Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Elokuu 13, 2013, 14:50:35 ip
-
Ajankuluksi
Tämä kuvasarja esittää Guzzirallin jälkeistä elämää.
Tutustuin SP:hen hieman purkamalla....
-
Edelliset osat ovat svingin prikat jotka painavat kartiorullalaakereita. Toinen ruostunut oli tiukemman pultin välissä.
-
Ja ed. kuvassa on tiiviste joka pitäisi saada irti.....
-
Ja sieltähän se irtosi... porasin pienen reijän ja koukulla repäsin irti.
Huom ! valuvikaa tai syöpymiä pinnassa sivulla ja alhaalla.
-
Lokasuojan sisällä on kotoista..... Eli en nostanut perää vaan tein ilman moottorin peräpään irroitusta.
Saas nähdä saanko kasaan ?
-
Kasaus olikin yllättävän helppoa. Mielenkiinnosta kannattaa pikkuviat korjata itse... suorastaan hauskaa, kun ei tarvitse ruuvata ammatikseen.
Laitoin kuparitahnaa svingiin varmistamaan että aukeaa sitten joskus uudelleenkin.
Vaihteeseen" hevy" Bell Ray 85 - 140 W... ja ventiilivälykset täytyy tarkistaa, kun tuli sivukatteet otettua irti.
Ja perämotikan "sormeilin " siistiksi.
-
Siitähän lähti kymmenen vuotta jo ulkoasusta!! Eikö ole hyvä fiilis, kun on yksi huoli vähemmän?
:)
-
Jep
Oli muuten hapero huulitiiviste . Mureni käsiin. Saattoi olla 20 v vanha. Kynnys aloittaa on vanhenmiten tullut korkeammaksi , tosin ei Guzzissa minulla ajoahaittaavia vikoja ole ollut. Ja havainnot voimansiirrosta kyllä kertoo ettei sieltä mitään tulossakaan.
Vuotoöljy on pitänyt kardaanin kunnossa.
Mr
-
Ventiilikopat auki ja säätämään.... tosin ei ollut paljon säädettävää.
Iso on SP:n ventiilivälys ohjekirjan mukaan ( 0.22 mm ) ja kuparitahnaa vaan pintoihin.
Nimim. kahta en vaihda.... kopan tiivistettä...ja mikähän se toinen oli ??
-
Mitäse kuparitahna tekee tässäkohtaa? Älä vaihda sitä pois kokonaan, vaan säästä jarrujen seudulle.
-
Mitäse kuparitahna tekee tässäkohtaa? Älä vaihda sitä pois kokonaan, vaan säästä jarrujen seudulle.
Tiiviste on kannessa ja "hinnu" tahnaa pitää irti pytystä. Ainakin 6 v vanha tiiviste ja pitää hyvin edelleen.
Mr
-
Pitää vissiin ohkasesti sivellä, ettei sitä joudu öljyn kiertoon. Ajaiskohan grafiittitahna saman asian. Se ei ainakaan haittaa tee öljyn seassa.
-
Varmaan ajaa saman asian. Hinnu on noin 2 g. ? Eli mitä näkyy kuvasssa. Ja muutenkin kun kolmea mineraaliöljä laitoin moottoriin niin tuskin siitä nokkiin ottaa.
Mr
-
Meinaan, et ku se lähtee öljyn mukaa pyörii; jää ehkä suodattimeen jo ekalla kierroksella.
-
Kuparitahnast tuskin kovin suurta haittaa on muutenkaan, sehän ei kovetu ollenkaan.
-
Tietääkö kukaan voiko näitä Koneja katkaista 20 mm yläpäästä? Sillä joustovaran menetystä en kaipaa.
Mr
-
Otin iskarit ihan ite irti. Säätöjä 2-3-4 löytyi sisäpuolella. kai ne varmaan johonkin vaikuttaa. Saakohan varren kumeja jostain ???... Oli toinen sulanut aika mössömäiseksi.
ja hyviä vinkkejä jousen irroittamiseksi... puupuristimella ...rautalagalla surraamalla...
Kyläseppä
-
Koita vaan päästä sopivan jousipuristimen äärelle. Säästyt paljolta..
-
Olisiko halpoja missä. Ei vihtisi parin iskarin takia/ 10 v ostaa kalliita
-
Niiden automallisten puristimien leukoja muotoilemalla saa kyllä riittävän hyvät. Itse puristan sorvissa, mutta sitä ei taida kaikkien työkalupakista löytyä.
-
Tämmönen on helppo tehä ja toimii.
-
Tuohan vaikuttaa pätevältä.... täytyy tehdä eläkkeellä kun joutaa ;D
Nyt käytin peräkärryä, hallitunkkia ja päivänvarjon tukirautoja.
En suosittele täysjärkisille.
Sain kuitenkin putsattua, maalailtua jouset ja paluuvaimennuksen toimivuus tuli selväksi.
Kuva "kärpäntällistä"