Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: herrapii - Elokuu 05, 2013, 10:38:59 ap

Otsikko: moto italia lopettaa
Kirjoitti: herrapii - Elokuu 05, 2013, 10:38:59 ap
lappu oli tänään luukulla
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: motomatti - Elokuu 05, 2013, 10:52:11 ap
Tämä varmaan selittää viimeaikaisen vaisuuden toiminnassa.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: herrapii - Elokuu 05, 2013, 11:40:40 ap
 :-\ :-\
lopetti?
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Camn - Elokuu 05, 2013, 12:11:44 ip
Kun muistelee sieltä gruppolaisten referoimaa palvelua, ja jos ovi on lopullisesti kiinni, kyllä kai siellä on info miten jatkuu tästä eteenpäin? Ei sopisi oikeen kuvaan että ovi kiinni, "kiitos näkemiin, tehkää mitä lystäätte". Jos spekuloi Ducati -tilanteen mukaan, voisi kuvitella että kvartaalitaloudessa elävät Piaggion päättäjät ovat tehneet ratkaisun omista lähtökohdistaan? Kaikilla on tiukkaa juuri nyt ja uudesta Calista näkyy olevan Italiassakin tarjous rahoituksen ja vakuutuksen osalta päällä. Moto-Italian avainhenkilöt jatkanevat jossain uudessa kuviossa tutuista asiakkaistaan huolehtien?
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Elokuu 05, 2013, 12:13:30 ip
Moi!
Onpa ikävä uutinen, jos on kerran totta!
Toivottavasti saamme asialle pian virallisen vahvistuksen...
t. Kimmo

Kts. tiedote Gruppon kotisivulta!  www.guzziclub.fi
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Reima - Elokuu 05, 2013, 12:13:43 ip
Kurja juttu, mutta odotettavissa.

Ei täällä kukaan maailman tappiin toimi ja talvella Vernerin kanssa jutellessa hän totesi, että kyllä tämä toiminta on jo ehtoopuolella. Kapea en tänään tavoittanut puhelimella, eikä numero ei ollut tavoitettavissa.
Mutta pojat ja tytöt, elämä jatkuu eikä pidä vaipua epätoivoon, asioilla on vaan aina tapana järjestyä.

Minulle henkilökohtaisesti kolmiyhteys Motoitalia-Gruppo-Moto Guzzi on ollut kantavana harrastuksen innoittajana, toivotaan parasta ja pelätään pahinta ettei saamamme palvelu muutu kohteluksi.

Reima
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: TunturiTT - Elokuu 05, 2013, 12:17:15 ip
Eikä ole edes aprillipäivä..
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Elokuu 05, 2013, 12:36:44 ip
KTS. TIEDOTE:
www.guzziclub.fi
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: I.H. - Elokuu 05, 2013, 13:01:01 ip
No johan on s****na kun oma Titanuimkin on siellä !!??
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: LeCa - Elokuu 05, 2013, 13:08:59 ip
Reima tuossa jo aikaisemmin kiteyttikin asian hienosti.
Kiitokset Kapelle ja Hempalle itsensä peliin laittamisesta silloin 80-luvun alussa.
Ilman Moto Italiaa ajelisin varmaan edelleenkin jollakin kawasukilla, tai sitten en millään. Tsemppiä tästä eteenpäin.

