Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: melissia - Joulukuu 10, 2013, 15:04:56 ip
-
Moron,
Maahantuontikuvio lienee nyt tämä.
http://www.tekniikkatalous.fi/Liikenne/moto+guzzin+maahantuoja+vaihtuu/a953038
Onnea ja menestystä matkaan!
S
-
Nyt on helppo mutta ei niin mieluisa tehdä kevätajelu maahantuojalle (lyhyt matka)
Kolme kilometriä tietä pitkin ja noin kilometri metsän halki jos kävellen menen. ;D
-
Ynnä-merkkisiä puolia saattaa olla:
- Lyhyt matka pk-seudulla varaosatiskille
- Isompi organisaatio => enemmän markkinointiponnisteluja
- Enemmän liikemiesmäistä toimintaa "askartelun" sijaan saattaa tuoda paljon uusia Guzzeja liikenteeseen.
- Laajempi jälleenmyyjäketju ( ? )
Vastaavasti Pois-merkkisiä:
- Hukkuu kaikkien muiden sekaan
- Muita kalliimpi "erikoismerkki" - kiinnostaako ihan oikeasti firmaa
- Gruppon suhde ei säily ainakaan samalla tasolla
- Kotoinen ja kaverillinen suhde muuttuu pelkäksi liikesuhteeksi
- Help-desk -palvelu poistuu...?
Jääköhän Piikkiö jälleenmyyjäksi? Ei välttämättä huono idea...
-
On siinä hyvänä puolena sekin että Seija on RM Heinolla töissä huoltopäällikkönä.
-
Siellähän on Vikströmmikin valmiina odottamassa
Guzzeja huoltoon.
-
Onnea ja menestystä. Ja pitkäjänteisyyttä!
-
Mulla on harmillisen pitkä 15 km matka moottoritietä varaosatiskille. Paitsi että jos homma on samanlaista kuin esim BMW:n osalta Heinolla: Tarvitsisin tonnisen GS:n kytkinvaijerin kun meni poikki. Selvä tilataan, tulee ensi viikolla... Jää tällöin sekä tilaamatta että ostamatta ja haen tarvikevaijerin Biltemasta.
-
Mitä nyt lähipiirin kokemuksia Heinosta olen kuullut, niin en pidä tuota uutista kovin hyvänä.
-
Hienoa! :)
Asia on siis ratkennut ja spekulaatiot ovat päättyneet.
Toivottavasti heillä vastataan guzzistien huutoon!
t. Kimmo
-
Yhden Bemun olen sinne myynyt, Ducatin ja erilaisia hilppeitä ostanut. Mielestäni liike, josta en varsinaisesti löydä minkäänlaisia puolia. Huollossa Espoossa ovat taas Aimo ja Guitsi, joten eiköhän homma toimine. Kyllä Guzzi valikoimiin sopii oikeinkin hyvin. Heillä ei nähdäkseni ole arsenaalissaan mitään Guzzeja vastaavia pyöriä, Bemulla ja Ducsullakin on poikkeavat mallinsa. Japseja ostavat eivät luultavasti näitä kolmea merkkiä pahemmin himoitse kuin korkeintaan salaa. Kunhan eivät ryssi hinnoittelussa, niin toivoa sopii parempaa.
-
Aika näyttää mitä tulee.
Pari kolme kertaa olen Tampereen Heinolla käynyt eikä pahaa sanottavaa jäänyt. Osatkin löytyi muistaakseni aina hyllystä tilaamatta. Se oli siis sitä aikaa kun mulla meni niin huonosti että omistin pemarin ;D
Tuskin varaosapuoli toimii Piikkiön malliin mutta toivottavasti nyt edes sinne päin.
-
Onnea ja menestystä ! R.M.Heinon kautta tavoittaa lisää (ex)bemaristeja nautinnollisemman pyöräilyn pariin ;D .
