Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: rimpjar - Tammikuu 05, 2013, 09:57:38 ap
-
Tulipa tuossa vielä eilen ajettua Guzzi katsastukseen kun sattui hyvät kelit. Aamupäivällä soitin ensimmäiseen yksityiseen katsastuskonttoriin
joka aloitti vuoden alussa täällä Ruotsissa että katsastaako ne moottoripyöriäkin ja pitääkö tilata aika vai voiko vain tulla vain paikalle
kaveri toivotti että terevetuloa vain.
Kun pääsin paikalle kaksi katsastus miestä katteli tuloani ja heti vanhempi totesi että MINÄ katsastan MOOTTORIPYÖRÄT Ja kollega katsastaa SINGERIT
katteli tekniikan ja kävi koeajolla ja vielä ajoi pyörän halliin ja totesi kollegalle kuuntele moottoripyörä eikä ompelukone selvis että kollegalla on kawasaki
läpi meni ja saipa kahvit ja piparitkin.
-
Vaikka mp-katsastus lienee kohtuullisen tarpeeton rahankeruutoimenpide niin ainakin katsurin asenne tuossa tapauksesssa oli kohdillaan ja laittoi kerrasta nokintajärjestyksen kuntoon. Eikä kahvia ja pipariakaan pidä väheksyä. Mullakin on jäänyt joskus pyörän katsastuksesta paha maku suuhun kun ei ole tarjottu kuin vanhaa soroppia eikä piparia ollenkaan!
Autoa en ole pariin vuoteen katsastanut mutta tänä vuonna sekin pitää toimittaa tai sitten vaihtaa pirssiä. Pitäneekin katsastaa konttorien kahvi ja piparitarjonnan laatu että osaa valita soveliaan toimipisteen.
-
Katsastaiskohan ne Haaparannassa suomalaisen Guzzinkin. Oishan se komeeta esitellä leimaa Rallissa ::)
-
Olisiko liian kivaa, että katsastuksen meillekin tullessa, voisi käydä rajan toisella puolen rajaa katsastamassa. Täältä keskeltä isänmaata tosin hieman epäkäytännöllistä..
-
No se katsastus oli kyllä aika koominen kaveri istui pyörän päälle koitti valot vilkut ja äänimerkin sekä ajoi noin 5 min koeajon ja totesi että kunnossa on, lysti maksoi 380sek.
-
Sielläkö ei testata jousitusta testerissä, ohjauslaakerin välystä eikä valojen suuntausta ja pakoputkiston desibelejä? Katsoiko edes ajoneuvon identiteetin entä että tyyppitarrat olivat oikealla kohtaa sekä E- ja e-merkinnät täsmäävät vuosimallin suhteen? Kysyikö edes onko osia vaihdettu?
-
Sielläkö ei testata jousitusta testerissä, ohjauslaakerin välystä eikä valojen suuntausta ja pakoputkiston desibelejä? Katsoiko edes ajoneuvon identiteetin entä että tyyppitarrat olivat oikealla kohtaa sekä E- ja e-merkinnät täsmäävät vuosimallin suhteen? Kysyikö edes onko osia vaihdettu?
Älähän nyt nuo asiat alkaa jo katsastusmiehenkin mielestä maistuu työnteolta ja liian vaikeilta :(
-
Mutta kun täällä idässä päin on katsureihin ja virkamiehiin jäänyt päälle jonkinlainen neuvostoperinne tai sitä edeltävä tsaristinen asenne jossa kansalaista on lupa kyykyttää.
-
Vaikka Suomen tulevasta pyöräkatsastuksesta tulisi sisällöltään vastaava, maksaa artisti siitä silti vähintään kaksinkertaisen hinnan.