Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Joulukuu 04, 2013, 21:17:52 ip
-
Hiliasta ::)
ja
Hiliasta
Kun tässä alkaa talven selkä kohta taittumaan , niin alkaa olla aika (pohjalaisena ) miettimään ensi kesän reissuja ( jos terveys ja vaimo antaa periksi ).
Tässä Unkarin ainoa sivu https://www.facebook.com/guzzi.monstershungary , jossa on jopa Guzzeja ( NTX oli hieman kumman näköinen ).
Vaikka virallista kerhotoimintaa heillä ei ole, niin guzzisteja kyllä on. Uhkailivat jopa järjestää jotain tapaamista alkukesästä... saa nähdä.
Norja ja onko jotain muita tapaamisia tiedoissa ????
MR
-
Norjareissuun sopiva ehkä tämmönen träffi heinäkuussa. Vai onko se niin kuin private- juhla - saa nähdä myöhemmin;
http://www.guzziclubforum.nu/Forum/viewtopic.php?f=8&t=4621
-
Belgiasta
22/24 august - Int. Treffen Lommel
MR
-
Kirchberg Am Wechselissä 20.Juhlaralli 27.-28.06.
Morterone heinäkuun puolen välin kieppeissä, ehkä?
Losensteinissa 12.-14.9 ainakin, jos ei jopa Mandellossa pikku GMG samoihin aikoihin?
Onhan noita, mistä haaveilla talvi-iltoina..
Jouko
-
International Meeting Hungary
6. kesäkuuta 2014 kello 12:00 alkaen
paikka: Tópart Camping
missä lieneekin
MR
-
Tópart Camping on Györin kirkonkylässä.
Lyhin reitti Tampereelta: http://www.eurocampings.net/xserver/index.php?campingID=121126
Eikä tule yhteensuuntaan kuin noin 2000 km.
-
Nythän se olis etelään lähettävä, loppuviikosta kylmenee. Jos siis pyörällä meinaa.
-
Viimeksi kun olin Altassa niin oli 28 astetta lämmintä klo 22 illalla.
Saman yön aikana ajellessa koilliseen päin Porsanginvuonon puolelle lämpötila putosi lähes nollaan. Sumuista ja tuulista oli siellä toisella puolen.
-
Täällä voi ihmetellä, muistella, huokailla ja unelmoida Moto Guzzista:
https://plus.google.com/s/Moto%20Guzzi/photos
-
Ja huokailla kun Tsekissä MG1400 maksaa 13200 €
Ps. taitaa Unkarin kanssa Norja pitää samalla viikonlopulla tapaamisen...
MR
-
Niin ja Viron puolella tax free nettimotossa joku aika sitten 12990€. Kuinkahan paljon toi maksaisi tänne tuotuna? Osaisiko joku laskea!
T: Mikko
-
Jos uusi, niin sanotaan nyt vaikka hihasta 5 tonnia veroa ja vähä hakukustannuksia. En ota vastuuta laskelmasta.
Tämä veikkaus perustuu siihen, että Suomessa uudessa 1400 Californiassa on veron karvan yli 5 tuhatta euroa. Tosin jos tuo tuontipyörä on uusi (Alle 6kk vanha TAI alle 6000 kilometriä ajettu) niin siitä pitää maksaa myös uuden ajoneuvon arvonlisävero. Tulli kertonee lisää tarvittaessa.
-
Se olisi vain ennen maasta poistumista ajettava reilu euroopanreissu ;D Vähän pidemmän loman vaan vaatii, että saa 6000 ajettua..
-
Siis ihan uusi ajamaton touring malli jonka ovh. täällä 25900€
T: Mikko
-
Meillähän 1400 Custom maksaa alvi 0% 13954,03 ja Tourinki herkkuineen 16620,80 €. Noita kun vertaa ulkomaiden alvittomiin, päästään näkemään sekä maahantuojan että verottajan ahneus.
Tällä kertaa en kuitenkaan väittäisi maahantuojan olevan se suurin rokottaja. Pikkusen on Heinolla löylyä eteläisempiin maihin, muttei nyt kuitenkaan kohtuuttomasti. Itsehän edustajat valitsemme eduskuntaan, mutta oooonneksi oli Ollilan työryhmä ( sarkasmia ) ::)
-
Tuosta Calistimen hinnasta sen verran, ettei ole ihan reilua verrata keskenään ohjehintaa ja maailmalta löytyvän yksittäiskappaleen tarjoushintaa. Jos verottajan osuus unohdetaan (sille kun ei maahantuoja mitään voi), California on itse asiassa hinnoiteltu Suomessa ohjehinnaltaan hyvinkin kilpailukykyisesti vaikkapa Saksaan verrattuna. Sama tuntuisi pätevän muihinkin isolohkoihin.
Pikkulohkojen hinnoittelu sen sijaan on aika veretseisauttava: autoverottoman hinnan (toimituskuluineen) ero Saksan vastaavaan on liki kaksi tuhatta! Vaan eihän se ole tyhmä joka pyytää, vai miten se nyt oli...