-Jussi
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: kaide - Elokuu 05, 2013, 14:47:22 ip
Vespan valmistaja ilmoittelee ehkä jo lähiaikoina, miten toimitaan, jos haluaa alkuperäisiä varaosia Suomesta. Voisi kuvitella, että Sumekolla on jotain tekoa asian suhteen. Malli tulee muista pohjoismaista tod. näk. Esim. sapluuna on Aprilia-mallinen.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: egon - Elokuu 05, 2013, 16:56:08 ip
Harmin paikka. Tietenkin se on myös oma vika kun liian vähän on siellä tullut asioitua, mutta kun en ole tarvinnut juuri mitään osia enkä palveluita niin minkäs sille mahtaa. Hyvin on palveltu aina kun olen jotain ollut vailla. Guzzeja on täällä päin sen verran runsaasti, että takuuvarmasti joku ottaa maahantuonnin ja varaosapuolen haltuunsa, toivottavasti kuitenkin ihan vakavilla mielin eikä harrastusluontoisesti.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Jallu - Elokuu 05, 2013, 17:45:25 ip
Kyllä kai joku homman ottaa hoitaakseen, mutta suuret on saappaat täytettäväksi, jos meinaa Tammisillan poikien tasolle päästä.  Olihan tuota jo odotettukin että Piaggio tekee ratkaisun maahantuonnin osalta. Tosin pelkään että vastedes kun hakee varaosia, kuka niitä sitten myykin, niin vakiovastaus tulee olemaan: "Tilataan ensi tilassa, soittele viikon päästä". Tämähän on ollut arkea muissa liikkeissä  jo kauan.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Aapo - Elokuu 05, 2013, 18:24:38 ip
Kävin tänään oven takana lukemassa tuon tiedotteen. Rivien välistä on mielestäni luettavissa, että Piaggion muiden merkkien maahantuoja edustanee vastaisuudessa myös Guzzia. Saattaa olla hyvä uutinen Guzzille, tuskin meille suomalaisille guzzisteille.

Pahoittelut, Piikkiön väki, niin teidän kuin omastakin puolesta!

Nimim. asiakkaanne jo melkein alusta alkaen.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Tuomas - Elokuu 05, 2013, 19:40:33 ip
Suuri menetys koko veljeskunnalle :'(

Oliskohan n.8 vuotta takaperin ku aloitin oman Guzzi taipaleeni V50 monzalla .
Tekniikka ja minkään sortin tietämys Guzzeista täysin hukassa! Ilman Nurmen kanssa käytyjä joskus jopa liki tunnin mittaisia puhelin palavereita
ja koko piikkiön henkilökunnan tukea olisi tie ollut nuorella guzzistin alulla HUOMATTAVASTI kivisempi!

Kiitos ja kumarrus Piikkiön suuntaan parhaasta palvelusta mitä olen saanut nauttia missään!
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Camn - Elokuu 05, 2013, 19:46:25 ip
Näin alaa tuntemattomana yksityisajattelijana ihmetyttää se epäloogisuus, että millä opilla nämä nyt kaikki keksivät kesken lyhyen sesongin aikana pistää lapun yhtäkkiä luukulle. Myynti pysähtyy siihen paikkaan ja käyttäjäkunta ei saa läheltä varaosia. Ensin Ducati ja nyt Guzzi.

Vertailun vuoksi, Ruotsissa näyttäisi olevan 16 jällenmyyjää ja maahantuoja 2010 alkaen Svenska Piaggiogruppen (Vespa, Gilera, Piaggio, Derbi, Moto Guzzi & Aprilia), jota vetävät H-D:ltä tulleet 2 kaveria. Norjassa ja Eestissä näyttäisi olevan myös sama maahantuoja kaikille Piaggion merkeille. Aiotaanko Aprilia ja Guzzi pitää niin erilaisina että talon sisäistä kilpailua ei tule? Ranskassa kiertää Aprilia/Guzzi –rekka ja pyörät ovat sulassa sovussa samassa esittelyrivissä.

Lainaus
myös oma vika kun liian vähän on siellä tullut asioitua
Ei hiukkaakaan, ei vähääkään. EU on ”yhtä ja samaa”, palvelut ja tavarat liikkuvat vapaasti. Mitä nyt Suomen valtio koettaa pistää hanttiin moottoriajoneuvojen kohdalla (kauppiaiden suosiollisesti lobatessa) parhaansa mukaan. Jos ei pärjää tässä globaalissa katsannossa, piru nokkii. Ja vaikeaahan se on, kun meitä suomalaisia on niin vähän ja painoarvomme suuren valmistajan silmissä on kuin se kärpäsen jätös valtameressä.

