Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Rauno - Lokakuu 26, 2005, 13:44:48 ip
-
Purin tuossa jokunen viikko sitten koko kesän juonitelleen kiekkamittarin (Veglia Borletti electronic). Mitään silmin nähtävää vikaa ei havaittu, mitattu lähes kaikki komponentit (osa tietysti irroitettuina), eikä niistäkään löytynyt vikoja, sitä "satiaistahan" en tiedä mikä lie. Tulevat jännitteet ja maat ok, mikä neuvoksi? Uusi mittari Saksassa Stein-Dinsellä 224,47 ja Piikkiössä ~250,Piikkiössä ei ole kunnostettuja, ovatpa kalliita, mutta kait elämä on. Tietääkö joku halvempaa?
T:Rauno
-
Piikkiössä laitettiin kunnostettu. Tuntui olevan edullisin vaihtoehto.
-
http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Tuolta lähtee mulle paketti ensi kuussa (saa seuraavaan visa-laskuun, nyt limitti tapissa).
Käypä katsomassa; "Speedo £50.00" näytti olleen sportin nop.mittarin hinta noin niinkuin esimerkinomaisesti.
Nuo osalistat eivät ole valitettavasti ajan tasalla; pistä meiliä noille ja kysy.
Jos löytyy niin voitais harkita postikulujen jakamista.
Tilasin ittelleni tuplalevyt eteen. EV:n levyt, puristimet ja sportin kahva ja sylinteri. EV:n letkut myös ja sportin öljynlauhdutin tulee myös. Hinta oli varsin OK; noin 360 puntaa postikuluineen (eli onko se nyt noin 500-600 euroa?).
Nyt on Jack.... Öööö... California Kompressorin matkamittarissa 94000 kilometriä ja alkuperäinen etujarrulevy on aika tarkkaan loppuun käytetty. Samaten on ties kuinka monennet etupalat loppu nekin; vaihdan "koko paketin" kerralla. Pari kertaa on matkan varrella käynyt mielessä että tuplalevyt olisivat olleet ns. hyvä juttu.
Nyt pitäisi olla sitten sellainen paketti että Pysähtyy. Varsinkin jos eli kun laittaa teräspunosletkut. Californian tuplajarruthan ovat linkitetyt; noita ei linkitetä. Sportista en tiedä, mutta sportin isolla sylinterillä saanee varmaankin riittävästi painetta nesteeseen.
Joo'o. Jackalilla ei kyllä minun mopon kanssa taida olla enää paljoakaan tekemistä... Vaihdettua osaa on ainakin...
- etujarrut
- etulokasuoja
- takalokasuoja
- takavalo
- takavilkut
- pakoputkisto
- äänenvaimentimet
- ruiskun ohjaus
- ilmanputsari + kaikki muu tilpehööri
- rekisterikilven kiinnikkeet
- ohjaustanko
- peilit
- nokka-akseli, venttiilin jouset
- takaiskunvaimentimet
- jalkatapit
- jarru- ja vaihdepoljin
- jarruletku
- öljypohja
- ... ja miljoona muuta pientä paikkaa jotka eivät näy
Ja on pyörän käytöskin hieman muuttunut siitä laiskanletkeästä cruiserista :)
MotoJussi
Niin, nykäise hihasta jos löytyy ja haluat samaan pakettiin.
-
http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Tuosta liikkeestä onkin pitänyt kysyä: onko kokemuksia, toimiiko homma, saako sitä mitä tilaa?
-
http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Tuosta liikkeestä onkin pitänyt kysyä: onko kokemuksia, toimiiko homma, saako sitä mitä tilaa?
Kokemuksia ei ole vielä, mutta meilit ovat olleet sävyltään asiallisia. Ehdottivat payPal-maksua, joka minulle sopiikin.
MotoJussi
-
http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Tuosta liikkeestä onkin pitänyt kysyä: onko kokemuksia, toimiiko homma, saako sitä mitä tilaa?
Kokemuksia ei ole vielä, mutta meilit ovat olleet sävyltään asiallisia. Ehdottivat payPal-maksua, joka minulle sopiikin.
MotoJussi
Paypal-maksu? Eli???
-
http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Tuosta liikkeestä onkin pitänyt kysyä: onko kokemuksia, toimiiko homma, saako sitä mitä tilaa?
Kokemuksia ei ole vielä, mutta meilit ovat olleet sävyltään asiallisia. Ehdottivat payPal-maksua, joka minulle sopiikin.
MotoJussi
Paypal-maksu? Eli???
www.paypal.com
Send money (https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/ema/index-outside) to anyone with an email address in 56 countries and regions.
