Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Lemans11 - Kesäkuu 03, 2013, 17:19:46 ip
-
Löytyykö jostain halvemmalla...https://www.bikehps.com/cgi-bin/os000001.pl
-
Tämä linkki jos toimisi....http://www.bikehps.com/acatalog/Brembo_Brake_Pads_for_Moto_Guzzi_motorcycles.html#aMOTRC
-
Oletko eBaysta katsonut?
-
Enpä ole ennen ajatellut että esim. Guzzin "Ricambi Originale" -toimittajalla Brembolla on 11 eri mallia etupaloiksi Guzziin... Tulikin uutta ajateltavaa. Sain sen käsityksen että perineinen "carbon ceramic" jarruttaa parhaiten kylmänä normiajossa ja nämä "sintered" -tyypit puolestaan pitävät tehonsa paremmin kuumana. Mikähän kannattaisi ottaa jos hakee mukavaa käyttöä ja pientä voimantarvetta etujarrulle?
http://brembopads.com/En/Pads/Pads_Catalogue_Search.aspx?SearchBrand=MOTO GUZZI&SearchCC=1100&SearchModel=V11 LE MANS&SearchYear=01> (http://brembopads.com/En/Pads/Pads_Catalogue_Search.aspx?SearchBrand=MOTO GUZZI&SearchCC=1100&SearchModel=V11 LE MANS&SearchYear=01>)
Stein-Dinse on yksi Brembon dealereista Saksassa, Duell on virallinen maahantuoja Suomessa:
Taakse:
http://www.stein-dinse.biz/Complete-partlist/Unsorted/Brake-pads-05-Sintermetall::1866.html (http://www.stein-dinse.biz/Complete-partlist/Unsorted/Brake-pads-05-Sintermetall::1866.html)
Eteen:
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Brake/Brake-pads/Brake-pads-P4-30-34-F-Sinter-Racing-fuer-2-Stift::5397.html (http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Brake/Brake-pads/Brake-pads-P4-30-34-F-Sinter-Racing-fuer-2-Stift::5397.html)
-
Minusta keraamiset olisivat parhaimmat,ainakin autossani V70,ottavat pehmeästi ja eivät kuluta jarrulevyä,koska niissä ei ole metallia.
-
Guzzidiag entusiasti Pauldaytona on informeerannut löydöstään V11 etujarrulevyiksi (sopinee moniin muihinkin) 1100Sport.de palstalla. Aprilia RSV4 etujarrulevyt ovat italialaiset Grimeca –merkkiset. Hyvät ja kalliit ja samoilla mitoilla. Silmin nähden samoja käytettiin alkupään Stelvioissa sellaisenaan 2011-12, ei löydy Grimeca –listoista, vaan ainoastaan alkuperäisenä Moto-Guzzi Stelvio varaosana vasen (SX) 6115487, oikea (DX) 6115486, molemmat 121.90€/kpl. Jippo on siinä, että toistaiseksi hinta on Stelvion alkuperäisvaraosana erittäin edullinen ja rata-ajoa harrastavat intoilevat erityisesti laadun lisäksi painosta:1244g. Oleellista on siis ostaa nämä Stelvio -varaosat, käyttipä niitä sitten missä hyvänsä. http://www.wendelmotorraeder.de/shop/index.php?cPath=1_9_13325_13326_13358]http://www.wendelmotorraeder.de/shop/index.php?cPath=1_9_13325_13326_13358 (http://www.wendelmotorraeder.de/shop/index.php?cPath=1_9_13325_13326_13358)
-
Tuo on kyllä erittäin edullinen hinta hyvistä jarrulevyistä, jos ne ovat sellaiset.
-
Mikähän tuossa on pulttijako? Tietenkin jos tuo on nolla offsetilla, niin ei väliä, kun pitää tehdä spacerit omaan pyörään. Alkaa toisessa levyssä olla paksuus vähän suhteellinen käsite kohta ::)
-
ainakin alkupään Stelvioissa on kuvien perusteella käytetty Brembon "snowflake" levyä jonka mitat on: offset 10mm, keskireikä 64mm ja 6 pultin kiinnitys ja pulttien keskikohdan väli 80mm.
tämä: (http://archive.guzzitech.com/Todd/Brembo-ST-Rotor.jpg)
Stelviossa vaan keskiö on ollut musta. Samaa levyä käytetty Apriliassa, Ducatissa, muissakin Guzzeissa?
En usko, että tuo Grimeca eroaa näistä mitoista?
-
Pauldaytona kirjoitti ostaneensa sekä ratadaytonaansa että siviilistelvioonsa nuo Grimeca jarrulevyt. Ei saanut Guzzin osana juuri silloin, osti hieman kalliimmalla (174€) RSV4 osana (http://stores.ebay.co.uk/KICKSTART-MOTORCYCLES (http://stores.ebay.co.uk/KICKSTART-MOTORCYCLES)). Saksalaiset ovat ostaneet Stelvion osana Wendeliltä. Kehuu keveyttä Bremboihin verrattuna. Omistaan hän mittaili oudot reikähalkaisijat sisällä 6.9, keskellä 7.4 ulkona 7.9. "Pvm" -merkkinen levy painaa hiukan enemmän kuin Grimeca 1320 g. Hollannista TLM:tä on saanut Stelvion levyt, joiden keskiö oli rautaa (1518gr), kun Aprilia RSV:n levyinä myytävissä ja Saksassa Stelvion osina myydyissä ne ovat olleet alumiinia.
Kuvina V11 Workshop Manualin kuvat etujarrulevyistä.
-
Tämmöset levyt laitoin taannoin Brevaan: http://www.motomatti.fi/2012/07/jarrulevyt-brevaan.html
Myyjä väitti että eivät sovi pulttijaoltaan 2005-malliseen Brevaan. Ovat kuulemma 2004-mallisen levyt!???
Sain ostaa ne "puoleen hintaan" sillä puheella että otan riskin sopimattomuudesta. Riski ei toteutunut.
Alkuperäiset Brembo-levyt olivat paremmat Brembon paloilla. Eivät nämäkään huonot ole mutta herkkyys ei ole samaa luokkaa ja kahvaa saa puristaa hieman enemmän. Kuluessaan ovat hieman parantuneet ominaisuuksiltaan. Kun on jo tottunut niin ei haittaa.
Jarrupalat ovat saman valmistajan halvimmat massapalat. Keraameista ei matkakäytössä kokemusta.
-
Tiohan näyttää hyvältä. Saattaapi mennä talvella ostoslistalle. Jos samalla etsisi keraamiset palat noihin Yammun satuloihin. Pitäisi ainakin Brittien kautta löytyä.