Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Joulukuu 01, 2013, 19:47:09 ip
-
tauko harrastukseen kun ei ole kellään kerrottavaa?
-
Njääh. On nimenomaan harrastamista, niin ei jouda pakisemaan palstoille.
Itse toiminut mopovälittäjänä ja konsulttina.
-
Hissuksiin olen keräilly hankittavien hilippeitten hintoja ja saatavuutta nettisivuilta. Josko vuojenvaihteen jäläkhin alakasin tilailemaan.
-
Eipä ole vielä kaikkea materiaalia edes kuivaharjoitteluun ja mopokin tulee lumien sulettua. Toisaalta huolletussa Vintagessa tuskin muuta hommaa olisikaan, kuin pölyjen pyyhkiminen. Tämä olisi tietysti pitänyt jättää sanomatta ::), tai......
-
On sitä jotain koitettu väsätä.(http://) siis touring pleksi ja ne lehmän sarvet ovat lisävalojen kiinnikkeet.
-
Tänäänkin harrastettiin oikein porukalla; Brandtin mp-museossa käytiin ja Old Spriten -pyörä- ja kapinekaupassa, Bembölessä lounaalla ja lopuksi RM Heinolla kaffeella. Tuli taas annos "olisipa paljon ylimääräistä rahaa" -surkuttelua... Kovasti kehui Baader-Meihof Werken edustaja, että keväällä viedään pyörät käsistä, kun heilläkin on jo ennakkotilauksia vaikka kuinka.
Samalla vähän automatkalla kritisoitiin - turhaan tietenkin - sitä Mandellon tapaa toimia; Kun ennakkotilauksia pitäis nyt haalia, vaan kun ei kukaan tiedä mistä niitä sitten lopulta tilataan tai saadaan...
Meitä oli 4 urheaa Californiamiestä... Tulispa jo kesä...huoh!
-
Täällä yritetään keksiä keinoja torjua harrastetauon venymistä liian pitkäksi. Vintage on realisoitu ja ensi kesään on tarkoitus mennä 1400 touringilla. Erehdyin luulemaan tarvittavan rahakasan haalimisen olevan haastavinta koko pyöränhankintaprosessissa enkä olisi uskonut, että suurin haaste olisikin päästä rahoista eroon...
Olen kovin epäileväinen sen suhteen, että Suomeen saataisiin pystyyn toimiva jälleenmyyntiorganisaatio jo tulevan kevään tarpeisiin. Olin yhteydessä SGN:ään lokakuussa, jolloin annettiin ymmärtää, että asiaa koskeva "ulostulo" olis odotettavissa pian?? Hiljaista on pidellyt ja MP-messuihin on enää puolitoistakuukautta!
Saksassa olisi tarjolla runsaasti vähän käytettyjä ja uusia mustia touringeja, mutta haluaa valkoisen. Oliskohan toinen Suomen "Eldoradoista" myytävänä? ;)
Koska olen liikkeellä ns. tositarkoituksella, niin ostin juuri varmuudeksi huhtikuun lopulle halpismenolennot Milanoon. Agostinilla tehdään mielellään pyöräkauppoja ja olisihan Mandellossa muutoinkin mukava vierailla.
Sanonta "pyörätön mies on huoleton mies" ei muuten pidä sitten ollenkaan paikkaansa. :-\
Mikko
Päivitystä: Tulipas kirjoitettua painavaa ja tehokasta tekstiä, kun maahantuonti- ja jälleenmyyntikuviot julkistetiin vain pari tuntia "purnaukseni" jälkeen ;D Maltillisella hinnoittelulla /vaikuttavalla myynnin aloituskampanjalla jätän euroni mielellään Suomeen ja Mandellon matkaliput takaavat vielä vaihtoehtoisen toimintatavankin. Ja aurinko paistaa taas...
-
Onnea Eldoradon metästykseen!
-
Ei näytä tauolta, kyllä jokunen aktiiviharrastaja jossain sentään GuzziDiagia käyttää :).
-
Jee!! Ei tarvi tehdä koneremonttia yhteen asiakaspyörään; kone liian huonossa kunnossa. Kansi niin hajalla, ettei kannata.
-
Ei näytä tauolta, kyllä jokunen aktiiviharrastaja jossain sentään GuzziDiagia käyttää :).
Tuohan näyttää aivan konttori työskentelyltä.
-
Tallissa piipahtaessa on ylläpitolaturin ledi näyttänyt vihreää.
Uusi takarengas odottaa keväistä allelaittoa.