PayPal is free to use (https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/auc/new_ebay_buyer_intro-outside).
Kansainvälisesti toimiva rahansiirtojuttusysteemi. Heität rahaa paypaliin, he laskuttavat sitten visakorttiasi.
Sopiva tapauksiin kun myyjä ei suoraan kelpuuta esim. visakorttia. En ole juuri käyttänyt mutta lienee suurin ja kaunein tapa hoitaa asia.
MotoJussi
-
katso http://www.paypal.com (http://www.paypal.com)
jonkinmoinen luottokortti/internet maksusysteemi, ei henkilökohtaista kokemusta.
Saksaan maksuja siirtäessäni olen tietenkin käyttänyt IBAN/SWIFT yhdistelmää.
/e: Jussi ehti ensin.. :-D
-
Tuo paypal on kai käytännöllisin kaupankäyntiin sellaisten pikkuliikkeiden / yksityisten kanssa, joiden liikevaihto tai kate ei oikein riitä luottokorttimaksujen sivukustannuksiin. Yhdistettynä omaan luottokorttiin (eli maksat paypalilla ja paypalin veloitus menee sitten omalta luottokortilta) lienee myös kohtuullisen turvallinen. Tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen, jonne tulee heti tieto myös jokaisesta paypal tapahtumasta.
Omia kokemuksia on vain yksi, mutta toimi hyvin. Tilasin pikkubrevaani ne sylinterin päähän tulevat kaatumaraudat jenkeistä, eli täältä
http://www.swva.net/jkenny/ (http://www.swva.net/jkenny/)
Ei ongelmia.
Olli
-
Alkuperäiseen asiaan. Onko toi rundikellon rikkoontuminen tyyppivika. Mullakin sano sopimuksen irti eikä kilsoja sillon takana kun vajaa 20 000. Pyörä on -02 eli takuu ei oo enää voimassa.
-
Alkuperäiseen asiaan. Onko toi rundikellon rikkoontuminen tyyppivika. Mullakin sano sopimuksen irti eikä kilsoja sillon takana kun vajaa 20 000. Pyörä on -02 eli takuu ei oo enää voimassa.
Taitaa olla "tyyppiominaisuus", hengetön on myös mun mittari. Kesti se sentään 100tonniin ennenkun pimeni. Heräsi silloin kuitenkin pienillä virityksillä kunnes laukesi lopullisesti tänäkeväänä. Tokikin mittari on eri kun tuossa -02:ssa, mutta samaa veglian laatua kuuluvat olevan ne uudemmatkin. Vaijerivetoinen olis poikaa, liika hieno tekniikka on pahasta.
-
Palasin juuri Turun reissulta lueskelemaan näitä juttuja, ja näen että on tullut kiitettävästi kannanottoja tuohon juttuuni. Asiaan, kävin eilen Piikkiössä, jossa kaveri totesi ettei käytettyjä mittareita ole saatavana ja uudet maksavat sen mitä tuolla alussa ilmoitin. Vinkkinä kaivoi mulle netistä Tamperelaisen mittarikorjaamon tiedot, jotka nyt tässä muillekin eli: Mittarikorjaamo Palanto http://www.palanto.fi/ (http://www.palanto.fi/) (http://www.palanto.fi ) erkki.palanto@palanto.fi, ajoneuvomittareiden korjaus- ja huoltopiste vuodesta 1960. Moto-Jussille kiitoksia ehdotelmasta, aion huomenissa tutustua tarkemmin heidän tuotevalikoimiinsa ja palaan asiaan mikäli Sinulla ei ole tulenpalava hätä.
Yhden Guzzituotteen ja Bemarin käyttiskirjan olen hankkinut Saksasta Paypal- maksusysteemillä, eikä hommassa ollut moittimista, periaatteessa sama kuin normaali luottisosto.
T:Rauno
-
Lähetin tänään kiekkamittarin menemään Mittarikorjaamo Palannolle, siellä korjaaja Paajanen lupasi laittaa sen pelittämään. Ootellaan tuloksia, ilmoittelevat korjausarvion kuhan ovat kattoneet.
T:Rauno
-
Lähetin tänään kiekkamittarin menemään Mittarikorjaamo Palannolle, siellä korjaaja Paajanen lupasi laittaa sen pelittämään. Ootellaan tuloksia, ilmoittelevat korjausarvion kuhan ovat kattoneet.
T:Rauno
Kerro sitten tuloksia kun tiedät enempi. Täältä lähtee mittari korjattavaksi jos homma onnistuu eikä maksa hunajata.
-
Lähetin kiekkamittarin menemään Mittarikorjaamo Palannolle, ...
