Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Le Mans 91 - Elokuu 31, 2013, 12:41:59 ip
-
Eli tällaita tietoa kaipaisin, että olisiko hyvä laitta tuohon Le Mansiin vuosimallia -91
sitä lyijyn korvaavaa lisäainetta tankkiin.
Entinen omistaja oli laittanut silloin tällöin tuota ainetta, mutta eikös nämä uudemmat
pärjää ilman tuota lisäaineistusta vai onko riski, että venttiilit ottavat nokkiinsa ilman tuota ainetta?
-
98 E5 käy mainiosti ilman lisäaineita.
-
Moto Guzzi suositteli lisäainetta.
Siksi olen laittanut tankiin.
Mitä on ero , ja koska se on tehty "vanhoissa" ja "vähän uudempi" 90-luvun alkuvuosista?
Oli suositus ainoastaan moottoriturvallisuuden -ajattelu.(kaiken varmuuden vuoksi)
Varmasti kone käy hienosti ilmankin lisäainetta - ainakin vähän aikaa...........
-
Eli lisäainetta tankkiin siis
-
-86 T5:ssa käytän 98E5 ja Shellin Millenium lyijyn korvaavaa lisäainetta.
-
LM V:ssa on jo karkaistut venttiilivarret. Jos epäilyttää, niin pienkonebensaa vaan ja ainoastaan tankkiin. Ja oli muuten jo LM IV:ssakin.
-
Kyllähän ne venttiilivarret taitaa olla kaikissa karkaistut,seetirenkaat ne taitaa ongelmana olla,siis jos ei kestä lyijytöntä.
-
Eiköhän kaikissa kanttipyttyisissä voi käyttää llyijytöntä. Tästä on keskusteltu palstalla aiemminkin.
-
Jahas tämähän menikin sitten arvailujen puolelle ::)
No huomenna soittelen tuonne Piikkiöön Guzzihuoltoon
niin eiköhän siellä pitäisi olla varmaa tietoa ja jos ei
selvaä sittenkään niin laittelen sen lisäaineen varuilta :-X
-
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3749.0 (http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3749.0)
Tuossa esim.
-
Aussien sivuilta löytyy tommonen taulukko. Mä en ainakaan oo -91 Californiaan mitään lutrannu pensan sekaan eikä oo ongelmia ollu venttiiliosastolla ja on tolla lipanonilaisella ny monta vuotta ja paljo kilometrejä ajettu. Viimeks juur purin venttiilikoneiston kun hain sitä metalliporon alkulähdettä keväällä ja olivat priimakunnossa niin venttiilit kun seetikkin.