Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Guzzr - Tammikuu 20, 2013, 17:08:05 ip
-
Netistä katsoin tämmönen uus Royal. Nätti mp.
Mitäs tykkäätte?
http://www.indiancarsbikes.in/motorcycles/2013-royal-enfield-launch-launch-cafe-racer-500-india-63266/
-
Nätti on. Saattaapi saada myös ostajia, jos moottori on kohdallaan...ja tietysti laatu muutenkin. Saa nähdä, miten hinnoitellaan.
Seppo
-
Tuosta oli jenkkifoorumilla juttua, jopa pari uutta heppaakin oli irroitettu. Tosin, edelleen oli jossain kolmenkymmenen hevosen nurkilla. Tuossa ei uusittu alusta, rengastus ja ulkonäkö auta, kun konetta ei ole yhtään. Ei ole Suomessakaan niin pieniä asfalttiteitä, että konsepti toimisi.
Itse olen koeajanut tuota tavallista ruisku Enfieldiä ja moottori hengästyi aivan liian herkästi. Taajamanopeuksien ulkopuolella ei juuri ole voimareserviä..
-
Nojoo.
Itsekin pitkähkön koeajon ruiskumallilla tehneenä voin todeta että ominaisuudet on kokolailla kohdallaan mutta käytännössä marssivauhti jää 80 tietämille. Siitä ylöspäin on tutinaa ja melua. Etujarru ja keula on hyvät. Näytin bomberpojille huoltiksen pihalla stoppien.
-
Jos toi kuvissa oleva yksilö tosiaan on kaikilta osiltaan tuotantomallia vastaava niin on ehkä parhaan näkönen ko. tyylin vakiopyörä mitä oon nähny. Heppoja tarttis kyllä olla jotain 45 tai enemmän että tosta tulis oikeesti kiinnostava..
Vanhaan Enfieldiinhän sai briteistä aika rajattomasti viripalikkaa, ehkä sieltä kohta rupeaa löytymään apua uudempaankin.
-
Ameriikan saitilla puhuivat 9 hevosen lisästä, eli n.35 konia. Vahva veikkaus on että ovat myyntiheppoja ja todellinen tehonlisä on vieläkin vaatimattomampi..
-
Jotenkin pelkään ettei varsinainen tuotantomalli lopulta ole noiden ensimmäisten kuvien mukainen, esim. tässä linkissä jossa myös tehoista on juttua näyttää selkeesti "rumemmalta" http://www.indiancarsbikes.in/motorcycles/the-2013-royal-enfield-cafe-racer-535-could-output-36-bhp-65433/
Erot ei ole mitenkään isoja ja helposti jälkikäteen korjattavia mutta kuitenkin. Kaikki tämmöset mallit menee nykyään tuotantoon tullessaan enemmän tai vähemmä pilalle kun näyttelymallien stongat, penkit, pakoputket jne. vaihtuu halvempiin ja kaikille sopiviin, tai niihin lisätään huonosti sopivia koristeosia. Hyvinä esimerkkeinä Thruxton ja V7 racer.