T:Rauno
Kerro sitten tuloksia kun tiedät enempi. Täältä lähtee mittari korjattavaksi jos homma onnistuu eikä maksa hunajata.
Saattavat saada kasan mittareita jos osaavat panna hinnan kohdalleen. Eihän tolla paljoa tee ajossa mut onhan se tyhmää jos semmonen on eikä se toimi ellei sitten keksi jotain muuta siihen reikään.
-
Veca kirjoitti:
Alkuperäiseen asiaan. Onko toi rundikellon rikkoontuminen tyyppivika. Mullakin sano sopimuksen irti eikä kilsoja sillon takana kun vajaa 20 000. Pyörä on -02 eli takuu ei oo enää voimassa.
Minun Nevadan (-02) kierrosmittari temppuilee myös. Kesähelteillä mittari lopetti toimintansa n. ½h ajon jälkeen. Sitten kun se viileni, alkoi taas toimia. Tosin kun helteet olivat ohi on mittari toiminut moitteitta. Toimi aina siihen asti, kun jäi talvilepoon. Eli tässä on kyseessä perinteinen "lämpövika". Kerran jo ryhdyin irroittamaan mittaria, mutta usko loppui kesken, kun mittarivalojen kiinnitykset eivät auenneet odottomallani tavalla.
KYSYMYS 1. Onko merkkilamppujen irroittamisessa jokin jippo vai käytänkö voimaa?
KYSYMYS 2. Onko muilla ollut ongelmia kiekkamitarin kanssa kuumalla ilmalla?
Kimmo
-
Tänään pistin tilauksen menemään.
Toivottavasti mittari ehjääntyy.
MotoJussi
-
Paajanen Palannolta soitti juuri ja ilmoitti että mittari on korjattu (ainakin käämi poikki ja potentiometrin säätö pielessä n.10001/min), penkissä säädetty ja rengas prässätty, todella nopea ja edullinen 80 (mielestäni) palvelu. Soitelkaa hänelle ja sopikaa, kun näyttää olevan niin usealla rikki.
T:Rauno
-
Mahtoiko tuo kertoa, mikä niissä mättää? Ihan vaan noinniinkun 'nice to know' tietona?
-
Veca kirjoitti: Alkuperäiseen asiaan.
Minun Nevadan (-02) kierrosmittari temppuilee myös. Kesähelteillä mittari lopetti toimintansa n. ½h ajon jälkeen. Sitten kun se viileni, alkoi taas toimia. Tosin kun helteet olivat ohi on mittari toiminut moitteitta. Toimi aina siihen asti, kun jäi talvilepoon. Eli tässä on kyseessä perinteinen "lämpövika". Kerran jo ryhdyin irroittamaan mittaria, mutta usko loppui kesken, kun mittarivalojen kiinnitykset eivät auenneet odottomallani tavalla.
KYSYMYS 1. Onko merkkilamppujen irroittamisessa jokin jippo vai käytänkö voimaa?
KYSYMYS 2. Onko muilla ollut ongelmia kiekkamitarin kanssa kuumalla ilmalla?
Kimmo
Eipä ollu lämmöstä kiinni kun nytkin vielä ajaessa mittari "lepäilee".
-
..., jotka nyt tässä muillekin eli: Mittarikorjaamo Palanto http://www.palanto.fi (http://www.palanto.fi ) erkki.palanto@palanto.fi, ......
Kiitos, juuri tuota kaipasin. Klikkaamalla viestissäsi olevaa linkkiä ei pääse Palannon sivuille. Syynä näyttäisi olevan ylimääräinen välilyönti lopussa .FI ja / välissä. Eli sieltä selaimen osoitekentästä lopusta / ja välilyönti pois niin toimii.
-
Purin tuossa jokunen viikko sitten koko kesän juonitelleen kiekkamittarin (Veglia Borletti electronic). Mitään silmin nähtävää vikaa ei havaittu, mitattu lähes kaikki komponentit (osa tietysti irroitettuina), eikä niistäkään löytynyt vikoja, sitä "satiaistahan" ......
Sori, että en vastaa taaskaan varsinaiseen kysymykseen. Tuli vaan mieleeni, että oletko tarkistanut oskilloskoopilla lähettääkö anturi ylipäätään signaalia mittarille?
-
Käsittääkseni mittari saa anturilta pulssijonon, jota elektroniikka vertaa aikavakioon. Aikavakion laskuri taas "tietää" pussimäärän / 100 rpm (esimerkiksi). Ja lopputuloksena on x määrä pulsseja eli y rpm. Yksinkertainen, kuin junanvessa.
