Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Ikkala - Lokakuu 25, 2005, 14:10:29 ip
-
Eihän sitä italian insinööriä saisi epäillä mutta epäilempä kumminkin. Hommasin nimittäin stonen/jakkaalin rutatun tankin aihioksi. Tarkoitus olisi tehdä kiululle sen verran laajennusta, että tilavuudeksi tulisi reilut 30 litraa. Saisi tankkausvälit kohdalleen. Omassa -95 calissani on saman muotoinen tankki, yhtä syvä keskitunneli kuin tuossa uudessakin. Ja hanat molemmin puolin kun taas tässä aihiossa on vain toisella puolella.
Se tässä nyt ihmetyttää, että miten tuo uudempi tankki voi muka tyhjentyä kokonaan yhdellä hanalla, kun tämä mun alkuperäinenkään tankki ei anna viimeisiä luruja jos avaa vain toisen puolen hanan. Tätä kun tuossa äimisteltiin, tultiin varsinaisen sepän kanssa siihen tulokseen että tehdään varoiksi tasausletku tankin puoliskojen välille. Tai sitten tuplahanat. Se ainakin panee :(, jos pensaa on tankissa mutta sitä ei saa käytettyä!
Vai osaako joku kertoa, onko ne kaikki juhlavat alta 19 litraa oikeasti käytössä näissä uudemmissa tankeissa?
-
Olen samaa pähkäillyt. Ilmeisesti tankin bruttotilavuus on 19 l, mutta tuosta osa jää sinne keskiosan toiselle puolelle käyttämättömäksi. Mulla ainakin bensavalo syttyy n. 200 km ajon jälkeen ja 230 km ajon jälkeen tankkiin menee n. 14 l.
Sama ilmiö oli 1966 vuoden Pappa-Tunturissa...Muistaakseni Helkaman mopoissa oli tuo tasausletku.
Täytyy vissiin talvena aikana mitata tuo jäävä osa.
-
Tyhjäsin tankin taannoin kokonaan, pensapumpun mukaan sinne mahtui 18,1 litraa kun täytti aivan piripintaan. Vasemman puoleisesta hanasta kun ei enää mitään tullut, sai oikealta luruttaa vielä apaut litran.
-
Tyhjäsin tankin taannoin kokonaan, pensapumpun mukaan sinne mahtui 18,1 litraa kun täytti aivan piripintaan. Vasemman puoleisesta hanasta kun ei enää mitään tullut, sai oikealta luruttaa vielä apaut litran.
Tämä oli hyvä tietää! Voisi harkita tasausletkua, niinkuin esmes ekassa pyörässäni Yamaha RD 125 DX -79.
Kerran murtui letkun pää ja sakeassa bensasumussa ajoin sitten kioskilta kotio etsimään työkalua jolla sai letkun siivosti katkaistua ja uudelleen paikalleen. Oli aika jännää.
MotoJussi
-
Mä ajoin kesällä reilut 300 km kunnes tankkasin ja menovettä mahtu reilut 17 l. valo sytty jossain 240 km kohdalla. Joten kyl se taitaa sen tankin imeä aika kuiviin
-
Viime kesänä ajelin turusta Guzzi-ralliin muhokselle 1: llä välitankkauksella
muhoksella tankkiin mahtui 15,5 l , kilometrejä 340 km.
I.H. :cool:
-
Viime kesänä ajelin turusta Guzzi-ralliin muhokselle 1: llä välitankkauksella
muhoksella tankkiin mahtui 15,5 l , kilometrejä 340 km.
I.H. :cool:
Miten se noin vähällä kulkee:O?
-
Turkulaiset kilometrit on rapiat 2000m...:D.
Minä sain kartalta matkaksi yli 650km:cool:
No, eikös kyse ollutkin siitä, että välitankkauksen jälkeen ajoi tuon 340km samalla bunkkerilla...
-
Njaa, minä ymmärsin jotta 15,5 litraa 340kilometrille. Sehän on alta 4,6/100. Aika vähäkö? Ei tuolla mun kaasarikoneella pääsisi tuollaasiin lukuuhin millään.
