta uudenveroisen! Toinen paikka oli Grabinekin maatalousmuseo, se ei ihan niin säväyttänyt, ehkä sitä täällä kotopuolessa on nähnyt niitä sirppejä, kirnuja ja separaattoreita... mutta hieno osoitus paikallisten ihmisten halusta säilyttää pala omaa historiaansa.
Kolmas paikka olikin sitten kappale suurvaltahistoriaa, "Borne Sulinowo" - Neuvostoliiton 1945-1992 hallitsema tukikohta-alue - ei ihan pieni, 180 km2, ainakin yksi divisioona sotilaita, ydinkärkiohjukset jne. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Borne_Sulinowo).
Harmi, että kaikki ajelun opastukset oli tietysti puolaksi, sen vuoksi mm. viimeisessä kohteessä jäi osa näkemättä, kun emme ymmärtäneet, kenen perässä olisi pitänyt ajaa ja minne. Onneksi yksi järjestävän seuran mies tulkkasi esittelyistä osan englanniksi - ja Oorenin Zumon avulla osattii takasin leirintäalueelle!
t. Kari L
-
No olihan siellä sitten härmäläisetkin mukana!
Pikku tie leirintäalueelle oli sen verran hidaskulkuinen, että kun kiertoajelun järjestäjä sanoi osan reitistä menevän pienille teille niin aika moni meni mietteliääksi, siis pani arvelemaan, että edessä on monen tunnin trial kilometrin letkassa. Toinen juttu, että siellä näyttä olevan tapana välillä ryysiä, mikä tekee laivueajosta tarkkaa puuhaa.
-
Mulla on ilmeisesti jäsenyys maksamatta, kun ei ole posti kulkenut.. Miten tuon jäsenmaksun saisi muistettua. Ei, en tee suoraveloitusta.
Eiköhän paras tapa ole se, että maksaa heti kun lehti/jäsenkorttilähetyksen käteensä saa.
Lähetäpä mulle viestillä jäsennumerosi, niin tarkastan maksutilanteen: kkekblad at gmail.com (tai yv:llä)
Terveisin
Kaijus
the jäsenkirjuri
-
Mulla on ilmeisesti jäsenyys maksamatta, kun ei ole posti kulkenut.. Miten tuon jäsenmaksun saisi muistettua. Ei, en tee suoraveloitusta.
Eiköhän paras tapa ole se, että maksaa heti kun lehti/jäsenkorttilähetyksen käteensä saa.
Lähetäpä mulle viestillä jäsennumerosi, niin tarkastan maksutilanteen: kkekblad at gmail.com (tai yv:llä)
Terveisin
Kaijus
the jäsenkirjuri
Yyveetä nakattu.