Mietin, josko tilais eBaystä 42,-:lla eurolla (http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-white-wall-inserts-for-18-pair-16-pair-tyres-Atlas-portawalls-/221208043686?pt=AU_Motorcycle_Parts_Accessories&hash=item338106e0a6&vxp=mtr) valkosivu "liperit".
Autossa olen kokeillut ja antaisi kivaa retro-lookia -05 Nevadaankin.
-
Ei ihan harrastustaukoa sentään. Ainakin ajopuvut on pestävä. Kun niissä on jonkinlainen kalvo, on kai oltava hiukan hellä pesumenetelmä. Pikemminkin liotus kuin rumpsutus. Vahvikepalikat on syytä merkitä, mikä paikka ja kuinka päin, muuten on melkonen älykkyystesti edessä.
Nyt kun on maahantuojakin olemassa, pitäisi kai tilata osia. Onko Nevada Anniversarion pikkulohkolla sama öljynpaineen anturi kuin muillakin 744 pikkulohkoilla? Aina ajoon lähtiessä Anni polttaa öljynpaineen merkkivaloa, etenkin kuumana, kunnes hiukan antaa kierroksia. Tilaisinko anturin vai huollon? Noista antureista on paljon kirjoiteltu. Onko uhkarohkeata vaihtaa ensin anturi uuteen ja jos vika jatkuu niin sitten viedä lavetilla pajalle?
Selkää (kuskin) pitäisi myös saada suoremmaksi. Se kävisi päinsä vaihtamalla sarvet hiukan kippurammaksi, jotta kahvat tulisivat n. 3-5 cm lähemmäksi. Leveyden ja korkeuden ei tarvitse muuttua, tai korkeuden ehkä sentillä. Onko se vaihto jotenkin vaikeaa? Onko vaarana, että Annin mainiot ajo-ominaisuudet tyystin muuttuvat? Miten noita sarvien putkia mitataan ja mittoja ilmoitetaan, leveys x "syvyys" x paksuus x ainevahvuus, vai miten? Onko ne niin merkkikohtaisia paksuuksiltaan ym., että ei mistä tahansa varusteesta voi rakentaa? Onko se kahvojen kiinnitys jotenkin merkkikohtaisesti erityinen? Onko niissä ainevahvuuksissa suuria eroja? Onko mahdollista vaan katsella mitan kanssa kaupan hyllystä lähinnä sopivin ja tehdä siitä? (Vika ei ole Annin, vaan kuskin. Käsivarret ovat hiukan standardi lajitoveria lyhyemmät. Paitojenkin hihoja täytyy aina lyhentää. Älkääkä ehdottako telamiinoja.)
-
Todennäköisesti anturi on kaikissa sama. On vaan oltava se oikea Guzziin tarkoitettu malli, sen pää kun pitää nokka-akselin paikoillaan.
Tanko, ainakin crossitanko, mitataan: leveys, korkeus ja sweep, eli miten paljon tulee taaksepäin. 22 millisissä (alumiinisissa lähinnä) on kahta seinämävahvuutta 2,5 ja 5mm. Teräksiset on reilua parimillistä. Riittää kyllä.Jos tanko on hyvä, löytyy ainakin crossipuolelta tangon siirtoon eteen-taakse-suunnassa palikat. Siirtyy tangon paksuuden verran eteen tai taakse, riippuu miten päin palikat laittaa.
-
Taannoin yritin löytää raisereita stongan siirtamiseksi vähän taaksepäin. Vaan eipä niitä olekaan tuolle 32mm kokoiselle. Enkä nyt sitten viitsi koko putkea vaihtamaan, joten olkoon...
>> Älkääkä ehdottako telamiinoja.<<
Etkös Sinä kantanutkaan niitä Laukkaradalla / A-kukkulalla? Siis siellä Etelä-Saimaan Epänormaalilyseossa... ;) :P
-
Uusissa V-seiskoissa on erilainen anturi mutta samassa paikassa.
Vanhemman tyypin pikkulohkon ö-paineanturi tekee kahta asiaa: pitää nokka-akselia paikoillaan ja hoitaa öljynpainevaloa.
Uusissa malleissa on erikseen se osa joka pitää nokka-akselia paikoillaan ja erillinen paineanturi.
Nopea tapa rikkoa moottori on pyörittää sitä kun anturi on pois paikoiltaan. Silloin pääsee se nokka-akselin pidätin pyörähtämään ja oikea kohta sille on aika hankala löytää siitä anturin reiästä kurkkimalla.