Vikamahdollisuuksia:
- Laite ei saa sähköä tai ei ole kunnolla kiinni rungossa
=> mittaa 12V ja ohmiero mittari - akun miinusnapa
- Anturijohto on viallinen / liitin löysällä
=> tarkista (mittaa ohmilla jos voit)
- Anturi on viallinen
=> oskilloskooppimittaus
- Elektroniikkakortilla on ns. kylmäjuotos
=> jos et tarkkaan tiedä ja ei ole kunnon työkaluja, niin älä koske!
Muuten: Tervetuloa "elektroniikka-alalle"!
- Itse elektroniikka on viallinen. Periaatteessahan senkin voi kotona korjata, jos saa ao. mikropiirejä tms.
=> korjaamolle / uusi vehje!
Tietääkös muuten kukaan minkälainen tuo anturi itse on? Optokopleri? Hall? Proxy?
-
http://home.comcast.net/~pehayes/tach/tach.html (http://home.comcast.net/~pehayes/tach/tach.html)
http://www.autobarn.net/ieqper338tac.html (http://www.autobarn.net/ieqper338tac.html)
Tollaanen tuli vastaan.
-
Asiasta berliiniin: Ostin stoneen motonetistä kierroslukumittarin joka toimii latausjännitteen pohjalta. Omituinen kapistus mutta ainakin saabissa toimi aivan hyvin. Virittelylistalla kustaa-mopottiin seuraavana. Jos toimii niin siinäpä kosteussuojauksen jälkeen kiva värkki karvalakkimalleihin. On vaan ledivaloviritys eikä perinteinen analoginen. Toivottavasti turha 6. vaihteen hakeminen jää pois moottoriteillä :)
-
Tuolla eBaylla olis tarjolla uusi Calin kiekkamittari (sama malli Piikkiössä 250€) vielä edulliseen hintaan, katsoo ken tarttee. http://cgi.ebay.de/Moto-Guzzi-Drelhzahlmesser-fuer-Cali-1000-1100-Neu_W0QQitemZ8013993754QQcategoryZ49852QQrdZ1QQcmdZViewItem
T:Rauno
-
Törmäsin tämmöiseen linkkiin v11lemans.com foorumilla:
http://www.hmb-guzzi.de/html/teileangebot.htm
on osaa jos jonkinlaista.
-
http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Tuolta lähtee mulle paketti ensi kuussa (saa seuraavaan visa-laskuun, nyt limitti tapissa).
Niin, nykäise hihasta jos löytyy ja haluat samaan pakettiin.
[/list]
Siis, miten ihmeessä saat sieltä hommattua jotain? Ite aloitin eemeilaamisen sinne kohta vuosi sitten, koskien lempparin sivukatekäikäleitä ja nurin vedetyn lempparin katetta.:(
Eipä silti, ehtivä mieshän tuo on - muutti Ranskaankin tässä välillä.
Koko aikana en ole veivannut eestaas kauppaa, vaan ilmottanu ostavani ko.palikat. Sitten ei kuulu vastausta, ja muutaman kuukauden päästä oon sitten herätellyt kaveria. Tosin viimeksi, kuukausi sitten, kerroin ostavani kilkkeet enää C.o.D: nä
-
Juu enpä tiedä miksi minulle homma pelasi kuin junan vessa mutta sinulla ei.
Olisiko niin että minulla on vetävämpi kuosi kampauksessa ?
Valitettavasti :) minulle tuli paketti tosiaan jo ja omalta osaltani transaktio on nyt ohi...
Hyvä kuulla myös tällaista palautetta ....
MotoJussi & California Kompressor
-
Kaitpa se on pakko mennä parturin kautta, ja yrittää uudelleen.
Voiko muuten millään nämä ilmaissähköpostilootat tökkiä? Tarkoitan, että vaikka viestin lähettää, niin se katoaakin jonnekin bittiavaruuteen ( Vai onko FSB kaapannut huippusalaisen guzziprojektini tietoja :D )?
-
No kerronpa tästä nyt vielä sen verran että ...
Kun paketti tuli, tarkastin tavarat ja huomasin erittäin hyviksi. Laitoin kiitoskirjeen jossa kerroin että olen 100% tyytyväinen (ja että 110% tyytyväinen olisin ollut helposti; olisivat laittaneet kiinnityspultit mukaan).
No seuraavana päivänä kilahti vastaus: "Niin mitä pultteja jäit kaipaamaan? Meillä on täällä vaikka kuinka paljon. Kerro mistä on kyse ja pistäpä osoite uusiksi, laitetaan tulemaan, eikä maksa mitään!"
Että näin ...