-
Nii just. Vertailussa pitää ottaa huomioon rahtikulut, autovero ja alv. Kahden ensimmäisen päälle rätkäistään meillä alv ja alvin jälkeen vielä toimituskulut (sisältää alv:n). Saksalaisilla ei ole kuin rahtikulut ja alvi myyntivoiton lisäksi. En tiedä onko erillisiä toimituskuluja.
-
Nebenkosten - sivu-, eli toimituskulut. Kyllä ne joka paikassa ovat käytössä. Suomessa yleensä 600 € tai alle, koska tuo €-määrä on alvin raja ja eiköhän muissakin EU-maissa ole joku alviton raja olemassa.
-
Nii just. Vertailussa pitää ottaa huomioon rahtikulut, autovero ja alv. Kahden ensimmäisen päälle rätkäistään meillä alv ja alvin jälkeen vielä toimituskulut (sisältää alv:n). Saksalaisilla ei ole kuin rahtikulut ja alvi myyntivoiton lisäksi. En tiedä onko erillisiä toimituskuluja.
Autoverosta ei mene alvia, enää.
-
Talven taittumisesta; tänäänhän sen pitäisi taittua> talveksi siis. Pitäisi mennä pakkaselle määräämättömäksi ajaksi ja vähän luntakin tuprutella. Kuitenkin vielä paiskaa viikkojen kovat pakkaset sataa lunta vyötäisille asti..
-
Eilen varoittelivat eteläsuomen erittäin huonosta ajokelistä. Ei se nyt oikein siltä näytä, Järvenpäässä ainakin on yli 2 astetta lämmintä ja vettä tiputtelee hiljaksiin, eli samanlainen ilma kuin on ollut jo monta viikkoa.
Kolmisen kuukautta vielä ja sitten...
-
Ei mene autoverosta enää alvia, tilalle tuli elvi ja kuten tuossa jo aiemmin mainitsin, alle 600 €: toimarit ovat verottomia.
-
Ei mene "elviäkään" enää.
Autoveron arvonlisäverotus lopetettiin lakimuutoksella 1.4.2009 lähtien
Lähde: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/lisatietoa/autoverolain_muutos9620.jsp
Autoveroa tosin sopivasti korotettiin samalla "elvin" verran... (ko. ajankohtana 22%)
-
Eilen varoittelivat eteläsuomen erittäin huonosta ajokelistä. Ei se nyt oikein siltä näytä, Järvenpäässä ainakin on yli 2 astetta lämmintä ja vettä tiputtelee hiljaksiin, eli samanlainen ilma kuin on ollut jo monta viikkoa.
Kolmisen kuukautta vielä ja sitten...
Täällä meni jo pakkaselle, siis keskellä Suomea.
-
Juupa juu, vanhuus ei tule yksin. Ei mene elviäkään, mutta veroa yhtä paljon ja eikös se ollut joskus viime kesänä, kun KO:n päätöksellä Tullin piti maksaa melkoisen vanhoja elvejä tai alveja tuojille takaisin, muttei kai vieläkään ole maksanut. Muuten kyllä ollaan EU:ssa partiopoikia ensimmäisten joukossa oli asia mikä tahansa, mutta moottoriajoneuvojen verotusta pyöritellään.
-
Jos toimari=toimituskulu, niin alvi siitä menee.
-
No enpähän tuosta sen enempää halua vääntää, vaikka luppoaikaa onkin. Toimituskulu tuon suuruisena saattaa hyvinkin olla joku autoveron veroton osa tai muu sellainen. Verojuristit ovat asia erikseen, mutta ihan käytännön esimerkki ja sellainen ainakin mulle merkitsee eniten: ostinpa firmalle pakettiauton. Auton hinta alennukset mukaan lukien sisälsi alvia € x, autovero ja toimituskulut eivät olleet oikeutettuja vähennykseen. Jos niissä toimareissa todellakin olisi alvi mukana, on valtio mulle velkaa 116,13 € ::)
-
Kattelin esim sumekon sivuilta, niin hinnastosivun alareunassa luki: "kaikki sivun hinnat sisältävät alv:n". Siellä oli myös paikkakuntakohtaiset toimituskulut mks 600€. Tää nyt on ihan itsestään selvä juttu. Firma-asiakkaille ilmoitetaa hinnat ilman alvia ja kuluttajilla alvin kanssa Ei tarvii vääntää. Toimituskulu on ihan kauppiaan kannalta vapaaehtoinen erä, jonka voi tinkiä pois tai ilmoittaa vaikka että näkyvä hinta sisältää toimituskulun.
-
Nyt aletaan oleen sydäntalvessa. Wanha kansa piti Heikin päivää talven selän taittajana:
http://yle.fi/uutiset/talven_selka_taittuu/5308410
Valoa on sentään jo selvästi enemmän, vielä kun edes päivät lämpenisi.
-
Virossa talvenharjapäivä on 14. tammikuuta. :)
-
Sehän on sitten alamäki kohti kevättä jo alkanut! ;D
-
Jep! 70 päivää vielä - siis enää!