Lainaus
liki tunnin mittaisia puhelin palavereita
Uskallan epäillä (mutta en tunnusta julkisesti että tämän sieltä kuulin), että kylmä totuus valitettavasti on, että oikeasti tällaisesta toiminnasta on oltu harmissaan. Kissa kiitoksella elää. Mutta tähän kulunkiin en usko asioiden kaatuneen, jokainen firma valitsee oman toimintatapansa ja palvelu & apu on yksi tunnetuista perusasioista.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: California - Elokuu 05, 2013, 20:14:21 ip
Harmin paikka joskaa ihan yllätyksenä ei tullut mullekaan. Ensin liike lopettaa lauantain aukioloajat ja viimeksi kun kävin koeajaan uutta Calia huomasin, että liikkeessä ei ollut juuri yhtään uuden uutta guzzia parin uuden Calin lisäksi. Ei yhtään Stelviota, ei Norgea eikä juuri muutakaan. Olikohan yksi V7. Silloin tuli tunne, että näinköhän lafka kauaa sinnittelee. Jotenkin sen aisti liikkeessä käydessä.

Mutta toivon tosiaan, että Guzzin myynti- ja huoltotoiminta jatkuu ja jopa paranee tulevaisuudessa. Nimittäin jälleenmyyjiä ja valtuutettuja huoltopisteitä voisi olla enemmänkin. Vanhan loppu (vaikka ei sitä tosiaan toivonutkaan) voi olla myös uuden ja vielä paremman alku.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Summu - Elokuu 05, 2013, 20:28:11 ip
Näin alaa tuntemattomana yksityisajattelijana ihmetyttää se epäloogisuus, että millä opilla nämä nyt kaikki keksivät kesken lyhyen sesongin aikana pistää lapun yhtäkkiä luukulle. Myynti pysähtyy siihen paikkaan ja käyttäjäkunta ei saa läheltä varaosia. Ensin Ducati ja nyt Guzzi.


Lainaus
liki tunnin mittaisia puhelin palavereita
Uskallan epäillä (mutta en tunnusta julkisesti tätä suoraan kuulleeni), että kylmä totuus valitettavasti on, että oikeasti tällaisesta toiminnasta on oltu harmissaan. Kissa kiitoksella elää. Mutta tähän kulunkiin en usko asioiden kaatuneen, jokainen firma valitsee oman toimintatapansa ja palvelu & apu on yksi tunnetuista perusasioista.

Kun katselee viimeisten vuosien tulostietoja, niin epäilen jonkinlaista kestävyysvajetta. Mikään lafka ei kestä vuosikausia tappiota, varsinkin jos liikevaihto (= myydyt mp:t ) pienenee drastisesti.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Camn - Elokuu 05, 2013, 21:56:09 ip
Lainaus
viimeisten vuosien tulostietoja
Niin, julkisista tiedoista voimme kai vain arvailla eri osa-alueiden kannattavuutta. Siellä näyttäisi olleen kaksi firmaa. Huolto ja varaosamyynti esim. ei voine olla tappiollista. Lisäksi (riippuen myyntihinnoista) taloon on jäänyt sekä maahantuojan että jälleenmyyjän kate. Numerot näyttävät että tulosta on tehty, tuskin luopuminen on tapahtunut omasta aloitteesta. Tässä mielessä ei voi kun ottaa osaa suruun.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Reima - Elokuu 06, 2013, 07:55:25 ap
Talvisäilytyksen varasin Cali EV:lle muuten jo ennakkoon heinäkuun alussa Espoon RM Heinolle, huoltopäällikkönä toimii Motoitaliassakin aikanaan työskennellyt ja Moto Guzzeista insinöörityön tehnyt Seija Lahtinen ja huoltomekaanikkona Guy Wikström - tämä vinkkinä muillekin PK-seudun Guzzisteille.