MotoJussi & California Kompressor
-
Juu, voihan tämä mennä kehnojen tietoliikenneyhteyksien piikkiinkin...Varsinkin kun prätkän karma on tähän asti ollut sellainen, että taannoinen kivipekan stonen kanssa ottama matsi tuulimyllyjä vastaan jää melkein hopealle..:(
Nyt on millin siili, ja testaan sen vaikutusta varaosakauppoihin..
-
Paajanen Palannolta soitti juuri ja ilmoitti että mittari on korjattu (ainakin käämi poikki ja potentiometrin säätö pielessä n.10001/min), penkissä säädetty ja rengas prässätty, todella nopea ja edullinen 80 (mielestäni) palvelu. Soitelkaa hänelle ja sopikaa, kun näyttää olevan niin usealla rikki.
T:Rauno
Hain juuri tänään postista molemmat mittarini jotka olivat olleet Olli Paajasen "hoidossa". Olen oikein tyytyväinen, hinta, toimitusaika lyhyempi kuin tarvitsin, hän maalasikin mittarit sisältä valkoiseksi, ulkoa mustaksi. Ammattimies joka ei laskuta "kiskurihintoja". Suosittelen.
-
Hei!
Onkohan joku jo löytänyt Guzziin sopivan edullisen kierroslukumittarin, josta saisi sisuskalut nykyisiin (komeisiin) kuoriin ?
Vai vieläkö on syytä suunnitella retkeä herra Palannon pajalle?
Nykyistä mittariahan vaivaa se lämpö ongelma, eli 5min-60min välisenä aikana koneen ollessa käynnissä lakkaapi toimimasta.
-Jyri-
-
http://www.sd-tec.de/catalog/index.php?osCsid=cd07dc02696fe290465fcf473e5831ee¤cy=EUR&cPath=117_138_299&sort=3a&osCsid=cd07dc02696fe290465fcf473e5831ee
Tuolta löytyy melkein samallainen vähän alle 100€.
Omaa mittaria käytin siellä Palannolla. Avasi ja mittasi, käämi poikki. Käski hakemaan fiiun uunosta veglian kierrosmittarin ja tuomaan heille, vaan en löytänyt kuin yhden mikä oli liian uutta mallia ja ei käynyt.
Joten ilman mittaria ollaan täälläkin.
Miten mahtaa noi 4-6-8 pyttysen mittarit toimia 2 pyttysessä,biltemassa olis 25€ jos sais sen viriteltyä sinne sisään. Taulu pitäis vaan tehdä et on oikee jako.
-
Moi
Mittari hommia väkästäny kun on aikaa (sairasloma) ja tommosen sain aikaseksi.
Koneisto on autogaugen ja löytyi motonetistä karvan alle 30€ hintaan.
Taulu piti myös tehdä uusiksi kun on numeroiden jako eri.
Ton neulan olis voinu maalata valkoiseksi mut olkoon, alla on veglian neula liimalla kiinni.
Koko talven tota pähkäilin mut ei siihen kovin ihmeitä tarvinnut ja tietenkin se saikku.:D
-
Hei!
Onneksi olkoon! 1,5 vuotta on kiekkamittari ketju ollut "aktiivisena".
Oliko mittari tarkoitettu 1-sylinterisille (kiekathan otetaan MG:ssä vain toiselta puolalta). Jouduitko värkäämään muuta kun taulun, sovituksen koteloon ja liittimen? Niin ja Vieläkö muistat tarkan mallin mittarista merkin lisäksi...
-Jyri-
-
Moi
Mittari on tarkotettu 3-4-6 syl mootoriin. Ei se ihan oikein näytä mut heiluu viisari kuitenkin. Jos käyttää 4syl niin näyttää liian vähän ja 3 syl niin näyttää vähän liikaa.
Olen muistavani et 60Km/h kun ajoi 3 vaihteella niin kierrokset oli siinä 3000 rpm, nyt ne on siinä 3300.
Onhan siellä pohjassa vielä joku säätö mut ei se niin nokon nuukaa oo. Taitaa toi veglian laatu olla mitä lie, mulla heittää nopeusmittarikin 10km/h
Toi gage mittari ei ole paras aihio kun on niin pitkä et joutuu pohjan rikkomaan.
Mulla oli talvella harrikasta saatu irto mittari ja se olis sopinu helpommin kuoriin mut se ei toinimut.
Niin kiekat tulee kait sieltä poksista koska kun koitin ottaa myös puolasta niin putos puoleen.
-
Vielä mittarista.
4000 rpm ja todellinen nopeus noin 83 km/h vaihteen ollessa nelosella. Mitäs muiden näyttää. Ajokkina california.