Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Guzzipeikko - Kesäkuu 18, 2006, 15:08:21 ip
-
-
Osta Honra?
-
Ei nyt voi kun antaa surunvalittelut. Ja valaa lujaa uskoa merkkiä kohtaan. Uuret hilut perään ja menoksi, ei se (varmaankaan) toista kertaa samasta paikasta petä.... Se nyt vaan kokeilee kuinka uskollinen isäntä oikeen on....
Paluu kalivorniaan, ei olisi kun yksi nivel päänvaivana?
-
Käytettyäkin osaa on olemassa; ei kaikkea tarvi uutena ostaa. En just peristä tiedä, mutta aloittaisin euroopasta purkaamojen kattelemisen.
Perän palikat eivät ole ihan ilmaisia, uutenakaan :)
Kerhomme linkkilistasta saattaa olla apua.
MotoJussi
-
onko laakeri tuusan p. -itse kauhistuneena hemputtaan ko. osaa ja lappiahan siellä oli. Huollossa väittivät että on kaikissa eli olisi normaalia? laakeri maksaa maltaita ja on hyvin erikoinen rakenne -liekö missään muualla käytössä
-
-
Osta vaikka Tukati tai Aprilli niillä on saman verran yhteitä Guzzin kanssa että kaikki on tehty Makaronilandiassa ja kaiikkiin vaihdetaan toisiovälitys parin vuoden välein. Ketjurataspaketti vaan on halvempi kuin Guzzin perä. :-)
-
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Osta Honra?
Minä myyn!
-
Ei kai nyt sentään Hondaa? Itse olin ennen vannoutunut Hondisti, enkä muutenkaan mikään varsinainen merkkirasisti, mutta sitten tämä Mandellon kotka tuli ja vei mukanaan. Nyt huomaan katselevani Nettimoposta ja motopalstalta vain tätä "omaa" merkkiä. Myös Guukle saa yleensä haettavakseen Guzzin eri malleja. Jokin tässä merkissä kiehtoo (korjailuista ja remonteista huolimatta), en vain osaa laittaa sormea sen päälle. Liekö se sitten jonkinlainen individualismi tai vahvan historian aromi, joka tästä merkistä huokuu. Mene ja tiedä.
-
-
En minä tosissani sitä Honraa meinannu.
-
Enkai minäkään tosissani meinannut Turkissa kasattua autoa ostaman :D
Pekka
-
No vähän uskonvahvistuksen tynkää: V11 sarja on suurella tunteella ja ihan oikeasti hyvällä insinööritaidolla tehty pyörä; prätkässä on komponentteja, jotka ovat melkein parasta, mitä rahalla saa, ja Rosso Corsassa sitä ihan kirjaimellisesti. Prätkän sähköihin on käytetty lentokoneissa käytettyjä liittimiä, ilmanvastus Le Manssissa on keskimääräistä parempi, pyörän ollessa silti hyvän näköinen.
Sitten jotain tapahtuu matkalla piirustuspöydältä valmiiden pyörien varastoon. Tehdas on ollut heittopussina vuodesta-66, ja ainoa syy, miksi se on yhä pystyssä, on pakko olla tehtaalaisten harras katolisuus! Liiketoiminnan lainalaisuuksia se ei muuten olisi pystynyt välttämään, ja nurin olisi mennyt koko puulaaki.
Rahojen vähyys näkyy konepajan konekannan vanhuutena. Ei voi investoida uusiin koneisiin --> laatu kärsii --> menekki pienenee --> noidankehä on valmis.
Aprilian alla Guzzi sai pelimerkkejä, joiden satoa korjataan vasta nyt. Piaggiolle lienee Apriliaakin paremmin tuttuja nykybisneksen luonne, ja se, ettei pelkät guzzihyveet - ulkonäkö,karisma ja "cojones" - myy, jollei laatu ole kunnossa. Nykyguzzeissa laatu lieneekin kunnossa, koska "oldskuul"-guzzeja ei enää myydä.
Tää nyt vaan menee näin. Voit kuitenkin lohduttaa itseäsi sillä, että allasi on klassikko, joka mainitaan vielä 30 vuoden päästäkin. Eikä se ole vähän se.
Lohduttiko...ees yhtään?
-
Valoisalta näytää tehtaan tilanne tällä hetkellä. Mutta jos historia taas
kerran toistaa itseään niin ongelmia on tulossa Piaggion omistuksessa(kin)
Moto Guzzi - going out of business since 1921 :D
-
Onneksi kerroit tarinasi, tuli itsellekin kiire saada rasvattua kardaanin nivelet :O