Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TunturiTT - Heinäkuu 30, 2013, 20:47:44 ip
-
Siis pyörässä! Tuli tuossa lenkillä 70 tonnia Calin mittariin! Alkaa olla sisäänajettu. Kun pyörähti kilometrin yli, vaihdoin pyörää päikseen rouvan kanssa, että sain ihailla liikkeessä juuri kypsynyttä pyörää. Aika mauton oli Triumph 955i oman traktorin jälkeen. Saatan juhlistaa lasillisella viskiä..
Ps. Aika hyvin ajettu, pyörän eliniällä keskimäärin 5500 km/vuosi.
-
Alkaa olla sisäänajettu
Olikos se niin että tuossa 50.000 kohdilla on kitka/tiiveys -asia parhaimmillaan. Muistan että Pete Roper vastasi värinöistä jollekkin kysyjälle että ajele nyt ensi hätään se 50.000 niin sitten alkaa olla meno kohdillaan. Oliko Griso kyseessä, jos oikein muistan.
-
Mulla on ollut muutama isolohko uudesta asti ja vasta 60.000 km jälkeen on ollut koneen käynti parhaimmillaan. Niin nyt Brevassakin. Koneen kunto pysyy hyvänä tuonne 150.000 km tietämille. Silloin on alkanut olemaan mm venttiilinohjureissa välystä. Tämän asian tiedän vain muiden pyöristä: eniten ajettu oma on ollut toistaiseksi vain 120.000 km ajettu.
On odotettavissa että nykymoottorit kestävät huomattavasti pidempään kuin ennen: tarkka takaisinkytketty moottorinohjaus, tarkemmat valmistustoleranssit ja öljyjen kehitys sekä entistä puhtaammin palava polttoaine.
-
Voi hyvinkin olla mahdollista. Onhan tuossa sen verran rouheat liikkuvat, että ottaa varmaan aikansa ennenkuin hieroutuvat hyviksi.
Onhan nykyään autoissakin ihan ok, että nappaavat reilustikin öljyä ekan satakin tonnia. Volkkarit esim. alkavat olla tiiveimmillään sadasta eteenpäin.
-
Itellä tuli juuri 40 000 pikkulohkoon. 33,3 oli mittarissa kun tuon keväällä ostin.
-
Mulla 97 000km vm.2006 uutena ostetussa Calissa. Tänä kesänä matkamittari pyörähtää ympyrää.
-
PikkuBrevalla kerkesin 60 tkm lasetella, elikkä noin 10 tkm/kesä. Viimeviikolla "vaihoin mittarin" isompaan ja eka tonni on takana. 2-3 tonnia olis vielä tavoitteena tälle syssylle.