Valinta yllätti, sillä veikkasin aika varmaksi SGN Motorsia (http://www.sgnmotors.fi/), jolla on kaikki muut Piaggion merkkiedustukset.
Valinnasta päätellen Guzzin premium leima näyttää olevan Piaggiolle synergiaa (rahaa) merkittävämpi asia.
Jos näin, niin se lupaa mielestäni Guzzille hyvää tulevaisuutta. Toivotaan sitä :) .
-
Minusta asiallinen homma. Ikinä en ole Heinolla asioinut, joten en lähde spekuloimaan ko. Lafkan hyviä ja huonoja puolia Guzzin edustuksen suhteen. Hyvä on että Guzzin edustus menee kuitenkin suht tunnetulle puljulle, joten tuo markkinointi yms. puoli on potentiaalisesti kuitenkin hyvällä pohjalla. Ei muutako onnea ja mieluusti Heinolla asioin tulevaisuudessa Guzzin osalta :)
Aika pitkähän tuo prosessi on ollut jos kaksi vuotta on siirtoa jo suunniteltu Moto Italiasta.
-
Mielelläni minäkin Heinolla käyn. Varsinkin kun siellä on kavereita töissä ja itsekin ollut joskus "ruuhkanpurkajana". Jos jotain saa toivoa niin sitä että pitäisivät ainakin jonkinlaista varaosa-käteis-varastoa ainakin yleisimpien osien osalta ettei osien tilaamisen vuoksi asiakkaan pyörä seiso takapihalla tyhjän panttina. Alkuun voi tulla pientä hankaluutta joka on ymmärrettävää mutta odottaisin jo ensi kauden loppupuolella että homma on kitkatonta ja myyjillä asenne tällä kertaa kohdallaan.
-
Ihan vaan epäilen, että ottaa uudella toimijalla reilustikin aikaa, ennen kuin tietää mitä mitä ne pakolliset hyllykamat on. Siis uudella merkillä. En usko, että kovin hanakasti ottavat eksoottiselle merkille öljyn- tai ilmanputsaria kummempaa. Se on vaan nykyajan meininki.
-
Ei Hailacillakaan ollut erikoisvalikoimaa, mutta sitäkin tehokkaampi varaosien ja tarvikkeiden toimitussysteemi. Ei se lentokoneaikana ole konsti eikä mikään. Esim: tilasin viime torstaina harrastekamaa sekä Suomesta että Englannista. Maanantaina soitteli TNT:n kaveri ovikelloa ja kotimaan tavara oli perillä tiistaina. Itsenäisyyspäivä oli toki välissä. Suurin ongelma kotimaisilla toimijoilla taitaa olla se, etteivät tosissaan edes tilaa tavaraa, ennenkuin joku tietty nippu on kasassa.
-
Ducatin uuden maahantuojan kohdalla mainittiin heidän siirtyvän euroopppalaiseen hinnoitteluun varaosissa eli verottomat hinnat olisivat samat kuin esimerkiksi Saksassa. Tulisiko hintaeroa sitten vain se mitä paikallisissa alveissa olisi eroa. Tämän soisi laajenevan juuri vaikka Guzzin kohdalle niin uuden maahantuojan varaosavarasto kiertäisi nopiammin ja hyllyssä oleva tarjonta laajenisi.
Heinolla olen asioinut useasti SW Motechin -laukkujen tiimoilta ja palvelussa ei ole ollut moitteen sijaa ja hinnat ovat olleet sellaiset ettei ole tarvinut Saksaan kurkottaa.
-
Hyvä näin. Nyt on jännittävää saada tietoja , kuka jälleenmyy Moto-Guzzeja Länsi- . Itä- , ja PohjoisSuomessa ? kun 3 myyntipaikkaa on ilmoitettu EteläSuomeen.
