Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Ekku - Kesäkuu 28, 2006, 12:46:26 ip
-
Tuossa alempana kyselin P3-nokka-akselin ajoituksia ja nyt sitten kasatessa olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että kun nokan ajoitukset laittaa kohdalleen, niin konetta käsin pyöritettäessä pakoventtiili ottaa mäntään kiinni.
Täytynee siis työstää mäntiä, jotta saa tarpeelisen määrän välystä.
Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten tuo työstäminen olisi parasta toteuttaa ja onkohan tuossa Gilardonin 88mm porauksella olevassa männässä ylipäänsä tarpeeksi työstövaraa?
Pyörä on siis Lemans 3 ja ilmeisesti kansi on ihan vakiokoon venttiileillä varustettu.
Nopein ratkaisu ongelmaan olisi varmaan sen vakionokan laitto takaisin paikoilleen, mutta se tuntuisi jotenkin hieman tympäisevältä kaiken tämän vaivan jälkeen.
Jos kokemusta ko. operaatiosta löytyy, niin vinkit eivät olisi pahitteeksi.
-
Kannattaa mitata se männän laen paksuus ja sen mukaan edetä. Kyllähän tavallisessa männässä varmuuskerroin vedetty riittävän isoksi, että siellä on varaa tehdä potero venttiilille. Poteron tekemiseen Dremel on hyvä kapistus. Jos mahdollista, niin vähän voi upottaa sitä venttiiliä syvemmälle kanteen, jos istukka antaa myötä ja virtaus ei pahasti häiriinny.
Männän ja venttiilin välys kannattaa välillä mitata esim muovailuvahalla, niin näkee miten homma etenee.