No, elämä on:(
-
Niin , tämä on tarkkaan ottaen 4,558 L / 100 km . Viime kesän kulutusmittaukset
olivat 4,2 - 4,8 L / 100 km:n välillä sekalaisessa ajossa , kysyin Piikkön pojilta
asiaa että meneekö liian laihalla ? Vastasivat , että ole tyytyväinen kun menee
pienellä , antaa palaa vaan. Menoveden vähenemisestä ilmoittava lamppu syttyy
n. 260 km:n kohdalla . Välitankkauspaikka oli Seinäjoella ja Muhoksella tankkiin
mahtui vaivaiset 15,5 L
I.H.
-
Pienellä menee - mulla oli Nevadankin keskikulutus 4.9 l/100 km.
Cali III oli 5.6 l/100 km.
-
Viimeksi kun Kalifornian kulutusta mittasin, sain 200 testikilometrin erittäin rauhallisen ja tasaisen ajon kulutukseksi 6.6 litraa satasella.
Pitänee vähän säätää ahtopaineita, ettei matka-ajossa tuota paineita. Kaipa se siitä hieman vähenee.
Aika oivia ovat alle 5 litran kulutukset. Autolla olen päässyt jopa 4.7 litran lukuihin rauhallisella 200 km testillä.
MotoJussi
-
Kyllä Guzzilla ajaessa isännänkin mielestä sopisi ajatella desilitroja suurempia ajatuksia. Kaikki kumminkin menee, mitä tankkiin laittaa.
-
Kyllä Guzzilla ajaessa isännänkin mielestä sopisi ajatella desilitroja suurempia ajatuksia. Kaikki kumminkin menee, mitä tankkiin laittaa.
Niinpä, mut onhan se hauska tietää kui pitkään pystyy lasetteleen ennenkun tulee pakollinen tauko.
Mut onks kellään käyny silee et bensatankin maali kuoriutuu kuin paperi korkin ympäriltä.
-
Veca kirjoitti:
Mut onks kellään käyny silee et bensatankin maali kuoriutuu kuin paperi korkin ympäriltä.
Joo, se tankin maali tykkää hilseellä tääläkin, reijän suulta ja sieltä sisäpuolelta. Muttei (vielä) näköösältä paikkaa.
-
Onhan se kuplinu korkin ympäriltä minunkin Calista, mutta onneksi ei sen laajemmalti. Millä konstilla saisi sen bensiinimittarin anturin olemaan jumittumatta aina sinne yläasentoon?
-
Tässä kinkkuja sulatellessa ajattelin irroittaa bensatankin californiastani.
Kyseessä versio jossa ruiskun pumppu on tankissa, mutta pumpulta lähtevä
bensaletku ei ottanutkaan lähteäkseen irti liittimestä, kovasti tiukalta tuntuu
ei ilkeä väkisin. Tunteeko kukaan guzzivelho tämän (pika)liittimen sielunelämää
tarkemmin :X ?
I.H.
-
Hoi
Näyttää tuo ruiskukone olevan bensapihi, omassa LM4:ssä menovettä menee noin 5,3 - 5,5 litraa sadalla. LM:n suurempi tankki on kyllä mukava "varuste", normaalisti menee 375 km ja on aika vaihtaa varatankille, ja onhan siinä vielä se toinen varatankki jos ensimmäinen tyhjenee. En ole koskaan kyllä mitannut kuinka paljon menovettä löytyy kun avaa toisen hanan. Onko jollakin kokemustietoa, paljonko menovettä normaaliajossa jää toiseen lohkoon jos hana on kiinni?
-
Kyllä se siitä. 30 litran tilavuus edelleen tavoitteena. Saas nähdä kuinka käy. Voiton puolella kumminkin jo. Seppä kun ehtii tehdä vähän hienosäätöjä ja vetää saumat umpeen niin äkkiää maalaria hoputtamaan. Olis se muuten mukava osata tuota pelliä käsitellä ittekkin vaankun ei se tottele kaikkia.