Olisi kiva kuulla vastaus tähän kysymykseen moottoripyöränäyttelypäiville Helsingissä . Toivomme myös HYVIÄ, edullisia MOTO GUZZI -messutarjouksia Heinolta ja muilta jälleenmyyjiltä.(jos ilmestyy)
Olisi ainakin mielenkiintoista kysyä jos uuden Sport 1200-pyörän on mahd. ostaa ja toimitusaika/tuotehinta jos ei oo messutarjouksena.
-
Ei Hailacillakaan ollut erikoisvalikoimaa, mutta sitäkin tehokkaampi varaosien ja tarvikkeiden toimitussysteemi. Ei se lentokoneaikana ole konsti eikä mikään. Esim: tilasin viime torstaina harrastekamaa sekä Suomesta että Englannista. Maanantaina soitteli TNT:n kaveri ovikelloa ja kotimaan tavara oli perillä tiistaina. Itsenäisyyspäivä oli toki välissä. Suurin ongelma kotimaisilla toimijoilla taitaa olla se, etteivät tosissaan edes tilaa tavaraa, ennenkuin joku tietty nippu on kasassa.
Toimii huolto-osissa yms. kamoissa, jotka eivät ole mallikohtaisia. Jos on tarve saada johonkin vanhempaan laitteeseen jotain mallikohtaista, voi hetki mennä. Katsovat nimittäin tehtaalla Italiassa mikrofilmiltä, onko mikä osa, onko sitä varastossa tms. Ja italialaiset tuntien siihen voi kesällä mennä viikkoja tai muutama kuukausikin.. Moto-Italialla oli sitä purku- ja b-osaa mistä pystyi monessa tapauksessa soveltamaan, jos ei ollut niin sitten lähti kyselyä tehtaalle.
-
Eiköhän G.Wickström ole jo konsultoinut Guzzien huoltoa Heinolla jo useamman vuoden ajan, joten tietoa tarvittavista varaosista, tyyppivioista yms. on riittämiin. Itseasiassa uskon, että tämä seikka on ollut ratkaisevassa asemassa edustajaa valittaessa. Muuten olisi mennyt Aprilialeiriin.
-
Hinnasto julkaistu: http://www.motoguzzi.fi/hinnasto/MotoGuzzi2014_0114.pdf
-
Laitetaan nyt suoraan tähänkin vielä, niin ei tarvi kaikkien erikseen availla liitettä; :-)
Moto Guzzi -hinnasto
voimassa 1.1.2014 alkaen
Moto Guzzi Custom Hinta Autovero Kokonaishinta
Nevada 9 925,16 2 574,84 12 500
Nevada Aguila Nera 9 925,16 2 574,84 12 500
Bellagio Aguila Nera 12 475,78 3 724,22 16 200
Bellagio Luxury 12 667,36 3 782,64 16 450
California 1400 Custom ABS 17 303,39 5 196,61 22 500
California 1400 Touring ABS LE 17 609,79 5 290,21 22 900
+ California Touring-varustepaketti* 3 000,00 3 000
California 1400 Touring ABS LE varusteltuna 20 609,79 5 290,21 25 900
Moto Guzzi Naked
V7 Stone 9 214,70 2 385,30 11 600
V7 Special 9 925,16 2 574,84 12 500
V7 Racer 10 773,95 2 801,05 13 575
Griso 8V S.E. 13 701,71 4 098,29 17 800
1200 Sport 8V ABS 14 008,43 4 191,57 18 200
1200 Sport 8V ABS Rosso Corsa 14 161,63 4 238,37 18 400
Moto Guzzi Touring
Norge 1200 8V ABS 16 345,48 4 904,52 21 250
Moto Guzzi Enduro
Stelvio 1200 ABS 15 081,16 4 518,84 19 600
Stelvio 1200 NTX ABS 16 383,86 4 916,14 21 300
En ota vastuuta painovirheistä, mitä taulukkoa kasatessa saattoi tulla.
-
Kiitos hinnastosta. Hinta nousi 2250 eur. Kiitos ja hei Heino
Voi olla että hinta ennen oli ilman ABS , mutta sentään...