Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: tramp - Syyskuu 09, 2013, 19:31:17 ip
-
Tuossa lueskelin uutuuksista ( Bike) jossa Guzzista on tulossa nestejäähdytteinen 1300m³ moottori. Oliskohan samantyyppinen osa-nestejäähdytteinen kuin uudessa BMW GS:ssä. Se mihin malliin sitä käytetään on vasta kiilto jonkun suunnitejan silmissä ::) Lisää rompetta koneeseen ja vikakohteita ( vesipumppu jne...). Näin se kehitys kehittyy vai miten sitä sanotaan.
-
Tästä aiheesta on puitu Cali 1400 ketjussa.
-
Mjoo...uusimmassa Bikessä oli kans mainintaa tulevasta vesijäähymoottorista. No, eihän siinä mitään vikaa, tai niin pahaakaan. Mutta, kun nuita vesijäähymoottoreita on niin paljon. Ja ilmajäähykoneita loppujen lopuksi aika vähän. Ois tämä ilmajäähdytteisissä pysyminen tulevaisuudessakin hyvä tapa erottautua. Eipä tule mieleen että missä muussa kuin Harrikassa, Victoryssa ja Moto Guzzissa olisi ilmajäähy V2:sia pääsääntöisesti. Toisaalta eihän ne ole toisiaan pois sulkevia, tuskin Guzzi ilmajäähyistä tulevaisuudessa luopuu, toivottavasti ei. Ja jos niitä hevosvoimia Guzzeihinki enemmän halutaan niin pakko kai sen moottorin on vesijäähy sitte olla, lienee tuo 110hv jonkin sortin hevosvoimaraja noille ilmajäähyille. Vai onko esim. 135 heppasia ilmajäähykoneita?
Moto Guzzin osalta eletään muutenkin mielenkiintoisia aikoja Suomen osalta...
-
Harrikaltakin on karannut kuvia vesijäähyisestä pyörästä (ei siis v-rodista).