Samasta paikasta löytyi tammikuussa myös EV:kin...en panisi hanttiin, jos... ;)

Reima
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: millegt - Elokuu 06, 2013, 08:13:59 ap
no voi, tästä on päässy aina hakee osat fillarilla jos on jotain tarvinnu, onkohan voimakaksikko siellä jo eläke iässä ei varmaan vielä ihan ??
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: aj@ - Elokuu 06, 2013, 18:00:46 ip
Eiköhän ne tulevat myyjät löydy Sumekon jälleenmyyntipisteistä. Tuskin kaikista, mutta veikkaisinpa liikkeitä, jotka myyvät jo nyt kaikkia heidän merkkejään, eli Apriliaa, Kawasakia ja Vespaa.
Pk-seudulla semmoinen on vaikkapa TK-Biketeam, toisaalta siellä on jo varsinaisena syömähampaana BMW ja lisäksi Triumph. Varsin asiallinen firma kaupanteossa, eipä tuosta montaakaan päivää ole kun vehkeen ostin ja sen voisi sitten asiallisesti vaihtaa Ca...... jne, mikä tähän mennessä on ollut mahdotonta. Turha taitaa olla spekuloida, eivätköhän aikanaan ilmoita, mutta mielenkiintoista on.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: millegt - Elokuu 06, 2013, 21:32:31 ip
askön ajoin fillarilla ohi ja katoin ikkunoissa oli tiedotteet, siinä missä oli ennen uudet guzzit oli se california punakilvillä ja pari museo guzzia, kaksi nojatuolia ja pyöriä pöytä jossa samppanja pullo muutama lasi kukkia ja pari korttia, liekkö olleet siinä jo ennen, en ole kattellu, keväällä viimeksi kävin
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Peki - Elokuu 07, 2013, 11:43:47 ap

Että tämmöinen uutinen sitten. Jos päätös oli Piaggion, niin toivottavasti siellä (edes tällä kertaa) tiedetään, mitä tekevät. Moto Italia taisi kuitenkin olla kansaivälisestikin yksi niistä pisimpään toimineista Guzzin maahantuojista/jälleenmyyjistä. Ei muuten mikään ihan vähäpätöinen saavutus Suomen kaltaisilla markkinoilla, välissä sentään niin 90-luvun alun kotimainen lama kuin Guzzin suunnilleen kaikkien aikojen heikoin jakso 90-luvun lopulla. Taitavat Honda ja Kawasaki olla Suomessa ainoat, joilla vielä on sama maahantuoja kuin 80-luvun alkupuolella. 

Mikään maailmanloppuhan tämä ei tietenkään ole, mutta yhden aikakauden loppu kuitenkin. Onko tämä muutos sitten askel parempaan vai huonompaan, sen näyttää aika. Vähän pahaa pelkään, mutta katsotaan nyt. Tässä vaiheessa ennen kaikkea lämpimät kiitokset kaikista vuosista Piikkiön väelle minultakin. Vaikken varsinaisesti kanta-asiakkaisiin kuulunutkaan.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Reima - Elokuu 07, 2013, 11:44:01 ap
Sähköpostilla en enää päässyt läpi Piikkiöön, kun yritin henkilökohtaisen kiitokseni hyvästä palvelusta ja avusta silloin kun sitä kipeimmin tarvitsi Motoitalian porukalle välittää.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: kvlm - Elokuu 07, 2013, 12:10:23 ip
...talvella  1990 laskeuduin Kapen perässä kellariin -missä ennen oli vaihtopyörät- katsomaan -87 mallin Le Mans IV:sta , punavalkoinen keskellä riviä , aivan turha operaatio Kapelta oli sitä enään räjäyttää käyntiin  koska olin jo "mennyt mies"
Yksi aikakausi on todella päättynyt..

Sama pyörä on edelleen omistuksessa.

-Kari-
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: TimoEv - Elokuu 07, 2013, 12:58:39 ip
Kolme pyörää Piikkiöstä olen ostanut. Ja kolme vaihdokkina vienyttä ovat myyneet. Joten "aiheutin" kuuden pyörän kauppatilanteen.
Ja ehdin jo lupaamaan Stelvion ostamisen. Päivämäärä vain oli auki...