-
Nopea tapa rikkoa moottori on pyörittää sitä kun anturi on pois paikoiltaan. Silloin pääsee se nokka-akselin pidätin pyörähtämään ja oikea kohta sille on aika hankala löytää siitä anturin reiästä kurkkimalla.
Kiitti vinkistä. Eipä sitten mennäkään tunaroimaan tuota kohtaa.
Lieneekö se nokan-pidättimen-pidätin tuo kuvassa näkyvä holkki osa 9, joka luettelossa on nimellä union?
Ihan uteliaisuuttani, mitä se pitelee tuossa kuvan nokka-akseli konstruktiossa? Kuvat kylläkin ovat 2009 mallista ja kyseessä on Anniversario 2011.
Samoin uteliaisuuttani kysyisin, mistä voi mitata öljynpaineen? Siis mihin veivataan mittari kiinni? Jos se laitetaan tuohon anturin paikalle on suuri mahdollisuus tehdä katastrofi...
>> Älkääkä ehdottako telamiinoja.<<
Etkös Sinä kantanutkaan niitä Laukkaradalla / A-kukkulalla? Siis siellä Etelä-Saimaan Epänormaalilyseossa...
En kumma kyllä joutunut, mikä lie esimiesten erehdys. ;D
Vaan eipä niitä olekaan tuolle 32mm kokoiselle
On kai käytävä tallilla mittaamassa se putken paksuus ym. mitat. Se on monimutkainen operaatio, kun on vartioitu tuo talli, pitää sopia käynnistä.
-
Pitelee tuota osaparia 23. Ne ratsastavat nokan urassa. Osassa 23 on reikä, johon pidintappi menee, ei saa pyörittää pois kohdaltaan, kun vaihtaa anturia/pidikettä.
-
Entivanhaan oli ylemmän kuvan osat 8 ja 9 integroitu siihen samaan anturiin. Uusissa jaettu kahteen eri osaan.
En ole varma mutta saattaa olla hyvinkin mahdollista korvat vanha anturityyppi tuolla uudemmalla rakenteella.
Itse tein aikoinaan siten että vanhasta anturista sahasin sen lukitustapin irti niin että pätkä kierrettä jäi mukaan. Siihen rautasahalla ruuvaria varten ura ja pyöritin sen kanavan pohjaan. Päälle pätkä kierrejousta joka estää auki kiertymisen ja sitten tavallisen autotarvikeliikkeen anturin reiän tukkeeksi. Eli tuo uusi viritys on parannettu versio minun kahdeksänkymmentäluvulla tekmästäni muunnoksesta. Missähän sekin punavalkoinen NTX750 kulkee...
-
Nuo anturit ovat niin edullisia, että tuollaisten köynnöstysten tekoon ei syytä ole. Ehkä sitten jos on hätätilanne keskellä hevon kuusta, ja käsiin osuu vain auton anturi.
-
Lähinnä siksi vaihdoin auton anturiin kun NTX särki noita alkuperäisiä sen verran usein että meni hermo. Sekin tietysti vaikutti että asuin silloin Rautavaaralla ja olin autokorjaamolla töissä.
-
2012 asentamani ÖP-kytkin on pelannut niin täydellisesti, että olin
jo unohtanut koko osan olemassaolon. Se on näitä uudempia malleja,
joissa paineentasausreikä on sähköliittimen keskellä.
Niin se vaan näissäkin kehitys menee eteenpäin. Osan saa tehtyä
luotettavaksi kun vain tahtoa riittää.
-
Muutakin eroa on uudemmissa painekytkimissä ja antureissa: niihin on myös lisätty valkoista liimaa muoviosan ja metallirungon liittymäkohtaan. Myös vapaavalon anturiin.
-
Mun -91 Calissa on sama öljynpainekytkin ollu mulla vuodesta 2006 jolloin pyörän ostin ja Luoja taivaassa yksin tietää kuinka kauan sitä ennen Libanonissa. Toimii.
-
Itsekään en tiedä kuinka alkuperäinen anturi pikkulohkossa on. Voi olla vanhakin, mopo kun on -86.
-
Mulla tuo ÖP-kytkin simahti pyörän ollessa seisonnassa ?!
-
Mulla tuo ÖP-kytkin simahti pyörän ollessa seisonnassa ?!
Noin on Urpollekin käynyt. Varmaan kesän aikana kytkimeen päässyt
kosteus tekee tuhojaan ajan kanssa talven aikana.
Vesi pääsee sisään, mutta ei ulos (sama kuin vedenpitävissä saappaissa).