Maailma vain menee tälleen...  :'(
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Reima - Elokuu 07, 2013, 15:23:03 ip
Piikkiöstä on ostettu vuonna 2007 koeajamatta herrasmiessopimuksella "teknisesti täysin ehjä" Kapelta punainen 10-vuotta vanha, mutta siisti Nevada ja vaihdokkina myös koeajamatta Themetuksen entinen Norge vuonna 2009, josta jouduin terveyssyistä luopumaan viime syksynä. Norge meni hienosti ja myös herrasmiessopimuksen mukaan Motoitalian kautta kaupaksi kahdessa viikossa.

Vaikka tuunausosia tuli Mandellon suunnastakin tilattua, niin usein siinä Heipan tiskillä tuli vierailtua ja lisävarusteita osteltua.

Talvisäilytyksistä tuli vuotuinen perinne, kun pyörä jäi aina syysajelun jälkeen Markon hoitoon.

Kun taas pyöräilykuosiin kiitollisena toipui, niin olisin varmaankin vaihdokin sieltä keväällä ostanut, mutta olin Vernerin mukaan hätäinen...

Kuten aikaisemminkin olen todennut, muutos on aina mahdollisuus eikä toisaalta kukaan täällä maailman tappiin heilu.

Mutta kahta en vaihda... ;)
 
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: California - Elokuu 07, 2013, 19:57:12 ip
niin, kai se joku ottaa Guzzin myydäkseen ja huoltaakseen suomessa, tuskin merkin loru suomen osalta loppuu. Mutta jotenki ois luontevaa, että siinä vaiheessa jos ainoa maahantuoja Suomesta loppuu, varsinkin jos lopettaminen on tapahtunut Piaggion toimesta, olisi heti ilmoitettavana valmiit suunnitelmat jatkoa ajatellen. Vaikkakin suunnitelmat olisivat ne, että mitään suunnitelmia ei ole...
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Marko - Elokuu 07, 2013, 23:57:32 ip
Mandellossa kaikki hyvin.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Reima - Elokuu 09, 2013, 09:12:06 ap
MP-Maailmasta:
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/guzzi-maahantuoja-moto-italia-lopettaa
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Camn - Elokuu 09, 2013, 09:43:24 ap
Luotettava tietolähde, koska asiasta kerrotaan maahantuojan entisen henkilökunnan toimesta. Tässä muutama siteeraus:

"
-   lopettamispäätöksen syynä eivät ole talousvaikeudet
-   SGN Motors Oy kieltäytyy toistaiseksi kommentoimasta
-   Marko Nurmi jatkaa omaan lukuunsa, myös takuuhuolto siirtymäkauden ajan
-   tänä vuonna viisitoista pyörää, prosenttiosuus kovempi kuin Moto Guzzin kotimaassa
-   yrityksen omistajat eivät ole vielä täydellä varmuudella päättäneet tuleeko Moto Italia toimimaan moottoripyörien parissa jatkossa.
"

Vaikuttaa siis siltä kuten tässä on spekuloitu, että toiminta on ollut kannattavaa ja päätöksen takana on Piaggio, joka on sitä mieltä että Guzzeja pitäisi olla Suomessa enemmän kuin 1% moottoripyöräkannasta.

Prosenttilukuja: Suomessa moottoripyöriä rekisterissä n. 200.000 (Riku Routo HS:lle äskettäin). Moto Guzzeja rekisterissä n. 2.000 (Kimmon arvio Luumäen Lehdelle), siis n. 1% kaikista. Lemillä kävi Särällä 20 Guzzia, n.1% Moto Guzzeista.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: TimoEv - Elokuu 09, 2013, 11:56:17 ap
Pitkään teknisessä maahantuonnissa työtä tehneenä pari havaintoa:
- Myynti riippuu myös tehtaan tekemisistä ylipäätään maailmalla = maine
- Myynti riippuu tehtaan tekemisistä myös joka maassa erikseen = maine
- Myynti riippuu tehtaan antamasta tuesta ja yhteistyöstä joka maassa erikseen
- Myynti riippuu tehtaan markkinoinnista ja sen panoksista = brändi. Uskallan väittää, että Moto Guzzin tehtaan ponnistelut markkinoinnissa ja
   ns. brändin luonnissa ja sen levittämisessä on ollut liian vaatimatonta.
Yksittäinen maahantuoja ei pysty omillaan tekemään ns. ihmeitä.
Enkä tarkoita syyttää ketään - kaikkein vähiten Piikkiön väkeä.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Reima - Elokuu 09, 2013, 12:15:37 ip
Moto Guzzin tämän hetkistä maailmanlaajuista markkinointia lähinnä nettisivujen kautta seuranneena tuntuu Piaggiolla ja tehtaalla olevan uutta potkua ainakin uuden California 1400 mallin osalta - toivotaan, että kotkan siivet kantaa.

Muutaman yön yli nukkuneena on myös tullut tunne, että muutos on nimenomaan uusi mahdollisuus saada Moto Guzzi brändi myös parempaan lentoon Suomessa.
Pitää muistaa, että saamamme palvelu Piikkiössä on ollut poikkeuksellista ja harvalle työ tai liiketoiminta on harrastus, jota voi omasta pussista rahoittaa - ei vaan ole ilmaisia palveluja.

Kuitenkin epäilen, että Moto Guzzi-moottoripyörät tulevat jatkossakin olemaan "harvojen herkkua", hyvä niin ettei tarvitse ajella samanlaisella pyörällä kuin naapurin maurilla...eikä toisaalta metsästetä sitä kadonnutta rispektiä niinkuin joissain ryhmissä...
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: millegt - Elokuu 09, 2013, 12:42:46 ip
eikös guzzien markkinaosuus suomessa ole kuitenkin parempi kun mailmalla ? aiankin verrattuna muihin italialaisiin, vai muistanko väärin
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: ALi - Elokuu 12, 2013, 20:52:47 ip
Toivotaan MotoItalialle uutta tulemista...  Intohimoa ja harrastuneisuutta aina tarvitaan.

Olen kyllä jo pidempään kummastellut sitä, että Piaggio on Suomessa jättänyt Guzzin vaille myyntiverkostoa, kun konsernilla kuitenkin täällä jo sellainen on olemassa
(kts. http://www.piaggio.fi/yhteystiedot/jalleenmyyjat-ja-huoltopisteet ).
Olenpa itsekin tilannut tuohon kotoani 100 metrin päähän mm. Nevada i.e.:n ilmansuotimen "Apriliana".
Ja kun SGN Service edustaa jo Suomessa:
• Aprilia, • Arctic Cat, • Cub Cadet, • Derbi, • Echo, • Gilera, • Buell, • Kawasaki, • Piaggio, • Solo, • Tohatsu, • Vespa, • Yard-man
, niin ainakin synergia mielessä voisi sitä vihreää valoa odottaa Moto Guzzillekin...

ps.huolto ja korjaustoimintaa näyttää Marko Nurmi Piikkiössä jatkavan omaan lukuunsa ( motoitalia.fi )
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Lasse - Lokakuu 19, 2013, 00:08:55 ap
Pitäisi hehkuttaa ja kehua, mutta ei veny....

..... tai venyy sen verran, että vilpittömin mielin kehun Marko Nurmea. Pätevä, ystävällinen eikä mikään poseeraaja. Piaggion maahantuojan kannattaisi yrittää palkata hänet riveihinsä, koska tässä maassa tuntee Guzzit parhaiten. Sellainen tekninen tietotaito - nk. hiljainen tieto - ei tule kuin vuosien varrella. Palikoita tilailla ja joutavaa jutella osaa moni muukin, mutta ammattimies on eri mies.
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: aj@ - Lokakuu 19, 2013, 18:58:14 ip
Ja osaa puhua niitä joutaviakin ;D
Otsikko: Vs: moto italia lopettaa
Kirjoitti: Guzzr - Marraskuu 08, 2013, 19:33:29 ip
Prätkien POP UP - myymälä on suomessa uutuus.
Tää myykin Piaggion merkkejä.

Yhtiöllä on MV n huolto ja tuntivel on 85 eur      huh

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/pratkaliike+teki+pop+up+-myymalan+kauppakeskukseen/201311562891